اتمام بازسازی مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز

به گزارش مجله گیتی رو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز دوشنبه 14 مهرماه 99 ضمن اشاره به اهمیت مجموعه تاریخی چهارمنار و ارزش این اثر گفت: نام مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز بنا به قدمت و اهمیت اثر، در تمام نقشه های قدیمی این شهر ثبت شده که بر همین اساس از جمله مهم ترین پروژه های مرمتی معاونت میراث فرهنگی به شمار می آید که با نظارت کامل نیروی فنی و متخصص این اداره کل صورت گرفته است.

اتمام بازسازی مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با اشاره به اتمام بازسازی مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار، ادامه داد: پیرو اطلاع رسانی سال گذشته میراث فرهنگی استان مبنی بر اتمام بازسازی مقبره تاریخی این مجموعه فاخر در تابستان 99، عملیات بازسازیی این بنا تکمیل و محوطه سازی و آزادسازی محوطه در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: طی سال های گذشته اقداماتی نظیر بازسازی دیوارها و اجرای پایه های آجری، استحکام بخشی دیواره ها، ایجاد سرویس بهداشتی در محوطه این مجموعه تاریخی اجرا شده بود.

حمزه زاده گفت: در راستای بهره برداری کامل از این مجموعه تاریخی، پس از آزادسازی محوطه این مجموعه در مراحل بعدی، مرحله پایانی بازسازی و تکمیل محوطه و کف سازی در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1284

به "اتمام بازسازی مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام بازسازی مقبره مجموعه تاریخی چهارمنار تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید