دوربین آیفون 12 پرو در رتبه چهارم DxOMark نهاده شد

به گزارش مجله گیتی رو، ساعاتی قبل سایت DxOMark گزارش عملکرد دوربین آیفون 12 پرو را منتشر کرد. طبق آنالیز های انجام شده، دوربین سه گانه این گوشی که از سنسور LiDAR هم بهره می برد پیروز به اخذ امتیاز 128 شده و این یعنی در رتبه چهارم رتبه بندی DxOMark قرار می گیرد.

دوربین آیفون 12 پرو در رتبه چهارم DxOMark نهاده شد

دوربین این گوشی در زمینه عکاسی امتیاز 135 و در زمینه فیلمبرداری امتیاز 112 را دریافت نموده است. روی هم رفته این گوشی توانسته 4 امتیاز بیشتر نسبت به آیفون 11 پرو مکس دریافت کند. اگرچه در این گزارش از امکانات مختلف این دوربین تمجید شده است، اما به ضعف در زمینه زوم نسبت به رقبا هم اشاره شده زیرا این گوشی فقط از زوم 2 برابری اپتیکال پشتیبانی می نماید.

یکی از مهم ترین نقاط قوت دوربین آیفون 12 پرو به دقت و سرعت فوکوس اتوماتیک آن برمی گردد. این گوشی همچنین در زمینه پیش نمایش تصاویر هم حرف زیادی برای گفتن دارد و نسبت به بسیاری از گوشی های پرچم دار در این زمینه از عملکرد بهتری بهره می برد. از دیگر نقاط قوت دوربین این گوشی می توانیم به نوردهی آن اشاره کنیم که البته نباید محدودیت های مربوط به گستره دینامیکی را از قلم بیندازیم.

در فضای داخلی رندر رنگ ها دقت زیادی دارند اما در فضای باز ته رنگ ها می توانند توجه را جلب نمایند. همچنین در شرایط نوری مناسب، تصاویر جزییات خوبی ارائه می دهند اما اگر در محیط های تاریک داخلی یا بیرونی عکاسی کنید، با تصاویر نویزدار روبرو می شوید. روی هم رفته دوربین مدل های مختلف آیفون در زمینه فیلمبرداری حرف زیادی برای گفتن دارند و دوربین آیفون 12 پرو هم از این قاعده مستثنا نیست.

در این گزارش به رندر دقیق رنگ ها و رنگ پوست در فیلمبرداری اشاره شده اما گاهی اوقات وایت بالانس یا تراز سفیدی عملکرد خیلی دقیقی ندارد. فوکوس اتوماتیک قدرتمند این دوربین در فیلمبرداری هم نقش مهمی را ایفا می نماید. سیستم لرزشگیر اپتیکال آن هم عملکرد بسیار خوبی دارد و به کاربران اجازه می دهد که در حال حرکت هم ویدیوهای جذاب و روانی را ثبت نمایند.

همانطور که گفتیم، دوربین آیفون 12 پرو با کسب امتیاز 128 در رتبه چهارم قرار گرفته که هم امتیاز شیائومی می 10 پرو محسوب می گردد. در حال حاضر رتبه اول تا سوم DxOMark به ترتیب در اختیار گوشی های هواوی میت 40 پرو، شیائومی می 10 اولترا و هواوی P40 پرو واقع شده است.

  • جعبه گشایی و نگاه نزدیک به آیفون 12 پرو؛ زیبای نوستالژیک

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1401

به "دوربین آیفون 12 پرو در رتبه چهارم DxOMark نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین آیفون 12 پرو در رتبه چهارم DxOMark نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید