آیا دریافت یک دز واکسن کرونا می تواند ایمنی ایجاد کند؟

به گزارش مجله گیتی رو، مقامات بهداشتی دنیا به این سوال که آیا دریافت تنها یک دز از واکسن کرونا می تواند ایمنی کافی ایجاد کند یا خیر، پاسخ دادند.

آیا دریافت یک دز واکسن کرونا می تواند ایمنی ایجاد کند؟

به گزارش خبرنگار یکی از سوالات رایجی که این روزها بسیار مطرح می گردد این است که ایا دریافت یک دز واکسن کرونا می تواند ایمنی کافی در برابر ویروس کرونا را ایجاد کند یا خیر. توصیه متخصصان در این شرایط واکسیناسیون کامل است، به ویژه با ظهور جهش های نگران نماینده ویروس کرونا مانند ویروس دلتا که برای اولین بار در هند شناسایی شد.

واکسن های کووید19 که در سطح دنیا در حال پخش هستند، برای هدف قرار دادن نسخه اصلی ویروس شناسایی شده در اواخر سال 2019 ساخته شده اند. اگرچه به نظر می رسد بر خلاف نسخه های تازهتر عمل می نمایند، اما این نگرانی وجود دارد که در صورت تکامل متنوع، دزها در نهایت ممکن است اثر خود را از دست دهند.

با توجه به گونه دلتا، یک مطالعه به وسیله محققان انگلیسی نشان داد که افراد هنگام دریافت هر دو دز واکسن به خوبی در برابر این ویروس محافظت می شوند و با یک دز، محافظت به اندازه قابل توجهی کاهش می یابد.

مقامات بهداشتی دنیا نگران ده ها کشوری هستند که هنوز از نظر تامین منابع کافی برای توزیع دز های دوم در بازه زمانی توصیه شده دغدغه ای ندارند.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان دنیای بهداشت گفته است واکسیناسیون فقط با یک دز برای جلوگیری از شیوع انواع تازه کافی نخواهد بود و مردم باید واکسینه شده و همچنان به رعایت اصول بهداشتی مقید باشند.

دکتر سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد WHO می گوید که دز دوم واکسن دو دز بسیار مهم است، زیرا در واقع باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد تا واکنش آنتی بادی در برابر ویروس بسیار قوی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1854

به "آیا دریافت یک دز واکسن کرونا می تواند ایمنی ایجاد کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دریافت یک دز واکسن کرونا می تواند ایمنی ایجاد کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید