خرید 3 هزار واحد مسکن مهر از طریق یک دلال

به گزارش مجله گیتی رو، به گزارش خبرنگاران، علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای نو امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بیش از 600 هزار واحد مسکونی از نهضت ملی مسکن در شهرهای نو ساخته می شود، اظهار کرد: تا به امروز برای این واحدهای مسکونی زمین به ابعاد 15 هزار هکتار تعیین شده است.

خرید 3 هزار واحد مسکن مهر از طریق یک دلال

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای نو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تراکم شهرهای نو با آمار مذکور به نزدیک 150 نفر در هکتار می رسد که بسیار بیشتر از سایر شهرهای کشور است، گفت: طرح های تفضیلی در این حوزه وجود دارد که ما بر اساس آن ها تکالیف را برنامه ریزی می کنیم.

وی اضافه نمود: این قابلیت وجود دارد، که ساخت مسکن متناسب با فرهنگ مردم در قالب ساخت خانه های دو طبقه پیش برود.

جعفری در بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد تناسب بین ساخت مسکن و فرهنگ اسلامی ایرانی تاکید دارد، تاکید کرد: الحاق زمین بافت های شهری در قالب تغییر در طرح های تفضیلی در دستور کار ما قرار گرفته است.

این مقام مسئول در تشریح اختلاف مصوبه شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار پیرامون استفاده پروژه های باقیمانده مسکن مهر از تسهیلات قانون جهش تولید و تامین مسکن گفت: خط اعتباری پروژه های مسکن مهر به سرانجام رسیده و تا به امروز شورای پول و اعتبار اجازه استفاده از تسهیلات موضوع قانون جهش تولید و تامین مسکن نداده است.

دلالی در بازار مسکن های مهر

جعفری با بیان اینکه نسبت به ورود تقاضای سوداگری در حوزه مسکن های شهرهای نو حساس هستیم گفت: متاسفانه یک سری دلال هایی در شهرهای نو داریم که بالغ بر سه هزار مسکن مهر را تملک کرده است.

وی اضافه نمود: برای 608 هزار واحد در نظر گرفته شده برای شهرهای نو در 670 هزار نفر ثبت نام کرده اند که شرایط متقاضیان از جمله سبز بودن فرم ج در حال بررسی بوده و همزمان این پالایش در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای نو در پاسخ به این سوال که چه مقدار از زمین های 15 هزار هکتار تامین شده است، تاکید کرد: حدود 3000 هکتار تامین زمین اجرا شده که در این اراضی بالغ بر 130 هزار واحد برنامه ریزی شده که آماده اجرا است.

جعفری با بیان اینکه در نهضت ملی برنامه های شناسایی، مکان یابی، ثبت نام و پالایش متقاضیان در دستور کار است، گفت: باید زمانی را در انتظار افتتاح حساب و واریز وجه باشیم ولی تا به امروز 4832 نفر واریز وجه اولیه داشته اند. پروژه هایی که در قالب اقدام ملی شروع شده بود 213 هزار واحد بود که از این تعداد حدود 100 هزار واحد به جای مانده که در قالب تعهدات نهضت ملی ادامه پیدا می کند.

وی در پاسخ به این سوال که در قالب نهضت ملی مسکن چه تعداد واریز وجه کرده اند، گفت: تعداد 4832 نفر تایید نهایی شدند که 1213 نفر افتتاح حساب کردند و 111 نفر 40 میلیون تومان وجه اولیه را واریز کرده اند. البته ما شرایط اقتصادی و فشارهایی که به خانوارها هست را متوجهیم و به همین دلیل برای اینکه سرعت تکمیل پروژه ها را افزایش دهیم باید گام اول پروژه را محکم برداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: وقتی فرایند وارد عرصه اجرایی شود تجربه نشان داده که متقاضیان انگیزه بیشتری برای ورود پیدا می کنند. طبق تکلیفی که وزیر به عهده ما گذاشته 250 هزار واحد بر عهده ما قرار گرفته است که 230 هزارواحد تا آخر امسال معین تکلیف می شود و پیمانکار معین خواهد شد که همین موضوع جذابیتی برای متقاضیان ایجاد می کند.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2074

به "خرید 3 هزار واحد مسکن مهر از طریق یک دلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 3 هزار واحد مسکن مهر از طریق یک دلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید