تور لحظه آخری تایلند: معرفی پارک های ملی تایلند

به گزارش مجله گیتی رو، تایلند در جهت خط استوا قرار گرفته است. به همین دلیل دارای منطقه ها جنگلی بی نظیر و تماشایی است. بارش باران های موسمی، حضور در کنار اقیانوس و خاکی حاصلخیز باعث شده تا تایلند به یکی از زیباترین نقاط روی زمین تبدیل گردد. از این رو تایلند پارک های ملی مختلفی دارد که تحت حمایت سازمان محیط زیست قرار گرفته اند.

تور لحظه آخری تایلند: معرفی پارک های ملی تایلند

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

در صورتی که قصد خرید تور تایلند (https://www.alibaba.ir/tour/thailand) را دارید، بهتر است فهرستی از زیباترین پارک های ملی تایلند را در دست داشته باشید تا بتوانید از تمامی آن ها دیدن کنید. هر کدام از این پارک ها زیبایی مخصوص به خود را دارند. در نتیجه بازدید از هر کدام، خاطره ای خاص برایتان خواهد بود.

پارک ملی پا هینگ نام

پا هینگ نام از جمله زیباترین و البته بزرگترین پارک های ملی تایلند به شمار میرود. جالب است بدانید که این پارک ملی، حدود 25% از مساحت تایلند را به خود اختصاص داده است. این پارک ملی شامل پوشش گیاهی بسیار متنوعی است و باعث شده تا حیوانات بسیاری این منطقه را برای زندگی انتخاب نمایند. پا هینگ نام از اوایل فصل بارانی سال یعنی خرداد تا اوایل تیر، پر از شکوفه های صوتی خواهد شد. به همین دلیل می توان گفت که همین بازه زمانی، برترین زمان بازدید از پارک ملی پا هینگ نام محسوب می گردد.

در این بازه، پارک ملی پا هینگ نام به پارکی زیبا و دیدنیی تبدیل می گردد و می توانید شاهد منظره ها رؤیایی و خیره نماینده باشید. بعلاوه در فصل زمستان، گل های ارکیده به تدریج از سر از خاک بیرون می آورند و جلوه ای دیگر به این پارک می بخشند.

در بخش شمال شرقی پارک، صخره ای شیب دار و بزرگ وجود دارد. این صخره دارای ظاهری خاص و منحصر به فرد است. در صورتی که آمادگی جسمانی کافی دارید، می توانید به بالای این صخره بروید تا از چشم اندازی بی نظیر لذت ببرید. گفتنی است که این پارک در منطقه Thep Sathi، Chaiyaphum قرار گرفته است.

پارک ملی سیا تنگ

پارک ملی سیا تنگ با 3،400 هکتار وسعت از دیگر پارک های ملی معروف و زیبای تایلند به شمار میرود. این پارک را به عنوان یکی از برترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری تایلند نیز می شناسند. در دل این پارک، آبشاری زیبا و بزرگ با نام آبشار SAI Thong وجود دارد.

بسیاری از گردشگران همه ساله برای دیدنی این آبشار 100 متری راهی ت پارک ملی سیا تنگ می شوند. راستا دسترسی به پارک ملی سیا تنگ از میان فضایی بکر و دیدنیی عبور می نماید. به همین دلیل در طول راستا نیز از دیدنی منظره ها طبیعی پارک ملی سیا تنگ لذت خواهید برد.

بعلاوه باید بدانید که اگر به انواع گل و گیاه علاقه مند هستید، در طول راستا از انواع گونه های خاص گیاهی دیدن خواهید کرد. بعضی گل ها آنقدر زیبا هستند که شما را محو دیدن می نمایند. البته توجه داشته باشید که این منطقه محافظت شده است و به گل ها نباید آسیب رساند. پارک ملی سیا تنگ در منطقه Nong Bua Rawe تایلند جا خوش نموده است.

پارک ملی تات تون

پارک ملی تات تون در منطقه ها کوهستانی Phu Laen Kha این پارک دارای منظره ها طبیعی بسیار بی نظیری است. آب وهوای آن که شش های شما را از اکسیژن خالص پر می نماید. در میان پارک ملی تات تون، آبشاری بزرگ با نام آبشار نامتوک تات تون نیز خودنمایی می نماید.

همه ساله هزاران گردشگر برای دیدنی این آبشار زیبا راهی تایلند می گردد. در تور تایلند حتماً باید سری به پارک ملی تات تون بزنید. مخصوصاً اگر در فصول پربارش سال همچون خرداد تا تیر راهی پارک ملی تات تون شوید، شاهد زیباترین منظره ها خواهید بود. بعلاوه باید بدانید که این پارک از نظر مردم محلی تایلند، یک منطقه مقدس نیز به حساب می آآید.

پارک ملی خائو یای

پارک ملی خائو یای تایلند آنقدر بزرگ است که در 4 ستان تایلند با نام های ناخون ناک، پراچین بوری، ناخون راچاسما و سارا بوی واقع شده است. این پارک را می توان اولین پارک ملی تایلند دانست. در این پارک شاهد تلفیقی از جنگل های بارانی و منظره ها کوهستانی خواهید بود.

ارتفاع این جنگل از سطح دریا به 400 تا 1000 متر می رسد. در این پارک بیش از 3هزار نوع گل، 250 گونه پرنده و 67 گونه مختلف پستاندار از قبیل ببر، فیل، گوزن و انواع میمون زندگی می نمایند. پس در پارک ملی خائو یای، خودتان را برای ورود به صحنه یک فیلم مستند حیات وحش آماده کنید! پس اگر در طول راستا یک فیل رو به رویتان سبز شد، اصلاً تعجب نکنید! ماهیت پارک ملی خائو یای به همین شکل است و باعث جذب گردشگر بسیاری می گردد.

در نهایت می توان گفت که پارک های ملی تایلند فقط محدود به این تعداد نیستند. در حدود 10 الی 20 پارک ملی مختلف در تایلند وجود دارند که هرکدام به شکل خود زیبا و دوست داشتنی هستند. پس اگر قصد خرید تور تایلند را دارید، حتماً درباره پارک های ملی تحقیق کنید تا از دیدنی طبیعت آن نهایت لذت را ببرید.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2114

به "تور لحظه آخری تایلند: معرفی پارک های ملی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: معرفی پارک های ملی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید