افزایش چشمگیر زباله های عفونی پس از شیوع کرونا

به گزارش مجله گیتی رو، خبرنگاران/هرمزگان رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: طی شش ماهه اول سال جاری بالغ بر 560 تن زباله عفونی از سطح شهر بندرعباس جمع اوری شده است.

افزایش چشمگیر زباله های عفونی پس از شیوع کرونا

پوریا دروار صبح امروز (27 مهرماه) با اعلام اینکه فراگیر شدن ویروس کرونا باعث شده تا مقدار زباله های عفونی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد، اضافه نمود: با توجه به ضرورت حفظ سلامت جامعه و شهروندان، جمع اوری زباله های عفونی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی جمع اوری و دفع می شوند تا سلامت جامعه با مخاطرات احتمالی مواجع نگردد.

وی ادامه داد: همه مراکز درمانی، بیمارستانها و مطب پزشکان تحت پوشش جمع آوری زباله های عفونی قرار گرفته اند تا در این شرایط حساس کرونایی همه زباله ها به موقع جمع اوری و دفع گردد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با تاکید بر اینکه دفع به موقع و همراه با شیوه نامه های بهداشتی این زباله ها می تواند از توسعه ویروس کرونا جلوگیری کند، اظهار داشت: در صورت بروز هزگونه تخلف از سوی مراکز درمانی، بیمارستانها و مطب پزشکان، با انان برخورد قانونی می گردد.

دروار یاداور شد: زباله های عفونی جمع اوری شده تحت نظر کارشناسان این سازمان در سایت تل سیاه دفع می شوند که تنها سایت و محل دفن زباله های عفونی بندرعباس است.

وی از جمع آوری بیش از 560 تن زباله عفونی طی شش ماهه گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در دفع غیر قانونی زباله های عفونی مراتب را به سازمان پسماند اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1948

به "افزایش چشمگیر زباله های عفونی پس از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر زباله های عفونی پس از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید