با همکاران دورکارمان چگونه رفتار کنیم؟

به گزارش مجله گیتی رو، وارد شدن به یک کشمکش با همکاری که در یک دفتر کار نمی کند یا از لحاظ زمانی با هم اختلاف دارید بسیار زجرآور است.

بدون بهره مند شدن از مزیت رودررو بودن یا با هم بودن اجباری امکان دارد به مخالفت ها و ناسازگاری ها بی توجهی شده یا در برخی موارد موضوع به سرعت از کنترل خارج گردد. چرا دعوا از راه دور اینقدر مساله ساز خواهد بود؟ برترین راه برای حل مخالفت ها میان دو نفر که در دو نقطه متفاوت قرار دارند، چه چیزی خواهد بود؟ و در حالی که این امکان وجود ندارد که در چشم های طرف مقابل نگاه نموده که چگونه می توانید رابطه خود را با او بهتر کنید؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

با همکاران دورکارمان چگونه رفتار کنیم؟

صحبت افراد خبره چیست؟

موارد متعددی هست که باعث خواهد شد وجود تضاد با یک کارمند دور چالش انگیز گردد. مارک مورتنسن استادیار رفتار سازمانی در موسسه INSEAD است. او می گوید: دو مساله بزرگ و مهم در این رابطه یکی فقدان درک مشترک از چگونگی نحوه انجام کار است و دیگری فقدان هویت مشترک. وقتی با یک شخص نقاط اشتراکی نداشته و از او دور هستید نمی دانید او چگونه عکس العمل نشان می دهد؛ آیا او ساکت می ماند چون احساساتش را کنار می گذارد یا برافروخته می گردد؟ شما زبان بدن و حالت های صورت او را ندیده و لحن صحبت او را نخواهید شنید. پاهلا هیندز به عنوان استاد علوم و مهندسی مدیریت در دانشگاه استنفورد بر این نظر است که با گذشت زمان متوجه می شوید که تعارض میان شما به مراتب دیرتر از زمانی که کنار هم می بودید شکل خواهد گرفت. مورتنسن براین اعتقاد است: همان روش هایی که در روابط رودررو به کار خواهد رفت در روابط دور از هم نیز به کار می رود. فقط تحقق آن چندان ساده نخواهد بود. در اینجا موضوعاتی را مطرح نموده تا به آن فکر کنید و در زمان تنش با یک همکار دور کار این روش ها را به کار گیرید.

خارج کردن گفت وگو از حالت ایمیلی

بیشتر ارتباط شما با همکار دورکارتان به وسیله ایمیل صورت می گیرد. این مساله می تواند مشکل ساز باشد. تحقیقی که در سال 2007 به وسیله کریستین بایرون در سیراکیوز انجام شد موضوعی را نشان خواهد داد که ما آن را از قبل می دانیم یا طی زمان به این نتیجه می رسیم که استفاده از ایمیل به طور کلی احتمال ایجاد تضاد و تعارض و بعلاوه سوء ارتباط را افزایش خواهد داد. اگر در حال بحث روی یک موضوع به وسیله ایمیل هستید آن را متوقف کنید. تلفن را برداشته به همکارتان زنگ بزنید یا زمانی را معین نموده تا به وسیله اسکایپ به صورت ویدئویی با هم حرف بزنید.

تمرکز بر نقاط اشتراک

زمانی که با همکارتان صحبت می کنید (به وسیله تلفن یا ویدئو) گفت وگو را با اشاره به نقاط اشتراک خود آغاز کنید. مثلا می توانید درباره اینکه هردو شما والدین بچه ها جوان هستید صحبت کنید یا اینکه هر دو به یک دانشگاه رفته یا تعهد مشترکتان به شغلی که در آن هستید، را یادآوری کنید. یکی از مهارت های مهم در موضوع حل اختلاف ها این است که بتوانیم با بصیرت صحبت نموده و مساله را از نظر طرف مقابل مشاهده کنیم. به همین دلیل، باید خودتان را جای طرف مقابل بگذارید و آنچه را که او تجربه خواهد نمود، تصور کنید. امکان دارد، از آنجا که محتمل است همکارتان را شخصا فقط چند بار دیدار نموده باشید با مشکل اطلاعات ناکافی درباره آن شخص روبرو شده باشید. در این صورت می توانید سوالاتی از این نوع مطرح کنید که شما این موقعیت را چگونه مشاهده می کنید؟ چه مسائلی را امکان دارد من به دلیل عدم حضور در آن محل ندانم؟

بها دادن به جنبه های مثبت موضوع

کار کردن از راه دور دارای جنبه های مثبت زیادی است. یکی از این جنبه های مثبت این است که مسائل کوچک کم اهمیت به شمار می آیند. وقتی شخصا یکدیگر را دیدار می کنیم ممکن است با یک نگاه به من بتوان گفت که عصبانی هستم اما در صحبت تلفنی امکان دارد فقط حس کنید که نسبت به معمول کمی ناآرام تر هستم که شاید حتی تا این حد هم حس نگردد. وقتی دور هستید احتمال اینکه مورد آزار و اذیت طرف مقابل قرار گرفته یا اینکه طرف مقابل با حرکات چشم و صورت خود باعث ناراحتی شما گردد کمتر است. در این حالت تمرکز بیشتر بر روی کار و نحوه انجام کار است.

در نظر داشتن تفاوت های فرهنگی

زبان و تفاوت های فرهنگی در اغلب موارد بر مساله سایه خواهد انداخت. دانستن اینکه چگونه موضوع یک اختلاف را با کسی که دارای فرهنگ متفاوتی است یا امکان دارد، علائم احساسی متفاوتی را مخابره کند یا کسی که زبان مشترک با او نداریم حل کنیم سخت و پیچیده به حساب بیاید. اگر کسی به شما گفت نه، مساله ای نیست، شاید منظورش دقیقا این نباشد. امکان دارد، معنای عبارت این باشد که من کاملا با نظر شما مخالفم اما آن را نمی گویم. اگر نمی توانید رفتار آنها را تفسیر کنید بهتر است کسی را پیدا نموده که شما را هدایت کند. مثلا از یکی از همکاران در همان دفتر یا از فرهنگ مشابه.اگر نمی توانید موضوع را بین خودتان حل کنید، شاید بهتر باشد از شخص دیگری بخواهید که وارد موضوع گردد. وارد کردن شخص سوم مفید است. کسی که هیچ نفعی از این اختلاف ندارد تا به شما در ایجاد اتحاد مجدد بین دو طرف یاری کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2408

به "با همکاران دورکارمان چگونه رفتار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با همکاران دورکارمان چگونه رفتار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید