زلزله 5.6 ریشتری شهر سی سخت را لرزاند

به گزارش مجله گیتی رو، تهران (پانا) - زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 در مقیاس ریشتر شهر سی سخت را لرزاند.

زلزله 5.6 ریشتری شهر سی سخت را لرزاند

بر اساس اطلاعات مرکز لرزه نگاری کشور این زمین لرزه در ساعت 22 و پنج دقیقه به وقوع پیوست.

زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین گزارش شده است.

از خسارات احتمالی زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

مختصات این زمین لرزه که ساعت 22.05.34 امشب 29 بهمن ماه مرز استانهای اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد - حوالی سی سخت را لرزاند در طول 51.57، عرض جغرافیایی 30.89 و عمق 10 کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.

این زمین لرزه در 10 کیلومتری سی سخت (کهگیلویه وبویر احمد)، 19 کیلومتری کمه (اصفهان) و 24 کیلومتری یاسوج (کهگیلویه وبویر احمد) اتفاق افتاده است.

ساعت 23:00- اعزام 5 تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده در مرز بین دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سازمان امداد و نجات هلال احمر، مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان گفت: زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 در مقیاس ریشتر در منطقه سی سخت در مرز بین دو استان اصفهان و کهگیلویه وبویر احمد در ساعت 22:05 بوقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: به تمام شهرستانهای استان اعلام آماده باش شده است و سه تیم ارزیاب از مرکز استان(کهگیلویه و بویراحمد) و دو تیم از شهرستان سمیرم استان اصفهان به مناطق تحت تاثیر اعزام شده اند.

ساعت 23:05-شرایط نرمال شبکه تلفن همراه در استان کهگیلویه و بویر احمد

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پی وقوع زلزله در سی سخت در اینستاگرام نوشت:شرایط شبکه تلفن همراه در استان کهگیلویه و بویر احمد نرمال است و صرفا به خاطر قطع برق، دو سایت همراه اول از مدار خارج شده است.آرزوی سلامتی برای ساکنین منطقه سی سخت و یاسوج دارم.

ساعت 23:10- دستور وزیر بهداشت برای آماده باش نیروهای فوریت های پزشکی، بهداشتی در پی زلزله سی سخت

در پی گزارش مقدماتی وقوع زمین لرزه ای به بزرگی: 5.6 در مقیاس ریشتر در منطقه مرزی استانهای اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد - حوالی سی سخت، وزیر بهداشت به سازمان اورژانس کشور، دانشگاه های علوم پزشکی استان های مربوطه و سازمان غذا و دارو،دستور آماده باش، آنالیز عاجل ابعاد واقعه و تامین نیازهای احتمالی امدادی، بهداشتی و درمانی مناطق آسیب دیده را ابلاغ کرد.

ساعت 23:19- زلزله 5/6 ریشتری حوالی سی سخت 10 مصدوم دارد

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 5/6 ریشتر در حوالی سی سخت در مرز استان های اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد که در ساعت22 و 5 دقیقه امروز روی داده ، چهار تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده است.

به گفته وی تا این لحظه 10 نفر مصدوم شده اند و تا به امروز اخباری مبنی بر فوت افراد گزارش نشده است.

خالدی اضافه نمود: دو دستگاه آمبولانس به مرکز زلزله اعزام و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ده دستگاه آمبولانس در یاسوج و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ده دستگاه آمبولانس در اصفهان به حالت آماده باش قرار گرفته اند.

ساعت 23:37- زلزله آب و برق شهر سی سخت را قطع کرد

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش ها تا به امروز خسارت هایی به منازل این شهر وارد شده است.

او اضافه نمود: تا به امروز هیچ مورد فوتی در پی این زلزله گزارش نشده است.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: بر اساس شدت و خرابی این زلزله حتما زخمی های زیادی در سی سخت خواهیم داشت.

ساعت 23:40- نیروهای امداد در حال امداد رسانی به زلزله زدگان هستند

عبدالحمید پناهی، فرماندار دنا در تماس تلفنی با خبرنگاران با هشدار به لرزش و تکان های این حادثه گفت: امکان جابجایی لوله و اتصالات وسایل گرمایشی مانند بخاری و پکیج منازل وجود دارد که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

پناهی به خانواده ها توصیه کرد: برای جلوگیری از بازگشت گاز مونوکسیدکربن و ایجاد مسمومیت و خفگی از صحت عملکرد وسایل گرمایشی منازل خود را آنالیز نمایند.

وی تاکید نمود: مردم از باز بودن جهت لوله بخاری و وجود کلاهک اطمینان حاصل نمایند تا دچار حادثه نشوند.

ساعت 23:41- ریزش کوه محور یاسوج به سی سخت را مسدود کرد

بر اساس اطلاعات مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای کشور محور یاسوج - سی سخت به دلیل ریزش کوه محور فوق تا اطلاع بعدی مسدود می باشد.

این محور با ریزش در چندین منطقه رو به رو شده است.

ساعت 23:50- آمار دقیقی از خسارت زلزله بدست نیامده است

محمد محمدی در گفت و گو با پانا با بیان اینکه تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی هم در حالت آماده باش هستند گفت: تیم های ارزیاب به سی سخت اعزام شدند.

او اضافه نمود: برق سی سخت وصل شده است، اما آب و گاز شهر هنوز قطع است.

محمدی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از خسارت زلزله بدست نیامده است گفت: منازل مسکونی شهروندان در این زلزله خسارت زیادی دیده اند.

مدیر کل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: پس از وقوع زلزله ساکنان شهر در هوای سرد سی سخت خانه های خود را ترک و به مکان های روباز پناه برده اند.

ساعت 10 دقیقه بامداد- شرایط شبکه آب و برق در مناطق زلزله زده کهگیلویه و بویراحمد پایدار است

میثم جعفرزاده مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو بیان کرد: شبکه آب و برق در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از زلزله و حضور تیم های عملیاتی کاملا پایدار است.

وی اضافه نمود: این زلزله ساعت 22 و 5 دقیقه در مرز میان استان کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان در منطقه سی سخت اتفاق افتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو اضافه نمود: در ابتدای حادثه ما قطعی برق را در منطقه سی سخت داشتیم که به سرعت فیدر 20کیلوولت برق دار شد و شبکه فشار متوسط در منطقه به حالت پایدار در آمد.

جعفرزاده تاکید نمود: تیم های عملیاتی از ابتدای کار در حال آماده باش هستند، در حال حاضر تیم های ارزیابی عملیاتی در حال آنالیز نقاط روستایی هستند که اگر احیانا خطوط فشار ضعیف دچار مشکل شده باشد، به سرعت ترمیم گردد.

وی گفت:در محل حادثه یک مجتمع آبرسانی به 21 روستا داشتیم که خوشبختانه آسیبی ندیده و هم اکنون تیم های عملیاتی در حالت آماده باش بوده و شرایط آب و برق در محل زلزله در حالت پایدار است.

ساعت 20 دقیقه بامداد- آماده باش 4 استان با دستور رئیس جمعیت هلال احمر

در پی زلزله 5.6 ریشتری شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: دستورات لازم به 4 استان کهگیلویه و بویراحمد-چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس داده شد؛ در حال حاضر علاوه بر اعزام تیم های ارزیابی و امدادی به کانون زلزله، هر 4 استان در حالت آماده باش کامل به سر میبرند، همچنین چادر و اقلام امدادی آماده شده و به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد.

همتی در در مورد میزان خسارت احتمالی گفت:تا به امروز خسارت جانی از زلزله 5.6 ریشتری سی سخت گزارش نشده است اما آب و برق منطقه قطع شده است و تیم های ارزیاب اعزام شدند.

ساعت 40 دقیقه بامداد- تعداد مصدومان سی سخت به 30 نفر رسید

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین شرایط مصدومان زلزله گفت: زلزله امشب در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان تا کنون 30 مصدوم ناشی از ترس و فرار داشته که 4 نفر مربوط به شهرستان سمیرم و 26 نفر مربوط به شهرستان دنا است.

بر اساس اعلام مرکز هشدار سریع سازمان هواشناسی بارش سنگین برف و باران در مناطق تحت تاثیر زمین لرزه طی 48 ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1582

به "زلزله 5.6 ریشتری شهر سی سخت را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله 5.6 ریشتری شهر سی سخت را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید