دو فیلم ایرانی در بخش کلاسیک جشنواره ونیز

به گزارش مجله گیتی رو، نسخه ترمیم شده فیلم هایی از ابراهمیم گلستان و فروغ فرخزاد در بخش کلاسیک هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به روی پرده می رود.

دو فیلم ایرانی در بخش کلاسیک جشنواره ونیز

به گزارش خبرنگاران، بخش کلاسیک جشنواره فیلم ونیز که از سال 2002 میزبان نسخه ترمیم شده آثار کلاسیک سینمای دنیا است، سال جاری نیز 20 فیلم شامل مستندهای تپه های مارلیک ساخته ابراهیم گلستان در سال 1964 و خانه سیاه است ساخته فروغ فرخزاد محصول 1962 را در برنامه نمایش خود قرار داده است.

مستند 15 دقیقه ای تپه های مارلیک ظاهرا درباره کاوش و یافته های باستان شناسی در منطقه مارلیک است، اما در واقع اثری درباره زندگی، هنر، دوام و آرزو برای فردایی بهتر است و مستند 21 دقیقه ای خانه سیاه است که تهیه کنندگی آن را ابراهیم گلستان بر عهده داشته در واقع روایتی است از بازدید فروغ فرخزاد از آسایشگاه جذامیان بابا باغی در تبریز.

استراتژی عنکبوت (1970) و LA COMMARE SECCA محصول 1962 از ساخته های برناردو برتولوچی، زندگی جنایت بار آرچیبالدو دلا کروز (1955) ساخته لوئیس بونوئل در سال ، عبور کرگدن ساخته آندره کایات (1960)، تصادف (1966) ساخته دیوید کراننبرگ، فرانسیسکا (1981) به کارگردانی مانوئل دی اولیویرا، شیخ سفید (1952) ساخته فدریکو فلینی، بلای ناگهانی (1980) از دنیس هاپر) و نیویورک نیویورک به کارگردانی مارتین اسکورسیزی از مهم ترین آثار از کارگردان شاخص سینمای دنیا است که سال جاری در بخش کلاسیک جشنواره کن به روی پرده می روند.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ 28 اوت تا 7 سپتامبر (6 تا 16 شهریور) در ایتالیا برگزار می گردد و سال جاری پدرو آلمادوار کارگردان مطرح اسپانیایی و جولی اندروز بازیگر برنده اسکار انگلیسی با دریافت شیر طلای افتخاری ونیز به پاس یک عمر دستاورد سینمایی مورد تقدیر قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 327

به "دو فیلم ایرانی در بخش کلاسیک جشنواره ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو فیلم ایرانی در بخش کلاسیک جشنواره ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید