17 تا از زیباترین سواحل قبرس شمالی

به گزارش مجله گیتی رو، سواحل قبرس شمالی جز مشهورترین سواحل دریای مدیترانه برای گذراندن تعطیلات در روزهای گرم تابستان است، گردشگران زیادی سالانه از کشورهای مختلف دنیا فقط برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود همراه با خانواده به قبرس شمالی سفر می نمایند تا با شنا در آب های زلال مدیترانه خنک شوند. یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری جزیره قبرس شمالی بدون شک سواحل آن است، سواحل این جزیره به صورت شنی و سنگی می باشد و گردشگران به امکانات تفریحی متنوعی همانند لوازم غواصی، جت اسکی، پاراسل، قایق سواری و موارد دیگر دسترسی دارند تا اوقات مفرحی را همراه با خانواده در این جزیره سپری نمایند.

17 تا از زیباترین سواحل قبرس شمالی

در جزیره قبرس شمالی چند بندر تجاری و مهم همانند بندر گیرنه و فاماگوستا هم وجود دارد و بسیاری از کشتی های سرگرمیی و تجاری در روزهای مختلف سال در بنادر این جزیره پهلو می گیرند. معروفیت سواحل قبرس شمالی به گذشته های دور بر می گردد، زمانی که بسیاری از تاجران و بازرگانان برای مبادلات تجاری خود از بنادر این جزیره استفاده می کردند. اگر قصد گذراندن تعطیلات در سواحل قبرس شمالی را دارید، حتما این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران را تا سرانجام مطالعه کنید تا برترین سواحل را پیش از سفر به این جزیره بشناسید.

امکانات سرگرمیی سواحل قبرس شمالی - سواحل قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی کیلومترها ساحل در امتداد دریای مدیترانه دارد، سواحل این منطقه این جزیره واقعا بکر و منحصر به فرد است و بسیاری از گردشگران برای گذراندن تعطیلاتی آرام، استراحت در سواحل قبرس شمالی را ترجیح می دهند. تنوع امکانات سرگرمیی سواحل قبرس شمالی زیاد است، گردشگرانی که دوست دارند در تعطیلات ماهیگیری نمایند در مدت سفر به جزیره قبرس شمالی می توانند به سواحل منطقه بافرا بروند و یا برای قایق سواری از امکانات سواحل گیرنه استفاده نمایند. بی شک لذت قایق سواری در آب های دریای مدیترانه در قبرس شمالی یکی از خاطرات فراموش نشدنی شما از سفر به این جزیره زیبا خواهد بود.

اگر حوصله ماهیگیری و یا قایق سواری در دریا را ندارید، حتما به کافه رستوران های سواحل قبرس شمالی سر بزنید و طعم دلچسب ماهی های دریایی را در رستوران های ساحلی با دیدن چشم انداز دریا بچشید. در سواحل قبرس شمالی تعداد جاذبه های طبیعی شگفت انگیز همانند غارهای دریای هم است، بسیاری از گردشگران برای ثبت عکاس هایی خاطره انگیز به وقت طلوع و غروب خورشید به سواحل این جزیره می روند تا از کنار ساحل مدیترانه این چشم انداز زیبا را دیدن نمایند.

1. ساحل پالم - Palm Beach

اگر دوست دارید، تعطیلات خود را در مجاورت دریا در یک ساحل شنی بگذرانید، ساحل پالم (Palm Beach) یکی از زیباترین سواحل شنی قبرس شمالی برای استراحت و سرگرمی است. این ساحل که در مجاورت خلیج قاضی ماگوسا (Gazimağusa) قرار گرفته یکی از زیباترین سواحل جزیره قبرس شمالی محسوب می گردد که دیدن غروب آفتاب از آن واقعا رویایی است.

هتل متروک واروشا هم یکی از بخش های دیدنیی این ساحل شنی تمیز و آراسته است که گردشگران معمولا عکس های یادگاری خود در کنار بقایای این هتل می گیرند. ساحل پالم یه بخش خصوصی دارد که برای ورود به آن باید هزینه پرداخت کنید و یک بخش عمومی رایگان هم برای عموم مردم دارد. برای ورود به این ساحل و استفاده از امکاناتی همانند چترهای آفتابگیر و صندلی های مخصوص باید 50 لیر معادل 120 هزار تومان ورودی پرداخت کنید تا یک روز رویایی برای شما در ساحل پالم یکی از تمیزترین سواحل قبرس شمالی شروع گردد.

2. ساحل لاک پشت - Turtle Beach

ساحل آلا گادی یا همان ساحل مشهور لاک پشت یکی از زیباترین سواحل قبرس شمالی است که در فاصله 18 کیلومتری از شهر گیرنه قرار گرفته است، آلا گادی طولانی ترین ساحل شن و ماسه جزیره قبرس شمالی در امتداد دریای مدیترانه است و پلاژ عمومی جزیره قبرس هم در این ساحل زیبا و دیدنیی قرار گرفته است. ورود به این ساحل رایگان است و گردشگران می توانند در زمان استراحت در ساحل آلا گادی از دیدنی چشم انداز کوه های گیرنه لذت ببرند.

دسترسی به ساحل آلاگا دی از جاده اصلی یا به وسیله روستا آلا گادی راحت است، این ساحل مملو از کافه ها و رستوران هایی می باشد که در ساعت های مختلف روز آماده پذیرایی از گردشگران هستند. تنوع امکانات سرگرمیی و رستوران های در ساحل لاک پشت (Turtle Beach) زیاد است و گردشگران همراه با خانواده می توانند یک روز دلچسب را در این ساحل بگذرانند. در فصل تابستان این ساحل ماسه ای محل رفت و آمد لاک پشت های سبز رنگی می گردد که برای تخم گذاری خودشان را به اینجا می رسانند.

3.ساحل گلپسیدس - Glapsides Beach

ساحل گلپسیدس (Glapsides Beach) یکی از محبوب ترین سواحل قبرس شمالی در بین گردشگران خارجی و مردم محلی است، ورود به این ساحل هزینه ندارد و جز زیباترین و درعین حال تمیزترین سواحل شنی قبرس شمالی است. در ساحل ساحل گلپسیدس انواع وسایل مورد احتیاج برای سرگرمیات ساحلی هم دردسترس گردشگران قرار گرفته است، اگر به غواصی علاقه مند هستید، حتما به ساحل گلپسیدس بروید و از امکانات غواصی این ساحل برای کشف موجودات اعماق آب های مدیترانه بهره ببرید.

عمق آب در ساحل گلپسیدس (Glapsides Beach) کمتر از سایر سواحل قبرس شمالی است و به همین علت بیشتر خانواده ها همراه با بچه ها خود به این منطقه برای شنا می روند تا خطری بچه ها را تهدید نکند. در زمان استراحت در ساحل گلپسیدس قبرس شمالی می توانید عروس و دامادهای زیادی را هم ببینید که برای عکاسی به این بخش از جزیره آمده اند تا قاب هایی زیبایی از رویایی ترین روز زندگی خود در این ساحل زیبا ثبت نمایند. ساحل گلپسیدس با منطقه توریستی فاماگوستا حدود 5 کیلومتر فاصله دارد و گردشگرانی که در هتل های این منطقه از جزیره ساکن هستند، دسترسی بسیار راحتی به ساحل گلپسیدس دارند.

4.ساحل نقره ای - Silver Beach

ساحل نقره ای (Silver Beach) در فاصله 6 کیلومتری از فاماگوستا قرار گرفته است، این ساحل یک بخش عمومی دارد که ورود به آن رایگان است ولی برای ورود به بخش خصوص ساحل نقره ای باید هزینه پرداخت کنید. شاید معروفیت و محبوبیت ساحل نقره ای به میزان دیگر سواحل قبرس شمالی نباشد، اما فضای دنج و آرام و تمیزی این ساحل گردشگران بسیاری را برای سرگرمی در مجاورت دریای مدیترانه به این ساحل کشانده است. دیدن غروب خورشید از کنار این ساحل بسیار رویایی و خاطره انگیز خواهد بود. آب زلال و شفاف دریا در این منطقه برای غواصی بسیار عالی است، عمق آب در این منطقه ساحلی خیلی زیاد نیست و شما همراه با بچه ها خود به راحتی می توانید در این منطقه شنا کنید.

5.ساحل فرار - Escape Beach

ساحل فرار (Escape Beach) یکی از محبوب ترین سواحل قبرس شمالی است که تلاقی دریا، ماسه ها و خورشید در این ساحل واقعا بی نظیر و رویایی می باشد. بسیاری از زوج های عاشق برای قرارهای دو نفره رمانتیک خود این ساحل زیبا را انتخاب می نمایند. بعلاوه هنگام غروب آفتاب، مردم محلی و گردشگران در این منطقه از جزیره قبرس شمالی جمع می شوند تا غروب آفتاب را نظاره نمایند. تنوع امکانات سرگرمیی و رستوران ها هم در ساحل فرار قبرس شمالی زیاد است، غواصی، جت اسکی، پاراسلینگ و قایق های پدالی بخشی از سرگرمیات ساحل فرار می باشد که گردشگران می توانند از آنها استفاده نمایند. آلاچیق های ساحل فرار برترین گزینه برای کسانی است که دوست دارند تعطیلات خود را در فضایی مجهز و خصوصی همراه با خانواده سپری نمایند. ورود به این ساحل رایگان نیست و با توجه به امکانات مورد نظر خود در ساحل فرار باید هزینه پرداخت کنید.

6. ساحل دیانا - Diana Beach

ساحل دیانا (Diana Beach) یکی از کوچکترین سواحل قبرس شمالی در منطقه گیرنه است، این ساحل جمع و جور و منظم از شن و ماسه شرق گیرنه واقع شده و برای ورود به آن و استفاده از امکاناتی همانند صندلی های آفتاب گیر و چتر باید هزینه پرداخت کنید. نظافت این ساحل دیانا در سطح مطلوبی قرار گرفته است و از ماه آوریل تا اکتبر معمولا این ساحل به گردشگران باز است. اگر در پی سرگرمی و استراحت در یک منطقه ساحلی آرام و دنج در جزیره قبرس شمالی هستید، ما به شما ساحل خصوصی دیانا را پیشنهاد می کنیم. این ساحل در فاصله 5 کیلومتری از شرق شهر گیرنه قرار گرفته است و گردشگرانی که هتل محل اقامت آنها در گیرنه است، دسترسی راحتی به این ساحل دارند.

7. ساحل آکاپولکو - Acapulco Beach

ساحل آکاپولکو (Acapulco Beach) در واقع یک ساحل خصوصی در جزیره قبرس شمالی است که در دهکده تعطیلات در فاصله 10 کیلومتری از شرق گیرنه قرار گرفته است. ماسه های تمیز این ساحل قطعا برای بازی و سرگرمی بچه ها و آفتاب گرفتن بزرگترها بسیار ایده آل و مجذوب کننده است. عمق آب دریا در ساحل آکاپولکو کمتر از سایر سواحل قبرس شمالی می باشد، در این ساحل انواع امکانات سرگرمیی همانند چترها و صندلی های آفتابگیر هم برای استفاده گردشگران قرار داده اند. بعلاوه در این ساحل یک رستوران بزرگ با غذاهای با کیفیت هم برای غذا خوردن پس از شنا وجود دارد.

8. ساحل آفندریکا - Aphendrika

ساحل آفندریکا (Aphendrika) حدود 10 کیلومتری شمال شرقی منطقه دیپکارپاز قرار گرفته است، فضای کاملا دنج و خلوت این ساحل شنی برای استراحت و گذراندن یک روز آرام و دلپذیر در سواحل قبرس شمالی مناسب است. در نزدیکی این ساحل سه کلیسا تاریخی ویران شده قرار گرفته است و گردشگران با چند دقیقه پیاده روی از این ساحل می توانند این کلیساها را هم دیدن نمایند.

9.ساحل لارا - Lara

ساحل لارا (Lara) در فاصله 2 کیلومتری از شرق استراحتگاه آکاپولکو قرار گرفته است، این ساحل زیبا به صورت سنگی و ماسه ای است و برای دیدنی دریا فضای مجذوب کنندهی دارد. غارهای سنگی مشهور قبرس شمالی در مجاورت این ساحل قرار گرفته است و بسیاری از گردشگران برای عکاسی از غروب آفتاب به این ساحل می روند. هتل شیک الکسوس یکی از لوکس ترین هتل های ساحلی قبرس شمالی هم در مجاورت ساحل لارا قرار گرفته است و گردشگرانی که در این هتل اقامت داشته باشند به صورت رایگان به امکانات ساحلی دسترسی دارند.

10. ساحل ینی ارنکوی - Yeni Erenköy

ساحل ینی ارنکوی (Yeni Erenköy) در فاصله 2 کیلومتری از شهر قرار گرفته است، در مسیر جاده اگر حرکت کنید به تابلو پلاژ عمومی که رسیدید باید مسیر خود را تغییر دهید تا به ساحل ینی ارنکوی برسید. این ساحل شنی کوچک یکی از بکرترین سواحل قبرس شمالی برای گذراندن تعطیلات است. این ساحل فقط در روزهای آوریل تا اکتبر فعال می باشد و شما می توانید از امکانات این ساحل همانند صندلی و چترهای آفتابگیر و یا رستوران های ساحل ینی ارنکوی بهره ببرید.

11.ساحل طلایی - Golden Beach - سواحل قبرس شمالی

ساحل طلایی (Golden Beach) یکی از زیباترین سواحل قبرس شمالی است که در شبه جزیره کارپاس قرار گرفته است، در بین مردم محلی و گردشگران این ساحل زیبا با عنوان الهه عشق و زیبایی در اساطیر یاد می گردد و یکی از بکرترین سواحل قبرس شمالی است که به خاطر رنگ خاص شن و ماسه هایش معروفیت دارد. ساحل طلایی برای آفتاب گرفتن و استراحت برترین گزینه است، آب زلال و شفاف دریا در ساحل طلایی چیزی نیست که بتوان پس از بازگشت به خانه هم آن را فراموش کرد. دیدنی طلوع خورشید از کنار این ساحل بدون شک یکی از مجذوب کنندهیت های سفر به جزیره قبرس شمالی محسوب می گردد.

12. ساحل آگیوس فیلون - Agios Filon Beach

یکی دیگر از سواحل قبرس شمالی در مجاورت ساحل لاک پشت ها، ساحل مشهور آگیوس فلیون است. این ساحل شنی برای کسانی که در پی سواحل دنج برای سرگرمی هستند برترین گزینه در زمان سفر به قبرس شمالی محسوب می گردد. دور تا دور ساحل آگیوس فیلون (Agios Filon Beach) با صخره های سنگی پوشیده شده و ماجراجویی در دل این صخره ها هم یکی از بخش های مجذوب کننده سفر به قبرس شمالی محسوب می گردد.

13. ساحل مرداب - Lagoon Beach

ساحل مرداب (Lagoon Beach) یکی از منحصر به فردترین سواحل قبرس شمالی با امکانات متنوع ساحلی همانند آلاچیق و رستوران است، در مجاورت این ساحل یک پروژه ساختمانی مشهور هم قرار گرفته است. رستوران معروف کالیفرنیا در داخل ساحل مرداب قرار گرفته و گردشگران پس از شنا در دریا برای سیر کردن شکم خود می توانند به این رستوران ساحلی بروند.

14.ساحل کونوس - Konnos Beach

ساحل کونوس (Konnos Beach) یکی از مشهورترین سواحل قبرس شمالی در منطقه فاماگوستا است، در این ساحل شنی امکانات سرگرمیی متنوعی برای مسافران مهیا نموده اند و گردشگران می توانند پس از شنا در آب های خنک دریای مدیترانه در این ساحل بکر و زیبا آفتاب بگیرند و از صندلی ها و آلاچیق های ساحل کونوس برای استراحت استفاده نمایند. این ساحل که در شرق جزیره قبرس شمالی قرار گرفته است، برای غواصی در روزهای مختلف سال هم بسیار مناسب است.

15.ساحل ماکرونیسوس - Makronissos Beach - سواحل قبرس شمالی

اگر به ورزش های آبی همانند پاراگلایدینگ، اسکی روی آب و غواصی علاقه مند هستید، ساحل ماکرونیسوس (Makronissos Beach) با ماسه های سفید و نرم برترین گزینه برای گذراندن تعطیلات تابستانی برای شما است. آب دریا در این ساحل از سایر سواحل قبرس شمالی زلال تر و شفاف تر می باشد، به همین علت شنا و غواصی در این ساحل بکر و دیدنیی بسیار مجذوب کننده تر از سایر منطقه ها خواهد بود. بسیاری از گردشگران فقط به خاطر آب زلال دریا در این ساحل به منطقه فاماگوستا می روند تا تعطیلات خود را در ساحل ماکرونیسوس در کنار لاک پشت های آبی و موجودات دریایی منحصر به فرد آن سپری نمایند.

16.ساحل نیسی - Nissi Beach

ساحل نیسی (Nissi Beach) یکی از مشهورترین سواحل قبرس شمالی در منطقه فاماگوستا این جزیره است که در اغلب روزهای گرم سال شلوغ و مملو از جمعیت می باشد. در کافه های این ساحل همواره صدای بلند موسیقی و بازی بچه ها به گوش می رسد، ساحل نیسی در واقع یک خلیج ماسه ای پهناور با آب های کم عمق، شفاف و زلال است و بسیاری از گردشگران برای قایق سواری، پاراسل، فلای بورد و جت اسکی این ساحل را ترجیح می دهند.

17.ساحل کیپ گرکو - Cape Greco - سواحل قبرس شمالی

غارهای سنگی یکی از زیباترین بخش های سواحل قبرس شمالی است که در اغلب روزهای سال شلوغ می باشد. در مجاورت این غارها یکی از مشهورترین سواحل سنگی منطقه فاماگوستا یعنی ساحل کیپ گرکو (Cape Greco) قرار گرفته است. فضای این ساحل زیبا برای پیاده روی و کافه گردی کاملا ایده آل است و بسیاری از گردشگران برای سرگرمی و آفتاب گرفتن به این ساحل می روند.

جمع بندی درباره سواحل قبرس شمالی

یکی از بخش های مجذوب کننده سفر به جزیره قبرس شمالی بدون شک بازدید از سواحل بکر و رویایی این منطقه است، بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند که تعطیلات تابستانی خود را در مجاورت دریایی مدیترانه و با شنا درآب های زلال این دریا سپری نمایند و به همین علت همراه با خانواده به قبرس شمالی سفر می نمایند. در این مقاله 17 مورد از برترین سواحل قبرس شمالی را به شما معرفی کردیم تا در زمان سفر به این جزیره راحت تر بتوانید ساحل مورد نظر را برای سرگرمی و استراحت انتخاب کنید. برای خرید تور قبرس شمالی از آژانس خبرنگاران می توایند به بخش تورهای مسافرتی سایت این آژانس مراجعه کنید و با چند کلیک ساده در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل داشتید تور مورد نظر خود را از این سایت به صورت آنلاین تهیه نموده و از ایران راهی این جزیره رویایی در آب های مدیترانه شوید.

1. برترین سواحل قبرس شمالی کدامند؟

ساحل کونوس، ساحل نیسی، ساحل لارا، ساحل ماکرونیسوس و ساحل لاکپشت جز برترین سواحل قبرس شمالی است.

2. چند ساحل در قبرس شمالی وجود دارد؟

در جزیره زیبا و رویایی قبرس شمالی در مجموع 51 ساحل وجود دارد و محبوب ترین ساحل این جزیره بدون شک ساحل سالامیس است.

3. آیا هزینه امکانات ساحلی در قبرس شمالی گران است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر قبرس شمالی یکی از ارزان ترین منطقه ها ساحل دنیا است و گردشگران با هزینه ای ارزان می توانند تعطیلات خود را در سواحل این جزیره در آب های دریای مدیترانه سپری نمایند.

4. فاصله جزیره قبرس شمالی با کشور ترکیه چقدر است؟

فاصله جزیره قبرس شمالی با نزدیک منطقه ترکیه حدود 70 کیلومتر است و بسیاری از گردشگران از ترکیه با کشتی های سرگرمیی به جزیره قبرس می روند و در سواحل این جزیره سرگرمی می نمایند.

5. آیا خرید تور قبرس شمالی از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور سرگرمیی خود به مقصد جزیره قبرس شمالی را به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین از سایت خبرنگاران بخرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2406

به "17 تا از زیباترین سواحل قبرس شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 تا از زیباترین سواحل قبرس شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید