کاخ مروارید به عنوان پایگاه پژوهشی ملی البرز انتخاب شد

به گزارش مجله گیتی رو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمدی روز یک شنبه هفتم دی ماه 99 با اعلام این خبر، اضافه کرد: در کمیته تخصصی ارزیابی و آنالیز پایگاه های پژوهشی ملی کشور چند استان حضور داشتند که در مجموع از هر استان یک اثر انتخاب شد.

کاخ مروارید به عنوان پایگاه پژوهشی ملی البرز انتخاب شد

او در ادامه بیان کرد: سه اثر تاریخی شاخص در البرز شامل تپه ازبکی، کاروانسرای ینگی امام و مجموعه کاخ مروارید معرفی شدند که در نهایت طبق آنالیز های کارشناسی اجرا شده از طرف مسئولان ذی ربط و نهاد های مربوطه، مجموعه کاخ مروراید برای این منظور برگزیده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز مطرح کرد: علاوه بر ارزش فرهنگی و قدمت تاریخی یک اثر، از جمله مواردی که در انتخاب یک بنا به عنوان پایگاه پژوهشی ملی نقش دارد، تجهیزات و امکانات اولیه برای استقرار نیروی اداری است که این مهم در کاخ مروارید فراهم بود.

او بیان کرد: در حال حاضر حدود 100 پایگاه پژوهشی ملی و جهانی در سطح کشور فعال است، در حال حاضر این استان نیز دارای پایگاه پژوهشی شده استکه با این رویداد، بازسازی و احیای مجموعه کاخ مروارید اهمیت دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1495

به "کاخ مروارید به عنوان پایگاه پژوهشی ملی البرز انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ مروارید به عنوان پایگاه پژوهشی ملی البرز انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید