تحقیق درباره استاد آمریکایی که ویرایش ژنتیکی را به دانشمند چینی یاد داد

به گزارش مجله گیتی رو، دکتر هِه جیانکوآی با انتشار خبر ایجاد اولین انسان با ویرایش ژنتیک غوغایی در دنیا علم به پا کرد. حالا استاد راهنمای وی متهم شده است که قوانین دانشگاه را نقض نموده و به شاگردش نحوه ایجاد موجود دستکاری شده را یاد داده است.

تحقیق درباره استاد آمریکایی که ویرایش ژنتیکی را به دانشمند چینی یاد داد

به گزارش خبرنگاران، مسئولان دانشگاه Rice تحقیقات رسمی را شروع کردند تا ببینند دکترمایکل دیم تا چه حد در فراوری دوقلوهای دستکاری شده ژنتیکی نقش داشته است، چراکه هم قوانین دانشگاه را نقض نموده و هم قانون آمریکا را.

طبق قوانین مصوب در آمریکا و انگلیس ویرایش ژنتیکی ممنوع بوده و کاری غیراخلاقی محسوب می گردد.

دکتر چینی در دانشگاه Rice و استنفورد تحصیل کرد و سپس به چین بازگشت و لابراتوار مخصوصی را برای این کار ایجاد کرد. دکتر دیم در دانشگاه Rice استاد راهنمای وی بود و تقریباً تمام فوت وفن کار را به وی یاد داد.

مقامات دانشگاه در بیانیه رسمی اعلام کردند تحقیقات کامل درزمینهٔ دخالت دکتر دیم در ساخت انسان ویرایش شده ژنتیکی در چین توسط شاگردش شروع نموده اند. دانشگاه با انتشار این بیانیه مسؤولیت این اتفاق را از سر خود باز کرد تا بگوید از داستان همکاری این دو آگاه نبوده است.

با تور چین ما همراه اشید

دکتر هه روز دوشنبه در هنگ کنگ گفت دی ان ای دختران دوقلو با ابزار جدید و به وسیله مهندسی بیولوژیک ویرایش شده و حالا LuLu و nana که چند هفته پیش به جهان آمدند؛ هر دو مقاوم به ابتلا به ویروس ایدز هستند. محقق چینی مدعی است ابزار بسیار قدرتمندی ابداع نموده است که می تواند ورودی دی ان ای انسان را به طور کامل ویرایش کند.

دکتر دیم در هر دو شرکت تأسیس شده توسط هه هم به عنوان سهامدار و هم مشاور مشارکت فعال داشته است.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 173

به "تحقیق درباره استاد آمریکایی که ویرایش ژنتیکی را به دانشمند چینی یاد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق درباره استاد آمریکایی که ویرایش ژنتیکی را به دانشمند چینی یاد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید