توصیه اولین بانوی ستاره شناس ایران به نسل جوان

به گزارش مجله گیتی رو، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ریاضیات و فیزیک و نجوم را از حوزه های علمی دانست که زیر ساخت فکری جامعه را می سازند، گفت: دکتر طریان به کشور خود تعلق خاطر داشت و دانش را در سرزمین مادری خود توسعه داد و این رویکردی است که ما بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

توصیه اولین بانوی ستاره شناس ایران به نسل جوان

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، دکتر اشرف بروجردی در همایش ملی مجازی نکوداشت یکصدمین سال تولد دکتر آلنوش طریان مادر نجوم و بانوی اختر فیزیک ایران با اشاره به برگزاری این مراسم نکوداشت در سال جاری همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، اضافه نمود: یکی از وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شناسایی گنجینه های علمی و معرفی آنها به جامعه است تا نسل جوان با شناسایی آنها از این گنجینه ها بهره مند شوند.

وی دکتر آلنوش طریان را یکی از پیشتازان و پیشکسوتان و اولین زن ایرانی دانست که در حوزه اختر فیزیک و ستاره شناسی مشغول به تحصیل و تحقیق شد، اظهار کرد: وی استاد دانشگاه تهران و یکی از دعدغه هایش تربیت نسلی برای آینده کشور بود، از این رو دکتر آلنوش در ضمنً یادگیری، دانش های خود را در چند حوزه در اختیار جامعه قرار می داد.

بروجردی، یکی از این حوزه ها را هم نسلان وی دانست و خاطر نشان کرد: وی به هم نسلان خود می گوید که برای رسیدن به مدارج بالای علمی و رشد جامعه باید به دانشی روی بیاورند که زیر ساخت فکری جامعه را بسازد که ریاضیات و فیزیک و نجوم از جمله این دانش ها است.

رییس سازمان اسناد کتابخانه ملی با تاکید بر اینکه ریاضیات ذهن را منسجم می کند، ادامه داد: در حوزه دیگر دکتر طریان به کشور خود تعلق خاطر داشت و دانش را در سرزمین مادری خود توسعه داد و این رویکردی است که ما بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

وی دکتر آلنوش طریان را یکی از افتخارات کشور دانست که دانش خود را در اختیار نسل امروز قرار داده است، یادآور شد: وی هر آنچه که در زمان حیاتش آموخته و جمع آوری کرده بود در اختیار این سازمان قرار داد که شامل هزار مجلد کتاب و نشریه می شود.

بروجردی، رویکرد کشور در حوزه دانشی را علم در اختیار توسعه اعلام کرد و ادامه داد: اگر مبانی توسعه، صلح و دوستی و برطرف موانع نباشد، توسعه رخ نخواهد داد و هر چه درک انسان از جامعه بیشتر باشد، راضی تر خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که امثال دکتر طریان در سرزمین متولد شوند و رشد کنند و روزی برسد که نیازهای علمی خود را با تعامل با دیگران به خوبی برطرف کنیم و موجب نجات انسان ها باشیم.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1393

به "توصیه اولین بانوی ستاره شناس ایران به نسل جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه اولین بانوی ستاره شناس ایران به نسل جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید