دو نمایشگاه از چراغ های آکاری، اثر ایسامو نوگوچی

به گزارش مجله گیتی رو، ایسامو نوگوچی، هنرمند ژاپنی - آمریکایی، بخشی از معروفیت خود را مدیون فانوس های آکاری است که با نگاهی به سنت های ژاپن ساخت.

دو نمایشگاه از چراغ های آکاری، اثر ایسامو نوگوچی

دو نمایشگاه نو در شهر نیویورک افتتاح شده است که به کار ایسامو نوگوچی، مجسمه ساز و هنرمند ژاپنی، اختصاص داده شده است و بازدیدکنندگان را به سفری در عمق فرآیندهای خلاقانه ای می برد که در پس فانوس های معروف او نهفته اند.

این نمایشگاه ها که تا ژانویه 2019 در موزه نوگوچی دایر هستند، با عنوان آکاری: مجسمه هایی با ابزار دیگر و آکاری های نمایش داده نشده: مجموعه ای از YMER & MALTA برگزار شده اند. نمایشگاه آکاری: مجسمه هایی با ابزار دیگر مختص فانوس های کاغذی انعطاف پذیر این هنرمند و شامل بیش از 100 اثر منحصربi فرد و آثار آرشیوی وی هستند که از سال 1951 تا انتها عمر خود مشغول ساختن آن ها بود. در حالی که نمایشگاه آکاری های نمایش داده نشده: مجموعه ای از YMER & MALTA شامل 23 عدد از طرح های مربوط به فانوس هایی است که با الهام از آکاری ها و از طریق استودیوی طراحی نوآورانه فرانسوی ساخته شده است.

نمایشگاه اول، در گالری های طبقه دوم موزه برگزار شده و شامل سه منطقه جداگانه و متمایز از یکدیگر هستند که انعطاف پذیری و تنوع پذیری فانوس ها را نشان می دهد. یک منطقه متشکل از ابرهای آکاری هستند که از کف تا سقف ساختمان را فرا گرفته اند، در حالی که دیگری شامل یک مکعب هشت فوتی است که از سیزده پانل آکاری ساخته شده است. نمایشگاه دیگر شامل آثاری است که از طریق پنج نفر از طراحان YMER&MALTA و برای کشف چگونگی عملکرد احتمالی نوگوچی در صورت استفاده از مواد امروزی ساخته شده اند.

مجسمه های فانوس های آکاری فلزی، بامبویی و کاغذی برقی نوگوچی، در اصل راهی برای ادغام هنر با زندگی روزمره است که با الهام از اصالت ژاپنی این هنرمند انجام شده است. در سال 1951، شهردار شهر گیفو سیتی (Gifu City) از این هنرمند خواست که با ایجاد یک فانوس مدرن کاغذی با استفاده از کاغذهای سنتی واشی که برای صادرات به کشورهای دیگر مناسب باشند، به احیای صنعت فانوس محلی کمک کند.

نوگوچی، با الهام از فانوس هایی که شب های رودخانه ناگارا را روشن می کردند، با همکاری یک شرکت محلی اقدام به ترکیب عناصر فانوس های سنتی کاغذی با برق کرد. او به قدری به کار خود ادامه داد که بیش از 200 مدل از فانوس های آکاری را تولید کرد که شامل کل آثاری است که در نمایشگاه وی به نام آمریکن پاویلیون (American Pavilion) در دوسالانه ونیز 1986 به نمایش درآمد و پیروز به پنج ثبت اختراع در آمریکا و 31 ثبت اختراع در ژاپن شد.

جنیفر لورچ، مدیر عامل موزه نوگوچی می گوید:

آکاری های نوگوچی، سمبلیک ترین و معروف ترین آثار او هستند که هنوز هم در حال تولید هستند. در این نمایشگاه، آکاری ها را می توان از روی چیدمان های تاریخی و نوآورانه ای کاوید که با استفاده از گنجینه ای از مواد آرشیوی تکمیل شده اند که نمایشگاه ها و پیشرفت هایی را که مربوط به اوایل دهه 1950 به بعد هستند را ثبت کرده اند.

اطلاعات بیشتر در مورد این دو نمایشگاه را می توانید در وب سایت موزه رسمی نوگوچی مطالعه کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2062

به "دو نمایشگاه از چراغ های آکاری، اثر ایسامو نوگوچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو نمایشگاه از چراغ های آکاری، اثر ایسامو نوگوچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید