اردبیل به عنوان برند آب های درمانی به جهان معرفی گردد

به گزارش مجله گیتی رو، معاون گردشگری کشور گفت: اردبیل باید به عنوان برند آب های درمانی به جهان معرفی گردد.

اردبیل به عنوان برند آب های درمانی به جهان معرفی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، محمد محب خدایی معاون گردشگری کشور روز پنجشنبه 1 شهریور 97 در دیدار با استاندار اردبیل توضیح داد: استفاده صرف از آب های گرم به عنوان استخر شنا قابل قبول و کافی نیست.

او اضافه کرد: این استان توانمندی آن را دارد که به عنوان برند آب درمانی جهان معرفی گردد و ضروری است استراتژی و برنامه جامع به این منظور تعریف کرد.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: از سویی هر یک از شهرهای این استان باید متناسب با ظرفیت خود توسعه یابد و نسبت به ظرفیت های گردشگری مناطق توجه گردد.

محب خدایی متذکر شد: به عنوان مثال سرعین نباید به عنوان شهر گردشگری در تابستان شناخته گردد و ضروری است طرح هایی به منظور رونق گردشگری این شهر عملیاتی ساخت.

او همچنین به امکان معرفی مشگین شهر به عنوان محور گردشگری عشایری و روستایی اشاره و توضیح داد: علاوه بر این شهرهای مرزی اردبیل قابلیت توسعه در حوزه گردشگری سلامت را دارد.

معاون گردشگری کشور توضیح داد: در رونق گردشگری باید به بهبود بهره وری توجه داشت و به عنوان مثال افزایش ضریب اشغال مراکز اقامتی سرعین نیازمند توجه و دقت ویژه است.

محب خدایی به ضرورت تدوین زنجیره اشتغال اشاره و تاکید نمود: علاوه بر این ضروری است توان استان برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به کار گرفته گردد.

او با اذعان به اختصاص 8700میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری کشور ادامه داد: آماده اختصاص سهم مطلوبی از این تسهیلات به استان اردبیل هستیم.

در این جلسه استاندار اردبیل نیز به آمادگی استان در حمایت از تمامی طرح های توسعه گردشگری استان اشاره نمود.

اکبر بهنام جو با تاکید به اینکه گردشگری محور اصلی توسعه اردبیل است، ادامه داد: طرح های مختلفی در دست اجرا است؛ از جمله اینکه در بهبود زیرساخت راه پروژه هایی در حال انجام است.

او تجهیز و راه اندازی راه آهن را فرصتی برای تسهیل گردشگری دانست و تاکید نمود: فعال کردن گردشگری استان با محوریت دامنه سبلان قویا دنبال می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 20

به "اردبیل به عنوان برند آب های درمانی به جهان معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل به عنوان برند آب های درمانی به جهان معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید