پایتخت مرکبات کشور کجاست؟

به گزارش مجله گیتی رو، تمام نقاط کشورمان زیبایی ها و جاذبه های انکار ناپذیری دارند که نمی توان از دیدن آن ها صرف نظر کرد.

پایتخت مرکبات کشور کجاست؟

به گزارش خبرنگار ، تمام نقاط کشورمان زیبایی ها و جاذبه های انکار ناپذیری دارند که نمی توان از دیدن آن ها صرف نظر کرد. ما این بار شما را برای بازدید از بعضی از این جاذبه ها به پایتخت مرکبات کشور یعنی تنکابن می بریم.

تنکابن از بهترین مناطق برای کاشت و رشد مرکبات به حساب می آید. این شهر که در استان مازندران قرار گرفته، در گذشته با نام های فیض و دیلم خاصه شناخته می شد.

آماردها نخستین ساکنان باستانی تنکابن بودند. آن ها در شمال ایران به ویژه از رودبار تا آمل و در کرانه سفیدرود زندگی می کردند.

اگر قصد سفر به تنکابن را دارید بهتر است که در وهله نخست بیش از پیش با جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی این شهر آشنا شوید. امروزه آثار نزدیک به 30 قلعه در تنکابن دیده می گردد که از میان آن ها می توان به قلعه تنکا، قلعه نوشاه، قلعه هاله کله، قلعه بهکله، قلعه رودپشت، قلعه سیاه لان، قلعه سفیدکوه، قلعه خشن چال، قلعه دختر، قلعه ذوات و قلعه مارکو اشاره نمود.

قلعه گران، قلعه سه هزار، قلعه کوتی، قلعه نرگس و دژکلار نیز از قلعه های دیگر شهر تنکابن به حساب می آیند.

قلعه نرگس در منطقه سه هزار واقع شده است. آثار حصار یا دیوار در پیرامون این قلعه دیده نمی گردد، اما آثار سنگ، حفاری، آهک و ساروج در اطرافش دیده می گردد.

از جاذبه های گردشگری دیگر شهر تنکابن می توان به پارک جنگلی چالدره، غار دانیال، بقعه سید حسین بن موسی الکاظم و بیش از 60 امامزاده و بقعه دیگر اشاره نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 388

به "پایتخت مرکبات کشور کجاست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "پایتخت مرکبات کشور کجاست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایتخت مرکبات کشور کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید