احداث کارخانه های صنعتی فرآوری معدنی در منطقه آزاد ماکو

به گزارش مجله گیتی رو، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در دولت تدبیر و امید 12500 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و 200 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی بخش خصوصی در منطقه آزاد ماکو اجرا شده است.

احداث کارخانه های صنعتی فرآوری معدنی در منطقه آزاد ماکو

محمدرضا عبدالرحیمی امروز چهارم شهریور ماه در جمع با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت ترتیب یافت، در تشریح فعالیت های مالی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه آزاد اضافه نمود: در راستای افزایش تولیدات منطقه آزاد ماکو با تکیه بر پتانسیل های بخش صنعت در منطقه از ابتدای سال 92 تا کنون تعداد 176 فقره پروانه بهره برداری صادر شده است که هم اکنون 110 واحد تولیدی در محدوده منطقه آزاد و شهرک های صنعتی، فعالند و ده ها واحد نیز در حال احداث ساختمان ها و زیربناهای خود در سطح منطقه و شهرک های صنعتی است.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد منجر به سرمایه گذاری داخلی به میزان 12500 میلیارد ریال و سرمایه گذاری خارجی به میزان 200 میلیون دلار و اشتغالزایی 3261 نفر در بخش صنعت شده است، ادامه داد: در راستای افزایش تولیدات منطقه با تکیه بر پتانسیل های بخش کشاورزی نیز در این دوره اقدامات اساسی و زیر بنایی خوبی پی ریزی شده است که می توان به جذب و راه اندازی طرح های بزرگ سرمایه گذاری کشاورزی از جمله طرح احداث باغ و زراعت 2000 هکتاری توسط شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی ، طرح احداث مجتمع دامپروری 10هزار راسی توسط شرکت ارس دام آرشام و طرح کشت علوفه هزارهکتاری آن اشاره نمود.

وی اضافه نمود: توسعه زراعی هزار هکتاری در منطقه، طرح توسعه کشت چغندرقند، برنامه های احداث باغات 200 هکتاری پسته، احداث دامیروری 50 هزار راسی دامی وطرح کشت علوفه و غیره که با عملیاتی شدن شبکه های اصلی و فرعی سد کرم آباد عملیات اجرایی آنها نیز آغاز می گردد، نیز از دیگر سرمایه گذاری های بخش خصوصی در منطقه است.

وی با اشاره به جمعیت 20 هزارنفری شاغل در بخش کشاورزی منطقه گفت: احداث کشت و صنعت های مقیاس بزرگ با مشارکت جامعه محلی و توسعه کشت های گلخانه ای در کنار توسعه بخش پرورش آبزیان و شیلات با بهره گیری از ظرفیت بزرگ رود ارس که هم اکنون محصولات آن به حدود 6000 تن درسال بالغ می گردد، از جمله برنامه های اصلی بخش کشاورزی منطقه است.

عبدالرحیمی توضیح داد: در بخش معدن نیز هم اکنون 15 واحد فعال معدنی با سرمایه گذاری بیش از 2000 میلیارد ریال در محدوده منطقه آزاد ماکو فعالیت می نمایند.

وی از واگذاری پی جویی های کامل پهنه های معدنی جهت انجام عملیات اکتشافی به سازمان توسعه صنایع معدنی ایران،ایمیدرو خبرداد و اضافه نمود: اجرای طرح احیاء معادن راکد نیز با حضور شرکتی در منطقه واجرای طرح فرآوری شمش منیزیم که زمینه اشتغال بیش از 500 نفر مستقیم و غیر مستقیم را فراهم خواهد نمود در دستور کار سازمان واقع شده است.

وی اضافه نمود:همچنین احداث کارخانه های صنعتی فرآوری معدنی به منظور جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی از جمله برنامه های پیش روی سازمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1266

به "احداث کارخانه های صنعتی فرآوری معدنی در منطقه آزاد ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث کارخانه های صنعتی فرآوری معدنی در منطقه آزاد ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید