خبرنگاران شمار جانباختگان کرونا در دنیا از 200 هزار نفر گذشت

به گزارش مجله گیتی رو، تهران- خبرنگاران- آخرین آمارهای مربوط به کرونا حاکی است شمار فوتی های ناشی از این ویروس در سراسر دنیا شامگاه شنبه از 200 هزار تن فراتر رفته است.

خبرنگاران شمار جانباختگان کرونا در دنیا از 200 هزار نفر گذشت

براساس آمار تارنمای Worldometers.info که اطلاعات مربوط به کرونا در سراسر دنیا را به صورت لحظه ای منتشر می نماید، شمار افرادی که بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست داده اند شامگاه شنبه به 200 هزار و 430 نفر رسید.

این در حالی است که تا به امروز 2 میلیون و 867 هزار و 984 نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و در مجموع 819 هزار و 310 نفر بهبود یافته اند.

این سازمان به دولت های سراسر دنیا درخصوص صدور گواهینامه ایمنی و مصونیت برای افراد مبتلا شده به کرونا هشدار داد، زیرا دقت این گواهینامه ها هنوز تضمین نشده است.

سازمان دنیای بهداشت تاکید نمود که این مساله می تواند خطر گسترش ادامه دار بیماری را افزایش دهد، زیرا ممکن است افراد بهبود یافته توصیه های مربوط به موارد پیشگیرانه دربرابر ویروس را نادیده بگیرند.

براساس اعلام این نهاد، بعضی دولت ها مطرح نموده اند که کشف پادتن ویروس مسبب کووید-19، می تواند به عنوان اساسی برای گواهینامه ایمنی و مصونیت به شمار رود که به اشخاص امکان می دهد با فرض محافظت در برابر ابتلای دوباره، سفر نمایند یا به محل کار بازگردند.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که به رغم کاهش آمارهای مربوط به کرونا در بعضی کشورها، آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین اروپای شرقی شاهد فرایند افزایشی ابتلا به این ویروس است.

وی همچنین هشدار داد که بسیاری از کشورها هنوز در مراحل اولیه همه گیری کووید19 هستند و بعضی نیز که در اوایل شیوع این ویروس به آن دچار شدند، شاهد بازگشت فرایند افزایشی شمار مبتلایان هستند.

آدهانوم ادامه داد: اشتباه نکنید، ما هنوز راه بسیاری در پیش داریم. این ویروس زمانی طولانی با ما خواهد بود. تردیدی نیست که در خانه ماندن و دیگر اقدامات فاصله گذاری فیزیکی در بسیاری از کشورها در مهار شیوع کرونا موفقیت داشته، اما این ویروس هنوز بسیار خطرناک است.

ویروس کرونا موسوم به کووید-19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

مدیر کل سازمان دنیای بهداشت 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

کرونا اکنون تقریبا به همه کشورهای دنیا رسیده و کشورها برای مقابله با شیوع آن قوانین محدودنماینده ای وضع نموده اند؛ مدارس و مراکز آموزشی در بیشتر کشورهای دنیا تعطیل شده و آموزش از راه دور جایگزین آموزش حضوری گشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1078

به "خبرنگاران شمار جانباختگان کرونا در دنیا از 200 هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار جانباختگان کرونا در دنیا از 200 هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید