راهنمای چمدان بستن برای بچه ها و نوزادان

به گزارش مجله گیتی رو، سفر با خردسالان کمی فرق دارد و چمدان بستن برای آن ها متفاوت تر. اگر می خواهید سفری خوش و بی دردسر با کودکتان داشته باشید، نکاتی وجود دارند که هنگام چمدان بستن باید در نظر بگیرید.

راهنمای چمدان بستن برای بچه ها و نوزادان

بسکمک از مسافران چمدان بستن را اضطراب آورترین بخش سفر می داند به خصوص اگر پای بچه های کوچک درمیان باشد و مجبور باشند درباره وسایل ضروری و غیرضروری تصمیم بگیرند. هیچ علم دقیقی وجود ندارد که به شما بگوید چه چیزی را و به چه مقدار بردارید؛ به خصوص اگر سفر طولانی در پیش داشته باشید. بسته به سفر شما، هوا می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، ممکن است یک روز به لباس ها و کفش های راحتی نیاز داشته باشید و روز دیگر به لباس های رسمی تر. اضافه شدن یک یا دو کودک نیز اوضاع را پیچیده تر می کند.

هر کودک هر سفری را تغییر می دهد بنابراین داشتن آمادگی مهم ترین مسئله است. همچنین باید توجه داشته باشید که اضافه بار معایب بیشتری نسبت به مزایای آن دارد؛ به خصوص اگر بابت این اضافه بار مجبور باشید هزینه اضافی پرداخت کنید. نداشتن آمادگی و برنداشتن وسایل ضروری اصلا راه مناسبی برای سفر نیست.

زمانی را برای مرور و بررسی آنچه برداشته اید و همچنین ضروری بودنشان صرف کنید. وسایلی را انتخاب کنید که بتوان از آن ها برای اهداف مختلفی استفاده کرد. برای مثال می توان از ژاکت های زیپ دار به عنوان پتو در پرواز استفاده کرد. یا می توانید در مواقع ضروری از پتوهای سبک به عنوان حوله استفاده کنید. حالا خبرنگاران به بهترین نکات چمدان بستن برای بچه ها می پردازد.

1. بیشتر از یک دست لباس برای هر روز بردارید

یکی از والدین باتجربه می گوید:

وقتی بچه هایم خیلی کوچک بودند به ازای هر روز دو دست لباس راحت برایشان برمی داشتم و هنوز همین رویه را در پیش می گیرم. همچنین لباس هایی را برمی دارم که به راحتی با هم ست شوند به همین ترتیب اگر پیراهن، کفش یا شلوار کثیف شود لازم نیست تمام لباس ها را عوض کنم.

اگر در طول سفر به ماشین لباس شویی دسترسی داشته باشید لازم نیست لباس زیادی با خود به همراه ببرید. اما عاقلانه تر است که چند دست لباس اضافه بردارید و در دسترس نبودن ماشین لباس شویی را نیز در نظر بگیرید. چیزی را برندارید که بیشتر باعث دردسر شود و موقع کثیف شدن نگران تمیز کردنش باشید.

  • نکته مهم: برای خود نیز چند دست لباس اضافه بردارید زیرا والدین افرادی هستند که وقتی بچه ها خود به یک صحنه انفجار تبدیل می شوند، ترکش های این انفجار آن ها را حتما می گیرد.

2. پیژامه

باز هم اضافه بردارید به خصوص اگر به لباس شویی دسترسی ندارید. درست مثل لباس های روزانه، هرگز نمی دانید که چه موقع پوشک بچه را باید عوض کنید یا چه وقت لیوان نوشیدنی روی پایتان می ریزد. در این موقع است که بدون معطلی باید بروید پیژامه خود را عوض کنید.

3. کفش

سرعت رشد بچه ها خیلی بالا است بنابراین مطمئن شوید که کفش چند ماه پیش آن ها هنوز مقدار پایشان باشد. اینکه هفته پیش مقدار آن ها بوده دلیل نمی شود الان هم مقدار باشد. دوباره کفش ها را چک کنید و یک جفت اضافه بردارید. اگر می خواهید کفش های فصلی (مانند پوتین) بردارید که از پارسال پوشیده نشده اند، باید یک جفت تازه بخرید پس به فکرش باشید.

4. پوشک

اگر هنوز کودکتان نیازمند پوشک شدن است، بیشتر از آنچه نیاز دارید پوشک بردارید. یکی از والدین می گوید:

در یکی از سفرهای هوایی چند سال پیش با دخترم که الان 9 ساله است، آن مقدار پوشک برداشتم که گمان می کردم کافی است. کافی نبود. ما نتوانستیم آن پوشکی که دخترم به آن عادت داشت را تهیه کنیم. البته آخر دنیا نبود ولی اوضاع خوبی هم نبود. بنابراین توصیه من به شما این است که بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز است پوشک بردارید حتی اگر مجبور شوید بخرید.

پوشک ها جای کمی می گیرند و مطمئنا آخرین چیزی هستند که می خواهید تمام شوند. همچنین نایلون های پلاستیکی را از قلم نیاندازید زیرا ممکن است جایی مجبور به عوض کردن پوشک شوید که هیچ سطل آشغالی در آن وجود ندارد.

5. دستمال مرطوب

تعداد زیادی دستمال مرطوب بردارید. قسمت بالا را مطالعه کردید؟ دستمال های مرطوب می تواند برای اهداف مختلفی به کار گرفته شوند. از آن ها می توان برای تمیز کردن دست ها، صورت و میز استفاده کرد یا می توان غذایی که روی لباس ریخته شده را به کمک آن پاک کرد.

6. کش و گیره مو

مطمئن شوید که نه تنها برس و شانه کودکتان را برداشته اید بلکه اگر موهای او بلند است کش مو و گیره را نیز از قلم نیاندازید. اگر موهای کودکتان بلند است این گیره ها کمک می کنند تا موها داخل صورتش نریزند و او را اذیت نکنند. هرآنچه که در خانه استفاده می کنید به همراه چندتا اضافه بردارید. کش ها و گیره های مو ممکن است خراب شوند، بشکنند یا حتی گم شوند بنابراین داشتن تعدادی وسایل اضافه فکر بدی نیست.

7. مراقبت های شخصی

شامپو، صابون، خمیردندان، مسواک، لیف، کرم های مخصوص، شانه و هرآنچه مربوط به کودکتان است را بردارید. معمولا برای بچه ها و نوزادان از وسایل بزرگسالان استفاده نمی کنند بنابراین درصورتی که وسایل کودک را فراموش کنید، وسایل و امکانات هتل نمی توانند جایگزین خوبی برای وسایل حمام بچه ها باشند. مطمئن شوید که آن ها را برداشته اید و اگر احتمال نشت کردنشان هست آن ها را در یک پلاستیک قرار دهید.

8. پتوی موردعلاقه

اگر کودکتان اسباب بازی یا پتوی موردعلاقه ای دارد حتما آن را بردارید و زندگی تان را تضمین کنید وگرنه مجبور می شوید تمام سفر گریه های او را تحمل کنید یا همه جا را برای خرید آن زیر پا بگذارید.

  • نکته مهم: در صورت لزوم یک اسباب بازی یا پتور اضافه را در چمدان پنهان کنید.

9. اسباب بازی و وسایل سرگرمی

حتی اگر در مقصد سرگرمی های بسکمک وجود داشته باشد، معمولا خردسالان دوست دارند در اتاق بنشینند و با وسایل خودشان بازی کنند. علاوه بر این چه با هواپیما بروید چه با قطار یا اتومبیل، خردسالان حتما به سرگرمی نیاز دارند به خصوص اگر با کمربند ایمنی بسته شده باشند.

اگر کودک شما از تبلت استفاده می کند از قلم نیاندازید شارژر یا هدفون او را نیز بردارید.

10. لیوان های دردار، نوشیدنی و میان وعده

معمولا والدین زمانی تصمیم به سفر می گیرند که بچه ها از روزهای شیشه شیرشان گذشته باشد. با این حال، باز هم نمی توان هر غذا یا هر بشقابی را در اختیار بچه ها قرار داد زیرا حرکت بسکمک خطرناکی است. لیوان های دردار خالی، کراکر، ظرف های میوه، آب میوه یا هر چیز دیگری که کودکتان به عنوان میان وعده در خانه می خورد بهترین گزینه ها هستند پس آن ها را همراه داشته باشید. اگر خردسال شما شیرخوار است حتما وسایلش را همراه داشته باشید زیرا این وسایل در هواپیما یا مقصد وجود نخواهند داشت.

11. لوازم مخصوص مقصد موردنظر

بسته به جایی که به آن رهسپار هستید ممکن است لوازم مخصوصی نیاز داشته باشید. این لوازم می تواند شامل لباس شنا، پوشک استخر، کلاه شنا، عینک شنا، بازوبند شنا، کالسکه، لباس سرهم زمستانی، چترنجات مخصوص بچه ها و غیره باشد. اگر به یک مقصد زمستانی می روید تمام وسایل مورد نیاز را چند بار بررسی کنید.

12. وسایل خواب

ممکن است به این قضیه اهمیت ندهید یا فراموشش کنید اما باید مراقب جای خواب کودکتان باشید. باید این را درنظر بگیرید که کودک در طول جهت یا هتل کجا قرار است بخوابد و درصورت لزوم وسایل موردنیازش را بردارید.

13. مسائل پزشکی

اگر کودک شما تحت درمان است حتما داروهایی که باید بردارید را چک کنید. اما اگر تحت درمان خاصی نیز نیستند، محتاطانه است که داروهای مخصوص بچه ها و کمک هایا اولیه را همراه داشته باشید چراکه ممکن است در طول سفر تب کنند، دندان دربیاورند یا زخمی شوند. باز هم می گویم: شما از چیزی خبر ندارید.

خلاصه

اگر با کودک سفر می کنید، درباره آنچه باید در چمدان قرار دهید کاملا آگاه باشید. وسایل بسیار زیاد، ممکن است شما را کلافه کند. اما اگر در وسط سفر هوایی کودک خردسال شما روی شما نوشیدنی بریزد و فراموش کرده باشید که لباس اضافه بردارید حتما پشیمان خواهید شد. در پایان، برداشتن هرآنچه که راحتی خردسال شما را تضمین کند به تمام افراد در سفر کمک می کند تا بیشتر از سفر خود لذت ببرند.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2088

به "راهنمای چمدان بستن برای بچه ها و نوزادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای چمدان بستن برای بچه ها و نوزادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید