برای نخستین بار؛ نقشه برداری از نمای بیرونی سیاه چاله

به گزارش مجله گیتی رو، گروهی از دانشمندان موسسه نجوم کشور چک، برنامه ای را برای یاری به نقشه برداری از نمای بیرونی سیاه چاله ها تهیه نموده اند.

برای نخستین بار؛ نقشه برداری از نمای بیرونی سیاه چاله

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، آژانس خبری چک روز سه شنبه گزارش داد که گروهی از دانشمندان موسسه نجوم این کشور برنامه ای را برای یاری به نقشه برداری از محیط سیاه چاله ها تهیه نموده اند.

سیاهچاله به دلیل اینکه نوری از آن خارج نمی شود نادیدنی است، اما می تواند بودن خود را از راه کنش و واکنش با ماده از پیرامون خود نشان دهد.

از راه آنالیز برهم کنش میان ستاره های دوتایی با همدم نامرئیشان، اخترشناسان نامزدهای احتمالی بسیاری برای سیاه چاله بودن در این منظومه ها شناسایی نموده اند.

پاول چوگان از آموزشگاه علوم چک گفت: این نخستین بار است که این برنامه توسط دانشمندان اتخاذ شده است که نمای بیرونی یک سیاه چاله را نقشه برداری نمایند.

این روش جدید قابل توجه است زیرا به دانشمندان روش جدیدی برای تجسم سیاه چاله ها می دهد.

سیاه چاله ها اشیاء موجود در فضا هستند که چگالی زیادی از جرم را در یک نقطه متمرکز می نمایند که هیچ چیز، حتی نور نیز قادر به فرار نیست؛ این امر دیدن آنها را غیرممکن می نماید.

چوگان گفت: مطالعاتی از این دست نه تنها برای درک چگونگی عملکرد سیاه چاله ها، خصوصیات و تأثیر آنها بر ماده اطراف، بلکه به توسعه روش های جدید برای تحقیقات آنها نیز یاری می نماید.

جمهوری چک چندین ماموریت ماهواره جدید در دست اقدام دارد که از جمله آنها می توان به ماهواره آتنا با همکاری آژانس فضایی اروپا (ESA) و مأموریت eXTP با چین اشاره نمود.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 814

به "برای نخستین بار؛ نقشه برداری از نمای بیرونی سیاه چاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای نخستین بار؛ نقشه برداری از نمای بیرونی سیاه چاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید