پیروزی گل گهر مقابل فجرسپاسی در سیرجان، شکست پیکان برابر طرفدار در دقایق پایانی، برد با ارزش فولاد مقابل آلومینیوم

به گزارش مجله گیتی رو، خبرگزاری خبرنگاران- گل گهر و فجرسپاسی به مصاف هم رفتند و در سرانجام گل گهر پیروز شد.

پیروزی گل گهر مقابل فجرسپاسی در سیرجان، شکست پیکان برابر طرفدار در دقایق پایانی، برد با ارزش فولاد مقابل آلومینیوم

به گزارش خبرنگاران، در چارچوب رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران تیم های گل گهر و فجرسپاسی به مصاف هم رفتند و در نهایت این مسابقه با رجحان 2-0 گل گهر انتها یافت. مرتضی تبریزی و کی روش استنلی گلزنان تیم گل گهر در این مسابقه بودند.

ترکیب گل گهر:

محسن فروزان، بهنام برزای، محمدرضا خانزاده، آرمین سهرابیان، شایان مصلح، علیرضا علیزاده، امین پورعلی، نوید عاشوری، سعید صادقی، مرتضی تبریزی، کی روش استنلی

ترکیب فجرسپاسی:

ایمان صادقی، محمد قنبری، رضا علیاری، شهرام گودرزی، سیروان قربانی، احمدرضا زنده روح، عرفان معصومی، میلاد کمندانی، رضا آقابابایی، فرزان دانا و علی فاتح

بعد از دو تساوی پیاپی مقابل ذوب آهن و تراکتور، شاگردان امیر قلعه نویی برنامه آماده سازی مناسبی را در تعطیلات زمستانی گذرانده اند و حالا امروز در هفته هفدهم لیگ برتر در خانه پذیرای فجرسپاسی شیراز هستند؛ برخلاف گل گهر که تنها یک خرید در بازار زمستانی داشت و آن هم امین قاسمی نژاد بود، فجری ها تیم پر تغییر و تحولات در بازار زمستانی بوده و 6 بازیکن تازه به خدمت گرفتند.

فجرسپاسی یازده مسابقه اخیر را در لیگ برتر بدون پیروزی سپری نموده و در مقابل گل گهر برای قطع فرایند ناکامی اش در راه رسیدن به پیروزی بعد از 2 تساوی پیاپی، امروز در خانه به مصاف تیم شیرازی رفته است؛ پیروزی در مسابقه امروز شاگردان قلعه نویی را می تواند به نیمه بالای جدول برساند و در مقابل فجری ها برای فرار از جمع فانوس به دستان لیگ به 3 امتیاز مسابقه امروز احتیاج دارند.

نیمه اول مسابقه در شرایطی پیگیری شد که توپ و میدان کاملا در اختیار سرمه ای پوشان گل گهر بود و به خوبی شاگردان امیر قلعه نویی در مسابقه خانگی امروز توانستند و مالکیت توپ را در دست داشته و با حملات پرشمار در پی رسیدن به گل رجحان بودند که درخشش ایمان صادقی در خط دروازه فجرسپاسی مانع از فروپاشی دروازه این تیم شیرازی شد. پایان روی یک کار تیمی زیبا پیش از آن که نیمه نخست به انتها برسد، مرتضی تبریزی با شلیکی تماشایی دروازه فجرسپاسی را هدف قرار داد و توانست توپ را به تور دروازه شیرازی ها بدوزد تا نیمه نخست به سود شاگردان قلعه نویی سرانجام یابد.

در نیمه دوم حملات گل گهری ها برای رسیدن به گل ادامه پیدا کرد و محسن فروزان روز آرام و کم دردسری را درون دروازه فجرسپاسی گذراند، چرا که هیچ شوت در چارچوبی از سوی فجری ها به ثبت نرسید؛ در ادامه حملات گل گهر پایان روی ارسال ضربه کرنر، کی روش استنلی پاسخ اعتماد قلعه نویی را داد و در دومین بازی لیگ رجحان برای تیم سیرجانی پیروز شد گل دوم تیمش را روی سانتر سعید صادقی رقم بزند.

بعد از گل دوم، چند فرصت ایده آل گلزنی برای گل گهری ها به دست آمد که دو فرصت ویژه برای امین قاسمی نژاد مهاجم تعویضی و تازه وارد گل گهر خلق شد اما درخشش ایمان صادقی مانع از گلزنی قاسمی نژاد و ثبت سومین گل گل گهر شد تا مسابقه امروز با رجحان دو گله شاگردان قلعه نویی در خانه سرانجام یابد. با رجحان خانگی امروز گل گهر، شاگردان امیر قلعه نویی 25 امتیازی شدند با تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان در جایگاه هفتم جدول جای گرفتند؛ در مقابل فجرسپاسی شیراز 13 امتیازی باقی ماند و جایگاهش در رتبه چهاردهم دست نخورده باقی ماند.

توضیح گل ها؛

گل گهر سیرجان 1 - فجرسپاسی شیراز 0 (دقیقه 41 مرتضی تبریزی): روی یک کار تیمی زیبا، علی اصغر عاشوری پاس خوب امین پورعلی را برای مرتضی تبریزی کاشت و مهاجم گل گهر نیز با شوتی تماشایی از پشت محوطه جریمه توپ را روانه دروازه فجرسپاسی کرد که واکنش ایمان صادقی برای مهار توپ کافی نبود و ضربه زیبای تبریزی به گوشه دروازه فجرسپاسی رفت تا شاگردان قلعه نویی از حریف خود پیش بیفتند.

گل گهر سیرجان 2 - فجرسپاسی شیراز 0 (دقیقه 58 کی روش استنلی): روی ارسال ضربه کرنر به وسیله سعید صادقی، مهاجم برزیلی گل گهر بالاتر از مدافعان فجرسپاسی پرید و توانست با ضربه سر عالی خود توپ را به گوشه دروازه فجرسپاسی بفرستد و ایمان صادقی نیز نظاره گر ورود توپ به دروازه فجری ها بود تا این گونه گل دوم گل گهر به ثبت برسد.

- پیکان در هفته هفدهم لیگ برتر میزبان طرفدار بود که این بازی با نتیجه 2-1 به سود طرفدار به اتمام رسید

ترکیب پیکان: فرهاد مجد کرمانشاهی، بهروز نوروزی فرد، ایمان اکبری، دانیال جهانبخش، غلامرضا ثابت ایمانی، مجتبی حق دوست (70 محمد قاسمی نژاد)، محمدحسین فلاح، محمدجواد آزاده (70 منصور باقری)، ابراهیم صالحی (73 پیمان رنجبری)، محمدعلی فرامرزی (46 امیرحسین غلامی)، اسماعیل بابایی (70 میلاد بدرقه)

سرمربی پیکان: مجتبی حسینی

ترکیب طرفدار: مهرداد بشاگردی، سیدمحمد حسینی، سیدمحمد ستاری، مهدی عبدی (84 محبی)، نیما انتظاری (72 بابا محمدی)، سیدمحمد میری، حسین صادقی (65 فرزاد جعفری)، تعیین عباسیان، داریوش شجاعیان (84 محمد چهارمحالی)، روح الله باقری، محمدجواد محمدی

سرمربی هودار: رضا عنایتی

در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر پیکان میزبان طرفدار در استادیوم دستگردی تهران بود. این ملاقات با توجه به سبک بازی و تفکرات دو سرمربی نوید یک مسابقه پر اتفاق را می داد. در نیمه نخست ابتدا خودروسازان بودند که در دقیقه 29 به وسیله محمد جواد آزاده پیش افتادند. سانتر حقدوست و ضربه سر تمام کننده آزاده همه چیز را باب میل مجتبی حسینی پیش می برد.

درحالی که انتظار می رفت بازی با همین یک گل در نیمه اول تمام گردد شوت فنی و غافلگیر کننده داریوش شجاعیان کار را در همان 45 دقیقه ابتدایی به تساوی کشاند. درحالی که تنها 10 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود محمدحسین فلاح که یک کارت زرد داشت با بی احتیاطی کارت زرد دوم را گرفت تا پیکانی ها 10 نفره شوند . پس از این اتفاق طرفدار نبض بازی را دست گرفت و با فشار زیاد سعی در زدن گل رجحان داشت. این اتفاق پایان در دقیقه 89 به وسیله سید محمد حسینی رخ داد تا طرفداری ها کامبک زده باشند. طرفدار در دور رفت از پیکان شکست خورده بود و حالا با این پیروزی از منطقه سقوط دورتر شد.

توضیح گل ها؛

پیکان 1- طرفدار 0(دقیقه29: محمد جواد آزاده): ارسال از سمت چپ پیکان به وسیله حقدوست در دهانه دروازه با ضربه سر آزاده وارد دروازه بشاگردی شد.

پیکان 1- طرفدار 1(دقیقه45: داریوش شجاعیان): با شوت بغل پا و فنی شجاعیان از پشت محوطه جریمه دروازه پیکان باز شد تا تیم عنایتی بازنده به رختکن نرود.

پیکان 1 - طرفدار 2(دقیقه 89: سیدمحمد حسینی): سانتر تعیین عباسیان از روی ضربه کاشته در یک رفت و برگشت داخل محوطه فرود آمد و سید محمد حسینی با یک ضربه بیرون پا دروازه پیکان را باز کرد.

- فولاد خوزستان در روز حضور نکونام روی سکوها توانست یک پیروزی ارزشمند کسب کند. تیم های فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک در چارچوب لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این ملاقاتی با رجحان 1-0 فولاد همراه بود.

ترکیب فولاد: شهاب گردان، مجتبی نجاریان، موسی کولیبالی، عارف آقاسی، وحید حیدریه، آرش رضاوند، محمد آبشک، ساسان انصاری، علیرضا کوشکی، محمدرضا عباسی، لوسیانو پریرا

سرمربی فولاد: جواد نکونام

ترکیب آلومینیوم: حسین پورحمیدی، رامتین سلیمان زاده، وحید محمدزاده، امیر نوری، علیرضا نقی زاده، پوریا خبرنگارانکیا، محمد علینژاد، میلاد فخرالدینی، اسماعیل شریفات، محمود قائدرحمتی و مهرداد بایرامی

سرمربی آلومینیوم: رسول خطیبی

فولاد در ادامه روزهای خوب خود با جواد نکونام، در تعطیلات نیم فصل فاتح سوپر جام شد تا با روحیه ای بالا بازی های لیگ را از سر بگیرد. این تیم امروز در یکی از حساس ترین بازی های هفته هفدهم میزبان آلومینیوم اراک بود. سرخ پوشان اهواز برای حضور در نیمه بالایی جدول به هر سه امتیاز بازی امروز احتیاج داشتند اما در سمت مقابل، حریف هم تیم دست و پا بسته ای نبود و در پی این بود که با امتیاز کامل زمین بازی را ترک کند؛ شاگردان خطیبی در اراک، برای حفظ جایگاه خود در بالای جدول کوشش می کردند و در پی کسب برد بعد از چهار مساوی متوالی بودند.

بازی متعادل آغاز شد اما فولاد چند موقعیت خطرناک را در پانزده دقیقه ابتدایی روی دروازه آلومینیوم ایجاد کرد تا رجحان خود را به حریف دیکته کند. رفته رفته اما شاهد به تعادل کشیده شده بازی بودیم. در ادامه کار تیر دروازه میهمان با شوت رضاوند به لرزه عایدی اما در نهایت هیچ توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا نیمه اول بدون گل به انتها برسد. در نیمه دوم بازی پایاپایی را از دو تیم شاهد بودیم که با گل دقیقه 82 عارف آقاسی همراه بود؛ گلی که با وجود حملات بی امان آلومینیوم در دقایق انتهای به تک گل پیروزی بخش میزبان تبدیل شد.

توضیح گل:

فولاد 1 - آلومینیوم 0 (عارف آقاسی 82): ارسال بلند پاتوسی را عارف آقاسی با یک ضربه سر دیدنی روانه دروازه حریف کرد؛ این ضربه دور از دستان پورحمیدی که پرواز بلندی انجام داده بود به گل اول فولاد تبدیل شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2121

به "پیروزی گل گهر مقابل فجرسپاسی در سیرجان، شکست پیکان برابر طرفدار در دقایق پایانی، برد با ارزش فولاد مقابل آلومینیوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی گل گهر مقابل فجرسپاسی در سیرجان، شکست پیکان برابر طرفدار در دقایق پایانی، برد با ارزش فولاد مقابل آلومینیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید