حمل و نقل عمومی کرابی؛ تایلند

به گزارش مجله گیتی رو، کرابی یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه جنوب کشور تایلند است که سواحل زیبایی آن شهره عام و خاص است. این شهر در کنار دریای آندمان واقع شده است و جاذبه های طبیعی زیبا و شگفت انگیزی دارد.

حمل و نقل عمومی کرابی؛ تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

کرابی، شهری در جنوب کشور تایلند، بین دو جزیره پوکت و سامویی است که طبیعتی بکر و دست نخورده دارد. تورهای کرابی و تورهای تایلند از پرفروش ترین تورهای خارجی در ایران است. سواحل کرابی شن های سفید، آب گرم و شفاف و صخره های مرجانی زیبایی دارد. کرابی از جهت زمینی،783 کیلومتر با تایلند فاصله دارد. فرودگاه کرابی پروازهای مستقیم به شهرهای گوناگون انجام می دهد، اما در فصل های شلوغ فقط به پوکت، سامویی و بانکوک تردد می نماید. کرابی آب و هوای گرجهتی دارد و در این کشور شما دو فصل را بیشتر نخواهید دید؛ گرم و خشک و خنک و مرطوب!

کرابی مقصدی مناسب برای گذراندن تعطیلات است، طبیعت بکر این منطقه هر ماجراجویی را به وجد می آورد. در این مطلب به سراغ حمل و نقل عمومی در کرابی رفته ایم، با ما همراه باشید تا با نحوه رفت و آمد در کرابی آشنا شوید:

اگر هتل یا محل اقامت شما در نزدیکی مرکز شهر باشد، برای رفت و آمد به مشکل خاصی برنخواهید خورد و در مقابل درب ورودی بیشتر هتل ها سرویس های ارزانی برای رفتن به ساحل یا مراکز خرید وجود دارد؛ اما در نظر داشته باشید که اگر از آن دسته از افرادی هستید که ماجراجویی در سفر در اولویت شما واقع شده است و مکان های خاصی برای بازدید را در نظر دارید، باید از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید.

اتوبوس های محلی

اتوبوس های محلی یا سانگ تائو (Songthaew)، وسیله ای بین اتوبوس و تاکسی است که در تایلند استفاده می گردد. این اتوبوس بهترین وسیله برای جابه جا شدن در داخل شهر است. اتوبوس های سانگ تائو ایستگاه های مشخصی دارند، ولی اگر در طول جهت قصد پیاده شدن درجایی خاص را داشتید، کافی است که دکمه ایست را بفشارید. اگر نزدیک ایستگاه اتوبوس نیستید و راه زیادی تا ایستگاه دارید، کافی است برای اتوبوس دست تکان دهید تا بایستد و سوار آن شوید. واحد پول تایلند بات است و هر بات برابر با 123 تومان است. هزینه سفر با اتوبوس های محلی از شهر ساحلی ائو نانگ (Ao Nang) تا کرابی برابر با 50 بات است. حداقل زمان سفر با اتوبوس های محلی 45 دقیقه است.

تاکسی های موتوری

موتورسیکلت هایی که نقش تاکسی را بازی می نمایند و بعضی از آن ها هم جایگاهی برای نشستن مسافر در عقب خود دارند، در بیشتر شهرهای تایلند فعالیت دارند. قبل از سوار شدن به تاکسی های موتوری به خاطر داشته باشید که باید قیمت را با آن ها طی کنید، در غیر این صورت پس از رسیدن به مقصد نمی توان چانه زد. میانگین هزینه تاکسی های موتوری از 20 تا 50 بات است، این قیمت بستگی به میزان مسافت طی شده دارد. اگر سرعت رسیدن به مقصد از هر چیزی برایتان مهم تر است، تاکسی های موتوری را انتخاب کنید.

تاکسی

تاکسی های معمولی در کرابی مثل سایر کشورها فعالیت دارند، شما می توانید سوار یک تاکسی شوید و جهت خاصی را با او طی کنید و یا یک روز تاکسی را کرایه کنید، هزینه کرایه تاکسی از 2500 بات آغاز می گردد. هزینه سفر با تاکسی از او نانگ تا فرودگاه 600 بات و از کرابی تا پوکت 500 بات است. قیمت سایر مقصدهای پررفت و آمد در تابلو مربوط به تاکسی ها در خیابان نوشته شده است.

قایق های چوبی

اگر قصد دارید تا یک روز را در دریا سپری کنید و از طبیعت و آب های زیبای کرابی لذت ببرید، می توانید قایق چوبی کرایه کنید. این قایق ها در تمام سواحل دیده می گردد و برای کرایه کردن آن ها احتیاج نیست به مکان خاصی مراجعه کنید. برای سفر با قایق های چوبی باید به مراکز فروش کوپن قایق در کنار سواحل مراجعه کنید و کوپن مخصوص سفرتان را تهیه کنید، سپس از قایق های چوبی بهره ببرید.

قیمت سفر با قایق های چوبی معمولا در تمام فصول سال یکسان است و سفر برای بچه ها زیر 12 سال رایگان است.

یک سفر معمولی با قایق، هزینه ای برابر با 100 بات برای هر نفر دارد. قایق ها معمولا 8 نفره حرکت می نمایند و هزینه یک سفر 8 نفره چیزی برابر با 800 بات است. قیمت ها از ساعت 6 عصر به بعد به نفری 150 بات کاهش پیدا می نماید.

امکان کرایه قایق برای استفاده شخصی با راننده هم وجود دارد. در این صورت دیگر احتیاجی نیست منتظر جمع شدن 7 مسافر بعدی باشید.

راه های زیادی برای جابه جا شدن در شهر کرابی و بازدید از جاذبه های دیدنی است، ولی بهترین و ارزان ترین راه، کرایه موتورسیکلت و سفر با آن است. به یاد داشته باشید زمانی که سوار موتور می شوید، هیچ بیمه ای برای شما در نظر گرفته نشده و در صورت بروز هرگونه اتفاق و تصادف، عواقب بر گردن خودتان است. قبل از کرایه موتورسیکلت، از راننده تقاضا کنید تا کارت شناسایی و گواهینامه اش را ببینید و سپس سوار موتور شوید. در روزهای گرم کرابی، موتورسیکلت بهترین گزینه است.

اجاره تاکسی روشی امن تر و راحت تر است، ولی هزینه بیشتری را هم در پی دارد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / yourkrabi.com / tripadvisor.com / nationmultimedia.com
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 575

به "حمل و نقل عمومی کرابی؛ تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی کرابی؛ تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید