نکات مهم برای انتخاب یک چراغ سقفی مناسب

به گزارش مجله گیتی رو، در هنگام انتخاب هر نوع لوستر و چراغ سقفی مناسب برای دکوراسیون منزل قطعا باید فاکتور های مشخصی در نظر گرفته گردد که مهمترین آن ها هماهنگی چراغ مورد نظر با دکوراسیون فضای داخلی منزل خواهد بود.

نکات مهم برای انتخاب یک چراغ سقفی مناسب

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - چراغ ها و تمام وسایل روشنایی باید عملکرد مفیدی داشته باشند؛ آن ها باید یک میز، یک ورودی، یک منطقه زندگی و ... را روشن نمایند. دلیل به وجود آمدن چراغ های سقفی نیز همین موضوع است؛ احتیاج به نور پردازی در نقاط و مکان هایی در سقف!

به طور کلی نورپردازی ابتدا توسط چراغ های دیواری مورد توجه نهاده شد، اما بعد ها برای این که نور پردازی با زاویه بیشتری انجام گردد چراغ های سقفی به بازار آمدند و عنصری به نام لوستر های امروزی پرطرفدار شد.

برای نورپردازی و ایجاد جلوه زیبا در خانه ها احتیاج است که شما چراغ های سقفی گوناگونی خریداری و از آن به درستی بهره ببرید تا نور پردازی سقف، بسیار چشم نوازتر گردد. در ادامه نکات مهمی را درباره خرید لوستر و چراغ های سقفی را آنالیز کنیم.

انواع چراغ های سقفی

چراغ های سقفی انواع گوناگونی دارد، کاربرد آن به این که در چه مکانی استفاده شوند و چه احتیاجی را برآورده نمایند، بستگی دارد. انواع چراغ های سقفی عبارتند از:

  • چراغ های سقفی فلورسنت توکار
  • چراغ های سقفی روی کار
  • چراغ های سقفی واترپروف
  • چراغ های دو کاره شبکه ایی انادایز
  • چراغ های سقفی سنسور دار

نور پردازی توسط لامپ هایی که در لوستر ها و چراغ های سقفی استفاده می کنیم انجام می گردد، پس برای نورپردازی مناسب باید به نوع لامپی که در لوستر ها و چراغ های سقفی استفاده می گردد دقت نماییم. برای بهره گیری از لامپ استفاده از لامپ هایی که نور ملایم تری دارند به نسبت استفاده از لامپ های رشته ای بهتر است، زیرا نوری مناسب و ملایم را ایجاد می نمایند و حتی در مصرف برق نیز صرفه جویی می گردد.

نوعی از چراغ های سقفی، هالوژن است که در سقف به صورت توکار استفاده می گردد و باعث ایجاد نور پردازی ویژه ای در فضا می گردد. از نور هالوژن ها برای درست کردن فضای ایده آل و زیبا استفاده می گردد.

بیشتر بدانید: نورپردازی سقف؛ با این ایده ها آسمان خانه را روشن کنید!

نکات مهم در خصوص لوستر

معمولا اولین چیزی که در نور پردازی استفاده می گردد لوستر است، و شما هر بار که به مکان تازه ای وارد می شوید اگر نور پردازی مناسبی داشته باشد در خاطر شما به خوبی ثبت می گردد و احساس خوب خود را هرگز فراموش نمی کنید؛ دلیل آن استفاده از لوستر مناسب است. در نور پردازی، لوستر و هر نوع چراغ سقفی حرف اول را می زنند و کاربرد بسیاری دارند. لوستر ها و چراغ های سقفی ای که انتخاب می کنید باید هماهنگ با خانه و سبک دکور شما باشد. برای مثال زمانی که سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است؛ استفاده از لوستر سبک قدیمی با فضا همخوانی ندارد.

نکاتی برای خرید لوستر

1. قبل از خرید هر گونه چراغ سقفی باید ارتفاع فضای لازم را در نظر بگیرید. اگر ارتفاع فضایی که قصد تهیه لوستر برای آن را دارید، کوتاه است باید از خرید و نصب لوستر خود داری کنید و به جای آن از آباژور و چراغ های دیواری بهره بگیرید. اگر برایتان مهم است که در این فضا به طور حتم از لوستر بهره ببرید در نظر داشته باشید که لوستر کوچک مناسب این فضا است چرا که لوستر عظیم ارتفاع فضا را بیش از پیش کوتاه تر جلوه می دهد و همچنین در هنگام عبور افراد باعث آزار آن ها می گردد. اگر فضای شما دارای سقف بلند و ارتفاع زیاد است باید از لوستر های چند طبقه بهره ببرید. در نظر داشته باشید هر چه ارتفاع فضا بیشتر باشد تعداد طبقات و عظیمی لوستر باید بیشتر گردد.

بیشتر بدانید: مدل چراغ دیواری دکوراتیو مناسب برای اتاق خواب

2. باید به این نکته مهم توجه کنید که خرید لوستر برای اتاق خواب بسیار نامناسب است. دلیل این امر هم این هست که فرد در هنگام دراز کشیدن نور مستقیم به چشم او برخورد نموده و باعث آزار او می گردد. پس می توان برای نور پردازی در اتاق خواب از چراغ های سقفی به صورت مخفی و هالوژن ها و چراغ های دیواری استفاده نمود.

3. نکته دیگری که باید در خرید و انتخاب چراغ های سقفی مناسب، مانند لوستر بدانید این است که اندازه خانه چقدر است و یا فضای محیطی که می خواهید از لوستر بهره ببرید عظیم است یا کوچک؛ اگر از لوستر عظیم در خانه ای که متراژ کم دارد، بهره ببرید، مرتکب اشتباه خواهید شد. همچنین اگر خانه یا محیطی که قصد نصب لوستر را در آن دارید عظیم باشد و شما از لوستر کوچک بهره ببرید اصلا لوستر شما دیده نشده و نور پردازی بسیار بد می گردد و یا اگر از لوستر اشرافی و کلاسیک در محیط کوچک استفاده نمایید این حرکت باعث زشت شدن دکوراسیون خانه خواهد شد.

4. چراغ سقفی مانند لوستر باید به گونه ای انتخاب گردد که با اصول دکوراسیون هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر نور پردازی به گونه ای مدرن باشد و دکور ما کلاسیک باشد تضادی را بوجود می آورد. پس در انتخاب چراغ های سقفی باید به سبک دکور خود فکر کنیم و آن را در نظر بگیریم.

5. در خرید لوستر و چراغ های سقفی باید به این نکته که چقدر از زاویه را می خواهید نور پردازی کنید توجه کنید چرا که اگر سقفی پر از گچبری و نمای زیبا دارید؛ استفاده از چراغ های سقفی موجب عدم تناسب در دکوراسیون منزل خواهد شد.

انواع چراغ سقفی و شرایط استفاده از هر کدام

1. نوعی از لوستر ها به نام چلچراغ است که برای اتاق های پذیرایی بسیار مناسب هستند. این لوستر که با توجه به نام آن نور بسیاری را فراوری می کند و جزو یکی از پر فروش ترین چراغ های سقفی به شمار می رود تنوع زیادی هم در سبک های مختلف دارد و شما می توانید هر نوع سبکی را که در دکوراسیون خانه دارید را پیدا کنید.

2. یکی دیگر از چراغ های سقفی، آویز ها هستند که از سقف آویزان می شوند و نور بسیار مطلوبی دارند. آویز ها در واقع نور پردازی کمتری نسبت به لوستر ها دارند، اما فضای زیبا و جلوه مناسبی را ایجاد می نمایند. اولویت استفاده از آویز ها در اتاق های کوچک و معمولی است. آویز ها معمولا به صورت چند تایی و گروهی نصب می شوند و دارای قد های گوناگونی هستند. از آویز ها در آشپزخانه نیز استفاده می گردد.

اگر شما هم از ایده جذاب و خاصی برای انتخاب مدل چراغ سقفی منزل خود استفاده نموده اید، می توانید به وسیله بخش ارسال نظر در پایین همین مطلب آن را با ما و سایر مخاطبان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1573

به "نکات مهم برای انتخاب یک چراغ سقفی مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای انتخاب یک چراغ سقفی مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید