خبرنگاران قرنطینه سه روستای قشم خاتمه یافت

به گزارش مجله گیتی رو، قشم- خبرنگاران- فرماندار قشم گفت: با کنترل شیوع ویروس کرونا و بهبود بیماران قرنطینه سه روستای سَلَخ، دیرِستان و بُرکه خَلَف خاتمه یافت و شرایط به حالت عادی بازگشت.

خبرنگاران قرنطینه سه روستای قشم خاتمه یافت

علیرضا نصری روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونا اضافه کرد: با همکاری مردم، دهیاریان و بخشداران منطقه، نیروهای نظامی و انتظامی بیماری در روستاها کنترل شد و تا به امروز از شیوع بیماری به مناطق دیگر گزارشی دریافت نشده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری یک اسکله گردشگری، یک رستوران و چند صنف دیگر به دلیل رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی پلمب شده است و بازرسی از سایت های گردشگری، اسکله های مسافری و تفریحی، هتل ها و مراکز خدماتی و همچنین اصناف تا سرانجام تعطیلات نوروزی با شدت انجام می گردد.

فرماندار قشم توضیح داد: گندزدایی و ضدعفونی معابر، پارک ها و سواحل، اسکله های ورودی و محل های تجمع با جدیت ادامه دارد و در راستای سلامت مردم هیچ گونه کوتاهی قابل قبول نیست.

نصری با بیان اینکه 15 درصد از مسافران سال های گذشته به قشم سفر کردند، اظهار کرد: ورود، خدمت رسانی و تردد مسافران به جزیره قشم کنترل شده است و این کنترل ادامه دارد.

وی با تاکید بر کنترل شیوع ویروس های جدید نظیر هندی و آفریقایی گفت: بخشداران، دهیاران و مردم شهرستان در راستای شناسایی اتباع بیگانه کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش کوشش نمایند تا با نظارت و آزمایش به موقع این افراد به ویژه صیادانی که در تردد هستند، از شیوع ویروس جدید در قشم و کشور جلوگیری گردد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1642

به "خبرنگاران قرنطینه سه روستای قشم خاتمه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قرنطینه سه روستای قشم خاتمه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید