بسته الحاقی فانتوم لیبرتی چگونه سی دی پراجکت رد را تغییر داد؟

به گزارش مجله گیتی رو، استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) در حال حاضر در شرایط نسبتا خوبی واقع شده است اما چند سال پیش اوضاع به این شکل نبود. عرضه به شدت افتضاح سایبرپانک 2077 آن هم پس از اینکه ویچر 3 موفقیت و احترام زیادی برای استودیو به ارمغان آورده بود، همه چیز را شکر آب نموده بود. این باعث شد که کار توسعه دهندگان بسته الحاقی فانتوم لیبرتی (Phantom Liberty)، برای بهبود شرایط استودیو بسیار حائز اهمیت باشد.

بسته الحاقی فانتوم لیبرتی چگونه سی دی پراجکت رد را تغییر داد؟

سایبرپانک 2077 فقط به اعتبار شرکت در چشم عموم لطمه نزد. تاخیر ها و مسائل فنی مختلف بازی پس از عرضه نیز به ماه ها بحران برای استودیوی سازنده منجر شد. طبق گفته های کارمندان، این موضوع باعث شد بسیاری از کسانی که روی بازی کار می کردند، ناامید شوند و استودیو را ترک نمایند. در نتیجه این شرکت باید فرآیند توسعه پایدارتری را کشف می کرد. پاول ساسکو (Pawel Sasko)، کارگردان کوئست فانتوم لیبرتی و اکنون دستیار کارگردان بازی بعدی سایبرپانک، فکر می نماید که سی دی پراجکت خاتمه در طول توسعه فانتوم لیبرتی شرایط را تغییر داد.

ساسکو می گوید که داشتن ثبات کاری و اجتناب از فرسودگی شغلی مهم است. وقتی یک تیم با احساس خوب و استراحت کافی پروژه ای را به سرانجام می رساند، می تواند پروژه بعدی را سریعتر آغاز کند. این بدان معناست که بازی ها زودتر تمام می شوند، شرکت پول بیشتری بدست می آورد و همه شاغل می مانند. برای رسیدن به این هدف، آن ها باید از اضافه کاری و چنین مواردی اجتناب نمایند و روند کاری مناسبی در طول پروژه داشته باشند.

ساسکو افزود که سی دی پراجکت رد این کار را با تغییر ساختار فراوری قدیمی و تبدیل آن به رویکردی چابک تر انجام داده است. او می گوید:

در واقع به نظر میرسد که به تیم ها استقلال بیشتری داده شده تا آنچه را که فکر می کردند جالب است بسازند. ساسکو گفت:

در ادامه ساسکو به یک کوئست فانتوم لیبرتی به نام Somewhat Damaged به عنوان نمونه ای از نحوه انجام این فرآیند اشاره می نماید:

این رویکرد نه تنها روی ماموریت ها، بلکه به لحظه های فردی درون آن ها نیز توسعه یافت. در واقع هر قسمت برای انتقال یک احساس خاص و یاری به بازیکنان برای ساکن شدن در فضای ذهنی شخصیت وی در نظر گرفته شده است. ساسکو می کوید:

لازم به ذکر است که مدت ها قبل از ظهور سایبرپانک، سی دی پراجکت به بیان داستان های جاه طلبانه حتی در به ظاهر فرعی ترین ماموریت های جانبی معروفیت داشت اما این ساختار توسعه تازه به مواردی احتیاج داشته که ساسکو معتقد است هم برای بازی و هم برای افرادی که آن را ساخته اند، بسیار سودمند است. ساسکو در این باره اضافه نمود:

سی دی پراجکت در حین ساخت فانتوم لیبرتی، درس های تازهی در خصوص کار با بازیگران دنیای واقعی آموخت. بعضی از این ها حول محور نوشتن نقشی با در نظر گرفتن یک بازیگر خاص یعنی ادریس البا بود. ساسکو بیان نمود:

در این برهه، بخشی از تیم سایبرپانک اکنون روی پروژه پولاریس (Polaris)، بازی بعدی سری ویچر، کار می نمایند که به گفته ساسکو به شدت روی آن کار می گردد. در همین حال، دنباله سایبرپانک در مراحل اولیه است و به وسیله یک تیم کوچک در استودیو ها در سه مکان توسعه می یابد. این سه شامل، شعبه بوستون، یک شعبه عملیاتی تازه در آمریکای شمالی، شعبه لهستان، جایی که هنرمندانی که از فانتوم لیبرتی وجود دارند و شعبه ونکوور، در راستای پشتیبانی فنی می گردد. ساسکو بیان نموده که بیشتر مدیران و بیشتر کارگردانانی که روی سایبرپانک و بسته الحاقی فانتوم لیبرتی کار نموده اند، در تیم ساخت سایبرپانک تازه حضور دارید. در واقع آن ها قصدا داشته اند که دی ان ای بازی حفظ گردد.

همانطور که می دانید، انتشار فانتوم لیبرتی با به روزرسانی 2.0 بازی همراه بود که اوج سال ها کار برای تبدیل بازی اصلی به چیزی تا حدی مطابق با انتظارات آن بود. این موضوع باعث شده تا بعضی از هواداران تعجب نمایند که چرا سی دی پراجکت رد در حال حاضر در حال گذر از سایبرپانک 2077 است، آن هم درست زمانی که بازی تبدیل به اثر قابل قبولی شده است. ساسکو اذعان کرد که این تا حدی یک تصمیم تجاری است که از دست او خارج است، اما او بعلاوه فکر می نماید که زمان آن رسیده است که از منظر خلاقانه نیز از آن بگذرند:

در خصوص اینکه بازی تازه به چه شکل خواهد بود، در این برهه هنوز جزئیات خاصی در دسترس نیست اما ساسکو علاقه مند است که تمرکز فانتوم لیبرتی را بر انتخاب ها و واکنش پذیری دنیا به تصمیمات را ادامه دهد زیرا این چیزی است که بازیکنان احساس می کردند که کمپین اصلی فاقد آن است. او می گوید:

درنهایت جالب است بدانید که ساسکو بعلاوه می خواهد مطمئن گردد که بدون توجه به داستانی که تیم سازنده در دنباله برای روایت انتخاب می نماید، انتخاب های بازیکنان از بازی اول را بی فایده ننمایند:

منبع: Aftermatch

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2391

به "بسته الحاقی فانتوم لیبرتی چگونه سی دی پراجکت رد را تغییر داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته الحاقی فانتوم لیبرتی چگونه سی دی پراجکت رد را تغییر داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید