ورود گرد و غبار مطلقا ممنوع!

به گزارش مجله گیتی رو، خیلی از خانم های خانه دار شاکی اند از اینکه هر چه گردگیری می کنند و آلودگی ها را پاک می کنند تا خانه تمیز و مرتب شود و همه جا برق بزند، باز هم یکی دو روز نگذشته همه جا پر از خاک می شود.

ورود گرد و غبار مطلقا ممنوع!

به گزارش خبرنگاران به نقل از ویستا، گردوخاک علاوه بر اینکه ظاهر خانه را تحت تاثیر قرار می دهد، بر سلامت افراد خانه هم اثر می گذارد. بهترین راه این است که در اولین مرحله، اجازه ورود آلودگی ها را به خانه ندهید. این نکته ها به شما کمک می کند رد پای آلودگی ها را پیدا کنید و از ورودشان به خانه جلوگیری کنید.

1) با استفاده از پادری آلودگی ها را به دام بیندازید و بیرون و داخل هر ورودی خانه از پادری استفاده کنید. نتایج تحقیقات پژوهشگران گروه میکروب شناسی دانشگاه آریزونا نشان داده که وقتی افراد از بیرون وارد خانه می شوند، آلودگی ها و ذرات جامد از طریق کفش و لباس هایشان وارد خانه می شود. هرچند هنگام باز و بسته شدن در و پنجره ها، آلودگی ها و ذرات ریز معلق هوا وارد خانه می شود اما آلودگی کف کفش ها بیشتری است. بیشتر گرد و خاک های خانه از بیرون می آید و بخش زیادی از آن هم به خاطر دقت نکردن به کفش هایی است که در ظاهر چندان آلوده و کثیف نیستند.

2) پادری مناسب انتخاب کنید. انتخاب پادری مناسب زمان پاک کردن و بیرون کشیدن آلودگی ها را کاهش می دهد. پادری باید آنقدر بزرگ باشد که قبل از اینکه وارد خانه شوید به راحتی بتوانید روی آن راه بروید. بهتر است طول پادری بزرگ تر از اندازه یک قدم و پهنای آن به اندازه پهنای در باشد. پادری های آکریلیک با پشتی پلاستیک که می توان با جاروبرقی یا تکاندن گرد و خاکشان را خارج کرد، بهترین انتخاب برای داخل خانه هستند. رنگ پادری های داخل خانه را هماهنگ با دکور خانه اما کمی تیره تر انتخاب کنید. پادری های بیرون خانه هم اغلب پلاستیکی هستند. قبل از در ورودی می توانید یک شبکه سیمی قرار دهید تا افراد گل چکمه و کفش شان را با آن بگیرند.

3) برای محل های پر رفت و آمد مانند حمام، توالت و آشپزخانه هم از پادری استفاده کنید. برای پیشگیری از خطر افتادن و لیز خوردن از پادری هایی که قسمت پشت آنها اصطکاک لازم را دارد، استفاده کنید.

4) هر چند وقت یکبار پادری ها را بیرون خانه و در فضای باز بالکن و حیاط خوب بتکانید و با چوب چند ضربه به پشتشان بزنید تا گرد وخاکشان خارج شود.

5) وقتی پادری ها خیلی کثیف می شوند، آنها را با آب گرم و صابون مایع بشویید و بگذارید جایی که هوا جریان دارد خشک شوند. بعد ازخشک شدن آنها را سر جایشان بگذارید. وجود رطوبت زیر پادری ممکن است به کف خانه آسیب برساند. پادری های کهنه و فرسوده که کارایی لازم را ندارند، دور بیندازید و از پادری نو استفاده کنید.

6) برای کاهش آلودگی، تعداد ورودی های مورد استفاده را کاهش دهید. رفت و آمد زیاد باعث می شود آلودگی و گرد و خاک وارد و به همه جای خانه منتشر شود.

7) هنگام تعمیرات، تغییر دکوراسیون خانه و انتخاب کف پوش، به موضوع تمیزی خانه داشته باشید. به عنوان مثال سطوح صاف مانند سنگ برای آشپزخانه بهتر از کاشی های کوچک و بافت دار است که میکروب روی درز و شیارهای آن جمع می شود. گاهی پرده ها به آهن ربای گرد و خاک و آلودگی تبدیل می شوند. بهتر است جنس پارچه پرده سبک و شست وشوی آن راحت باشد.

8) درها را ببندید. آلودگی ها دوست دارند آزادانه در خانه حرکت کنند و در درزها و شکاف ها پنهان شوند. درها، کشوها، کابینت ها و قفسه ها را بسته نگه دارید تا آلودگی ها در این مکان ها جاخوش نکنند و به راحتی با جاروبرقی و گردگیری از بین بروند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1335

به "ورود گرد و غبار مطلقا ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود گرد و غبار مطلقا ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید