رویدادهای ورزشی زمینه ساز جذب گردشگر، ورزش های کویری رونق گیرد

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران، محمد اسماعیل افضل پور دوشنبه شب در کمیته ورزش کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر، اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: با استفاده از فرصت ورزش های متناسب با اقلیم خراسان جنوبی و به ویژه ورزش های کویری می توان گردشگری را نیز رونق داد.

رویدادهای ورزشی زمینه ساز جذب گردشگر، ورزش های کویری رونق گیرد

رئیس کمیته ورزش کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر، اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی بیرجند اعلام کرد: گردشگری ورزش علاوه بر تفریح و سرگرمی در جذب توریسم نیز تأثیرگذار است که در این زمینه با استان های دیگر فاصله داریم.

شناسایی ورزش های تأثیرگذار در رونق گردشگری

افضل پور با اشاره به اینکه ورزش هایی چون شتر سواری و اسب سواری می تواند در رونق گردشگری ورزشی تأثیر داشته باشد، ادامه داد: باید با همکاری و همفکری صاحب نظران به نتیجه نهایی درباره ورزش های تأثیرگذار در رونق گردشگری برسیم.

وی با تبیین جاذبه کویر برای گردشگران اضافه کرد: باید به راهکارهایی برای جذب گردشگر با استفاده از پتانسیل دانشگاه، هیئت های ورزشی و سایر جاذبه های برسیم.

رئیس کمیته ورزش کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر، اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی بیرجند گفت: اگر به رویدادهای ورزشی محدود در استان به عنوان یک فرصت برای رونق گردشگری نگاه کنیم در توسعه مالی استان نیز نقش آفرین خواهد بود.

سیده عذرا میرکاظمی عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند نیز در این کمیته اعلام کرد: از آنجایی که ورزش به تنهایی برای بسیاری از افراد جذابیت دارد در صورت تلفیق با مباحث گردشگری می تواند زمینه ساز حضور توریست گردد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما یکی از 10 کشور برتر جهان در داشتن جاذبه های توریستی است، ادامه داد: متأسفانه در جذب توریسم دچار ضعف هستیم.

نقاط ضعف در حوزه گردشگری

عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند اضافه کرد: عدم انسجام در سیاست گذاری و برنامه ریزی، عدم شناسایی انگیزه های سوق دهنده گردشگری، عدم هماهنگی بین سازمان های مربوطه، کمبود تأسیسات اقامتی و ضعف در نظام حمل و نقل از جمله مسائل پیش رو در توسعه گردشگری است.

میرکاظمی گفت: تبلیغات کم رنگ وکم سو، عدم نوآوری، عدم وجود برنامه ریزی بلند مدت و استراتژیک، نبود برنامه ریزی جانبی و عدم مدیریت بازاریابی نیز از دیگر نقاظ ضعف در رونق گردشگری در خراسان جنوبی است.

وی یادآور شد: اگر در کنار اصل رویداد ورزشی برنامه های جانبی چون بازدید از کویر و رصد ستارگان را داشته باشیم گردشگر تمایل بیشتری برای حضور خواهد داشت.

علیرضا چاجی رئیس هیأت دو میدانی خراسان جنوبی نیز در این کمیته اعلام کرد: می توانیم در راستای توسعه گردشگری در جهت عبور از کویر نیز مسابقه ای ترتیب دهیم چرا که برای بسیاری از استان های دیگر جذابیت خاص خود را دارد

وی با اشاره به اینکه می توانیم شرایط عبور از کویر را با دوچرخه های خاص و ویژه نیز داشته باشیم، ادامه داد: برای رونق ورزش شتر سواری در کویر نیز احتیاج به دق مناسب داریم.

شترهای باارزشی که ذبح می گردد

رئیس هیأت دو میدانی خراسان جنوبی گفت: بسیاری از شترهایی که در ورزش های کویری استفاده می گردد دارای ارزش بالایی هستند ولی بعضی از روستایی ها به راحتی آن را برای ذبح به کشتارگاه می دهند.

چاجی با اشاره به پیروزیت ورزشکاران خراسان جنوبی در ورزش های ساحلی در سال های گذشته، اعلام کرد: این موضوع تعجب همگان را برانگیخته بود گه چگونه ورزشکاران استانی که ساحلی نیست در ورزش های ساحلی پیروز می گردد که این افراد از وجود ماسه بادی های کویر بی اطلاع بودند.

عباس سروری رئیس هیأت کشتی خراسان جنوبی نیز در این کمیته گفت: متأسفانه خراسان جنوبی وآثار تاریخی و جذابیت آن در بین سایر استان ها شناخته شده نیست.

وی اظهار کرد: تجربه اردوهای ملی در خراسان جنوبی برای من ثابت نموده است که افراد وقتی جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی را می بینند برای آنها قابل توجه است به شرط اینکه درب اماکن گردشگری بسته نباشد.

رئیس هیأت کشتی خراسان جنوبی اعلام کرد: اگر مسابقات کشتی در اماکنی چون حسینه تاریخی امام رضا(ع) برگزار گردد بسیار جذاب خواهد بود در حالی که برای اجرای این ایده ها موانع بسیاری وجود دارد.

قیمت بالای هتل در بیرجند

سروری ادامه داد: افزایش قیمت هتل ها در خراسان جنوبی و بیرجند باعث شده که نتوانیم در اردوهای ورزشی برای اسکان از اماکن استفاده کنیم.

رجبی ستوده رئیس هیأت اتومبیل رانی وموتور سواری خراسان جنوبی نیز اعلام کرد: اتومبیل رانی و موتور سواری از جمله ورزش های جذاب برای افراد است.

وی اعلام کرد: گردشگری در استان ما متولی های متعدد دارد که این موضوع مسائل عدیده ای از جمله در بحث کویرنوردی به وجود می آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 219

به "رویدادهای ورزشی زمینه ساز جذب گردشگر، ورزش های کویری رونق گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویدادهای ورزشی زمینه ساز جذب گردشگر، ورزش های کویری رونق گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید