دانش فنی تولید استارترهای لبنی به صنعت واگذار می شود

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، این پژوهشگاه در قالب تفاهم نامه ای با انجمن صنایع فرآورده های لبنی در زمینه انتقال فناوری و تجاری سازی استارترهای مورد نیاز صنایع لبنی همکاری می کند.

دانش فنی تولید استارترهای لبنی به صنعت واگذار می شود

محمد امین حجازی رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در این باره گفت: مدت این تفاهم نامه که به امضای دکتر خوش خلق سیما، رئیس پژوهشگاه و دکتر میراسلام تیموری، رئیس انجمن صنایع فرآورده های لبنی رسیده، پنج سال است که با توافق طرفین قابل تمدید است.

وی با اشاره به این که استارترها در تولید محصولات لبنی تخمیری از جمله پروبیوتیک ها مورد استفاده قرار می گیرند، گفت: استفاده از این میکروارگانیسم های تخمیری جهت تهیه و تولید فرآورده های لبنی پیشینه ای تاریخی دارد که با گذشت زمان و پیشرفت علم، تولید مرغوب ترین محصولات لبنی را که می توانند بر سلامت مصرف کننده تاثیر مستقیم داشته باشند، میسر کرده است.

دکتر حجازی اضافه نمود: محصولات لبنی سنتی ما، منابع با ارزشی جهت جداسازی باکتری های پروبیوتیک هستند که اضافه نمودن این نوع باکتری ها به عنوان استارتر به پنیر و ماست های صنعتی این امکان را فراهم می کند که محصولات لبنی با ویژگی های مطلوبی به بازار عرضه شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1488

به "دانش فنی تولید استارترهای لبنی به صنعت واگذار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش فنی تولید استارترهای لبنی به صنعت واگذار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید