حق پارک معلولین در شهر باید رعایت گردد

به گزارش مجله گیتی رو، محمدی بابیان اینکه محل پارک ویژه افراددارای معلولیت باتابلو وکف نویس معین شده است، گفت:رعایت حقوق شهروندی معلولین موجب دسترسی آسان آن هابه خدمات مورد نیازشان خواهد شد.

حق پارک معلولین در شهر باید رعایت گردد

به گزارش خبرنگاران از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز برای 10 فرد دارای معلولیت پلاک ویژه صادر شده است، گفت: پارسال هم 12 نفر از افراد دارای معلولیت، پلاک ویژه خودرو دریافت کردند.

او بااشاره به اینکه بهزیستی در امور افراد دارای معلولیت مطالبه گر است، گفت: آماده سازی محیط شهری همگام با احتیاجهای افراد دارای معلولیت، لازم است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان می گوید: رعایت بعضی از موارد مانند پارک نکردن در محل مخصوص افراد دارای معلولیت احتیاج به فرهنگ سازی بیشتر دارد.

محمدی بابیان اینکه افراد دارای معلولیت برای زندگی اجتماعی در شهر با موانع معماری و شهری متعددی روبرو هستند، گفت: موانع شهری، محیط را برای افراد کم توان ناامن نموده و فرصت های مشارکت افراد در صحنه های مختلف زندگی اجتماعی را از بین می برد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان برابر آیین نامه هدایت و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولین برای خودروهای غیر پلاک معلولین ممنوع است و در صورت توقف، خودروی متخلف علاوه بر اعمال قانون، در صورت تشخیص عوامل راهور در سطح شهر به وسیله جرثقیل حمل می گردد و به پارکینگ انتقال می یابد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2032

به "حق پارک معلولین در شهر باید رعایت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق پارک معلولین در شهر باید رعایت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید