5 بازیکنی که رئال مادرید آن ها را زود از دست داد

به گزارش مجله گیتی رو، بعضی از بازیکنانی که رئال مادرید آن ها را از دست داد، می توانستند تا چند فصل برای این تیم بدرخشند.

5 بازیکنی که رئال مادرید آن ها را زود از دست داد

به گزارش خبرنگار ، تیم فوتبال رئال مادرید با 13 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، پرافتخارترین تیم قاره سبز است، اما جاه طلبی های کهکشانی ها هیچ وقت تمامی ندارد.

آن ها برای رسیدن به افتخارات عظیم خود در طول سالیان اخیر، بسیاری از برترین بازیکنان دنیا را جذب نموده اند. با این حال جذب بازیکنان عظیم گاهی هزینه های سنگینی هم در پی دارد و مسئولان این باشگاه مجبور شدند قید بازیکنانی که شایسته ماندن در تیمشان بودند را بزنند.

در این گزارش نگاهی داریم به بازیکنانی که رئال مادرید زودتر از موعد آن ها را فروخت و بعد ها از تصمیم خود پشیمان شد.

در سال 2009، کریستیانو رونالدو با مبلغ 94 میلیون یورو از منچستر یونایتد به رئال مادرید پیوست. برنده توپ طلای سال 2008 در نخستین بازی رسمی خود برای رئال مادرید گلزنی کرد و به پیروزی 3 بر 2 تیمش یاری کرد. در طول 9 سال بعدی، رونالدو خودش را به اسم برترین بازیکن تاریخ رئال مادرید اثبات کرد.

کریستیانو رونالدو در مرکز اسپانیا درخشش فوق العاده ای داشت و در 438 بازی در تمام رقابت ها 451 گل به ثمر رساند. او 2 قهرمانی در لالیگا و 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و چند افتخار دیگر را با کهکشانی ها تجربه کرد. او به خاطر موفقیت هایش در رئال مادرید، 4 توپ طلا در سال های 2013، 2014، 2016 و 2017 کسب کرد.

او پس از کسب سومین قهرمانی پیاپی خود با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2018 تصمیم گرفت به یوونتوس در سری A بپیوندد. رئال مادرید پیشنهاد 100 میلیون یورویی یوونتوس را پذیرفت و با جدایی او موافقت کرد.

ادن هازارد در فصل بعد به اسم جانشین رونالدو با مادریدی ها قرارداد بست، اما این مهاجم بلژیکی هنوز نتوانسته قرارداد 115 میلیون یورویی خود را توجیه کند. جای خالی رونالدو در رئال مادرید هنوز به شدت حس می گردد، زیرا هیچ بازیکنی نتوانسته به میزان او برای این تیم گلزنی کند.

آرین روبن بازیکن باتکنیک و باهوشی بود، اما رئال مادرید نتوانست از توانایی های ستاره هلندی به خوبی بهره ببرد. رئال مادرید در سال 2007، 35 میلیون یورو پرداخت کرد تا روبن را از چلسی به خدمت بگیرد. روبن با کهکشانی ها قرارداد 5 ساله بست و در نخستین فصل حضورش در سانتیاگو برنابئو ثابت کرد که یک ستاره است.

نفوذ های او از جناح چپ دیدنی بود و روبن به طور مداوم با گل، پاس گل و پاس های در عمق خود طرفداران را به وجد می آورد. رئال مادرید با یاری 4 گل روبن و 4 پاس گل روبن در لالیگا، در فصل 08-2007 به اسم قهرمانی رسید. وینگر هلندی در فصل بعد آمار خود را به 7 گل و 8 پاس گل رساند، اما فصل بعد با وجود تمایل روبن به ادامه کار در مادرید، او با مبلغ 25 میلیون یورو به بایرن مونیخ منتقل شد.

او با بایرن مونیخ در 10 فصل 20 جام از جمله 8 قهرمانی بوندسلیگا و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2012-2013 را کسب کرد.

کلود ماکلله در تابستان سال 2000 با 14 میلیون یورو از سلتاویگو به رئال مادرید پیوست. در همان پنجره نقل و انتقالاتی رئال مادرید لوئیس فیگو را هم جذب کرد. ماکلله زیر نظر مربی ویسنته دل بوسکه خود را به اسم یکی از برترین هافبک های دفاعی دنیا عنوان نمود.

ماکلله به طور قابل ملاحظه ای کمتر از بازیکنانی مانند فیگو، زین الدین زیدان و رونالدو نازاریو حقوق دریافت می کرد. پس از 2 قهرمانی در لالیگا در طول 3 فصل، ماکلله در تابستان سال 2003 خواهان دستمزد بیشتری شد. رئال مادرید هم که در همان مقطع دیوید بکهام را به خدمت گرفته بود، از افزایش دستمزد هافبک فرانسوی خودداری کرد و او را با مبلغ 20 میلیون یورو به چلسی فروخت.

بدون شک بیشتر طرفداران رئال مادرید از مسوت اوزیل به اسم بازیساز محبوب خود یاد می نمایند. بازیکن آلمانی که در جام دنیای 2010 سن کمی داشت، با عملکرد خوب خود همه را تحت تاثیر قرار داد و همین موضوع باعث شد تا رئال مادرید برای خرید او سریعا اقدام کند. رئال مادرید بازیکن وردربرمن را در سال 2010 با مبلغ 18 میلیون یورو خریداری کرد.

اوزیل در کنار آنخل آلونسو و سامی خدیرا، خط میانی تازه رئال مادرید را تشکیل داد. این 3 بازیکن در یکی از مهم ترین دوران های این باشگاه نقش مهمی ایفا کردند.

همکاری خوب اوزیل با کریستیانو رونالدو به عظیم ترین نقطه قوت رئال مادرید تبدیل شد، زیرا این 2 نفر به راحتی می توانستند هر خط دفاعی را به زحمت بیندازند. اوزیل قبل از اینکه با 50 میلیون یورو به آرسنال فروخته گردد، بین سال های 2010 تا 2013، برای رئال مادرید 80 پاس گل داد و 29 گل به ثمر رساند. او در حال حاضر در تیم فنرباغچه ترکیه توپ می زند.

بر خلاف دیگر بازیکنان حاضر در این فهرست، یورنته هنوز کار خاصی در دوران حرفه ای خود انجام نداده، اما نباید از این واقعیت غافل شویم که هافبک مستعد اسپانیایی می توانست برای کهکشانی ها مفید باشد.

مارکوس یورنته در آموزشگاه رئال مادرید رشد کرد و قرار بود بازیکن تیم اصلی باشگاه باشد، اما رئال مادرید کاسمیرو، لوکا مودریچ و تونی کروس را در خط میانی در اختیار داشت که باعث شد تا او نتواند در تیم اصلی فرصتی برای بازی پیدا کند.

پس از گذراندن یک فصل فوق العاده در دپورتیوو آلاوز، رئال مادرید در سال 2017 یورنته را به سانتیاگو برنابئو برگرداند. او تنها 20 بازی در طول فصل 2018-2017 انجام داد. در فصل 2019-2018 تعداد بازی های او به 16 کاهش یافت و در نهایت در سال 2019 رئال مادرید این بازیکن را به مبلغ 18 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید فروخت. یک فصل بعد اتلتیکو مادرید بالاتر از رئال مادرید و بارسلونا قهرمان لالیگا شد. او یکی از برترین بازیکنان اتلتیکو مادرید در فصل 2021-2020 بود و 12 گل و 11 پاس گل در لالیگا داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1884

به "5 بازیکنی که رئال مادرید آن ها را زود از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 بازیکنی که رئال مادرید آن ها را زود از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید