تور بمبئی: در سفر به هند چگونه غذا بخوریم؟

به گزارش مجله گیتی رو، توصیه های غذایی در هند جهت پیشگیری از بیماری

کشور هند با زیبایی های فراوانش یکی از مقاصد گردشگری مهم دنیا می باشد. متأسفانه به خاطر جمعیت زیاد و فقر شدید در بسیاری از منطقه ها آن، به نکات بهداشتی توجه کافی نمی گردد. همین امر موجب شده آب آشامیدنی آن ها، بسیار ناسالم باشد. بعلاوه بسیاری از مردم این کشور گیاهخوار هستند و گوشت هایی که غذاها با آن تهیه شده اند، ممکن است مانده و فاسد شده باشند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا چند نکته که می تواند از بیمار شدن شما به وسیله غذا در هند جلوگیری کند را، آنالیز کنیم.

تور بمبئی: در سفر به هند چگونه غذا بخوریم؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

  • فقط غذای پخته تازه بخورید. این برترین راه برای مریض نشدن به وسیله باکتری یا انگل می باشد، پختن غذا بیشتر آن ها را می کشد.
  • سالاد، آبمیوه یا هرچیز خام دیگری را نخورید. مواد خام به ناچار با آب آلوده شسته می شوند که برای شما مشکل گوارشی ایجاد می نمایند. اگر خام خوار می باشید، پیشنهاد می کنیم در هند رژیمتان را تغییر دهید.
  • فقط در رستوران های معتبری غذا بخورید که شلوغ هستند. چنانچه قصد دارید غذای سالم و خوشمزه بخورید هتل های 4 و 5 ستاره را امتحان کنید.
  • به هیج وجه از دستفروش ها غذا نخرید. برخی از مردم به دروغ می گویند که غذای دستفروش ها را خورده و مریض نشده اند، بدیهی است که امتحان این کار ارزش بیمار شدن را ندارد.
  • پروبیوتیک ها و محصولات ذغالی فوق العاده می باشند. پروبیوتیک ها باکتری های مفید معده را تقویت نموده، هضم را آسان می نمایند و ایمنی طبیعی بدن را افزایش می دهند. این محصولات برای سفر به هند ضروری می باشند. از طرفی دیگر قرص های ذغالی یکی از برترین راه های متوقف کردن بیماری می باشد. این قرص ها به سرعت سموم یا میکروب هایی که باعث مشکل می شوند را جذب می نماید. مثل همواره از دکترتان هم مشاوره بگیرید.
  • از غذاهای خیلی تند اجتناب کنید.
  • فرض کنید زمانی را که در هند هستید، گیاهخوار شدید. هند کمترین میزای مصرف گوشت در دنیا را دارد. گوشت هایی که من دیده ام بسیار ناسالم می باشند و اغلب در هوای آزاد و گرم در حالی که مگس ها دورشان وزوز می نمایند آویزان شده اند. درحقیقت به خاطر دلایل مذهبی هند، استان ماهراشترا گوشت گاو را به طور کامل ممنوع نموده است. پیشنهاد من این است که اگر می توانید در هند گیاهخوار شوید تا احتمال ابتلا به سموم غذایی خطرناک کاهش یابد.
  • از پرخوری غذا در هند اجتناب کنید، چرا که گوارش و سیستم بدنی شما را تضعیف نموده و تبدیل به هدفی برای باکتری می شوید.
  • هنگام خوردن غذا در هند از دستانتان بهره ببرید. لذت خواهید برد! دستانتان اغلب تمیزترین ظروف هستند چرا که شما می دانید دست هایتان تمیز هستند یا خیر و لذت استفاده از آنها ارزش امتحان کردنش را دارد. هم چنین به یاد داشته باشید که از ضدعفونی نماینده دست بهره ببرید.
  • رستوران های محلی تمام وعده های غذایی را به شما به مبلغ 1 دلار می دهند! به بهداشت توجه کنید و فقط به برترین و شلوغ ترین رستوران ها بروید. از افراد محلی مشاوره بگیرید.
  • غذا در هند در محیط خانه و خانواده لذت بخش است اما باید محتاط باشید. دوباره تکرار می کنم باید مراقب باشید از شیر آب ننوشید و فقط غذای پخته بخورید. هم چنین خیلی سریع غذایتان را نخورید. زیرا آن ها بشقابتان را مجدداً پر خواهند کرد و انتظار دارند که آن را بخورید و حتی شاید شما را مجبور به خوردن نمایند.
  • فقط از آب تصفیه شده بنوشید. آب شیر در هند همگی آلوده هستند. نوشیدن آب معدنی تصفیه شده به شما یاری می نماید که مریض نشوید. برندهای پیشنهادی بیزلری، کنیلی و آکوافینا می باشند. بقیه برندها قابل اعتماد نیستند.
  • زیاد آب بنوشید. هند معمولاً گرم و خشک می باشد. برای اینکه سالم و قوی بمانید روزانه آب زیادی بنوشید.
  • اگر درحال گشت و گذار هستید، یک تصفیه نماینده آب همراه داشته باشید. در موارد نادر که آب تصفیه شده در دسترس نیست، یک فیلتر آب جیبی کاتادین یا حداقل یک lifestraw (نوعی فیلتر آب) احتیاج خواهید داشت تا بتوانید آب سالم از رودخانه های جاری تهیه کنید. در صورت امکان آن را بجوشانید و هم چنین می توانید برای امنیت بالاتر از قرص های لادین Lodine بهره ببرید.
  • آب نارگیل فوق العاده است. نارگیل های تازه آب بدن شما را خیلی خوب تأمین نموده ،الکترویت های شما را افزایش داده و ناراحتی های معده شما را رفع می نماید. البته اگر از تمیزی نی و چاقویی که فروشنده استفاده می نماید راضی نیستید آب نارگیل ننوشید.
  • چای برای اول صبح عالی است. چون دارای زنجبیل و هل می باشد به هضم غذا یاری می نماید. مادامی که چای را در حال جوش ببینید و مطمئن شوید که فنجان تان تمیز است مسئله ای ایجاد نمی نماید .قیمتش هم بیشتر از 10 روپیه نیست.
  • با تمام ضررهای کوکاکولا در هند می توانید از پاکیزه بودن محتویات داخلش مطمئن باشید و آن را با خیال راحت بنوشید. مطمئنم یک کوکای خنک در یک بعد از ظهر داغ در هند، خیلی می چسبد.
  • الکترولیت ها هم ضروری اند .اگر مسمومیت بگیرید، برای هیدراته ماندن به الکترولیت احتیاج دارید. پیشنهاد من این است که یک بسته از خانه بیاورید. چون در صورت خرید در هند، ممکن است کیفیتشان پایین باشد یا مزه زننده داشته باشند.
  • در نوشیدنی هایتان از یخ استفاده نکنید چون یخ ها از آب با کیفیت پایین تهیه می شوند به شما توصیه می کنم از نوشیدنی های حاوی یخ خودداری کنید .اگر نوشیدنی شما مثلا کوکا کوکا در یخچال یخ زده باشد، مشخصاً مسئله ای وجود ندارد.
  • دندان هایتان را با آب نشویید .درست است که سخت به نظر می رسد اما دندان هایتان را با آب تصفیه شده شستشو دهید .دلیلش هم این است که لثه شما می تواند به جریان خون شما راه پیدا کند و بنابراین عفونت وارد بدن شما گردد.
  • با دقت دوش بگیرید. دهان و چشم هایتان را زیر دوش ببندید تا آب ناخواسته از جایی وارد نگردد .
  • مسئولیت حمام کردن در رودخانه های مقدس به عهده خودتان است. آب تنی در رودخانه گنگ می تواند تجربه خارق العاده ای باشد، اما باز هم یاد آوری می کنم که چشم ها و دهانتان را ببندید از گوش گیر و دماغ گیر بهره ببرید که وارد شدن آب مسئله ای ایجاد نکند.

در ادامه نکاتی را از یکی از لیدرهای هند مشاهده می فرمایید:

بیشتر رستوران ها غذاهایشان را با ادویه های تند و روغن درست می نمایند. اگر غذای تند دوست ندارید ،حتماً به آن ها اعلام کنید garam masala nahin (به هندی :تند نباشد). هم چنین می توانید غذاهای گیاهی سفارش دهید که تمیزتر هستند و ضمناً تند نیستند . متأسفانه اگر غذا در هند از قبل با فلفل تهیه شده باشد دیگر کاری از دست شما ساخته نیست. البته می توانید برنج ساده و سبزی های پخته سفارش دهید تا وعده غذایی خود را متعادل کنید.

دگ رکسفرد ،کارشناس گردشگری هند

به هیچ وجه از آب شیر یا نوشیدنی های حاوی یخ ننوشید. آب های پلمپ شده داخل بطری هم همواره معتبر نیستند. از منطقه ها مورد اعتماد مثل خوار و بار فروشی یا هتل ها خرید کنید. به خاطر داشته باشید که آب تنها چیزی نیست که برای تأمین آب بدن، به آن احتیاج دارید. نمک الکترولیت در اشکال مختلف همراه داشته باشید و آن را در آب رقیق کنید. فیلتر های uv هم زمانی که شما در شرایط سخت و تشنه هستید، مفید می باشند. اما به آب ها اعتماد نکنید ما یک steripen (نوعی فیلتر تصفیه آب) خریدیم. 1 دقیقه و نیم تکانش دادیم و آماده استفاده شد. طبق اظهارات سازنده، این فیلتر 9/99 % باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2099

به "تور بمبئی: در سفر به هند چگونه غذا بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: در سفر به هند چگونه غذا بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید