راه اندازی 24 مدرسه شبانه روزی استثنایی در کشور
به گزارش مجله گیتی رو، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با افزایش خدمات کوشش می کنیم جمعیت بیشتری از دانش آموزان معلول را تحت پوشش قرار دهیم به نحوی که تاکنون 24 مدرسه شبانه روزی در کشور دایر شده است.

به گزارش خبرنگاران، مجید قدمی در جمع مدیران مدارس استثنایی استان فارس گفت: هم اکنون نزدیک به 140 هزار دانش آموز با احتیاجهای ویژه در یک هزار و 520 مدرسه استثنایی در سراسر کشور زیر نظر 23 هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه نمود: استان فارس نیز به عنوان یکی از استانهای بزرگ ، نزدیک به یک دهم دانش آموزان با احتیاجهای ویژه کشور را تحت پوشش دارد.
وی به برخی از برنامه های حوزه کاری خود اشاره نمود و گفت: کیفیت بخشی کتاب های رسی، توسعه فعالیت های ورزشی ، ارائه خدمات حمایتی به خانواده های دانش آموزان معلول و احتیاجمند حمایت ، پرداخت هزینه های توان بخشی دانش آموزان با احتیاجهای ویژه از جمله خدمات سازمان استثنایی به دانش آموزان تحت پوشش خود است.
قدمی تاکید نمود: به دنبال این هستیم که با افزایش خدمات ، جمعیت بیشتری از دانش آموزان معلول را تحت پوشش خود قرار داده و روند جذب دانش آموز نیز به نحوی است که تا کنون در مناطق مختلف کشور ، بویژه در مناطق دور افتاده 24 مدارس شبانه روزی دایر نموده ایم.
معاون وزیر آموزش و پرورش تراز حرفه ای کار آموزش و پرورش استثنایی فارس را بالا دانست و گفت: بالا بودن سطح تحصیلات همکاران آموزش و پرورش استثنایی در فارس به نحوی است که از توانمندی این افراد در برگزاری دوره های مختلف کشوری نیز استفاده می گردد.
وی با اشاره به گستردگی استان فارس به برخی از مسائل این استان در زمینه خدمات رسانی به دانش آموزان با احتیاج های ویژه اشاره نمود و گفت: ارائه خدماتی مانند سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان یکی از آنهاست که با حمایت سازمان آموزش و پرورش استثایی کشور و اولیای دانش آموزان قابل حل است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این گردهمایی گفت: باید کوشش کنیم تا در دوران کوتاه خدمت، کار های اثر بخشی در راستای ارائه خدمات به دانش آموزان انجام دهیم، چرا که ماندگارترین افراد در هر جامعه ای ، اثر گذارترین آنهاست.
علی عسکر جمشیدی گفت: آموزش در نگاه سنتی گذشته اینگونه تعبیر می شد که وظیفه معلم شکل دهی انسان های ناقص و تبدیل آنها به یک انسان کامل است ،اما در نگاه نو آموزش اینگونه است که وظیفه معلم غبار روبی از روح زیبای دانش آموز به عنوان یک موجود کامل و راهنمایی آنها در مسیر اصلی است.
وی وظیفه معلمان استثنایی را در مدرسه، حضور و غیاب روح دانش آموزان و غبار روبی از آلام آنها دانست.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز گفت: کوشش ما این است تا در زمینه جذب و افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان با احتیاج های ویژه در سراسر استان کوشش کنیم.
محسن بهشتی پور گفت: برای اولین بار کلینیک تخصصی خدمات آموزشی توان بخشی ویژه دانش آموزان با احتیاج های ویژه در شیراز در حال راه اندازی است که با فعال شدن آن امکان ارائه خدمات حمایتی و توان بخشی همچون دندانپزشکی، گفتار درمانی ، فیزیوتراپی ، کار درمانی و خدمات مشاوره ای به این دانش آموزان با هزینه های بسیار پایین قابل ارائه خواهد بود.
بهشتی پور یادآور شد: هم اکنون حدود 170 مدرسه استثنایی در سراسر فارس مشغول ارائه خدمات مختلف به دانش آموزان با احتیاج های ویژه است و با برنامه ریزی نجام شده به دنبال آن هستیم تا حتی در دورترین مناطق استان نیز با اجرای طرح سنجش نوآموزان ، زمینه جذب و ارائه خدمات مختلف به دانش آموزان با احتیاجهای ویژه را فراهم کنیم.
منبع: خبرگزاری ایسنا