معرفی مراکز خرید آمستردام ، تجربه متفاوت خرید در شهری اروپایی (تور هلند)

به گزارش مجله گیتی رو، شهر آمستردام (Amsterdam) بزرگترین شهر کشور هلند و مرکز این کشور بوده و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب می گردد. این شهر پرگردشگر علاوه بر مکان های دیدنی و مجذوب کننده، دارای تعداد زیادی بازار، مراکز خرید و فروشگاه های کوچک و بزرگی است که معروف ترین برندهای معتبر جهان در مراکز خرید آمستردام عرضه می شوند. بعلاوه بهترین طراحان مد و بهترین برندهای جهان در رویدادهای مد آمستردام شرکت نموده و شیک ترین و جدیدترین محصولات خود را در زمان خرید در آمستردام به نمایش می گذارند. از این رو آمستردام یک مقصد بی نظیر و رویایی برای علاقمندان خرید و دوستداران مد می باشد. علاوه بر تنوع بی شمار محصولات مربوط به مد، فروشگاه های دیگری نیز در بازارهای آمستردام هلند وجود دارند که به دکوراسیون و طراحی داخلی اشتغال دارند. منسوجات، لوازم آشپزخانه، انواع گل های زیبا و رنگارنگ، محصولات غذایی متنوع از جمله موارد دیگری است که می توانید در راهنمای خرید در آمستردام از آن ها استفاده نموده و به عنوان سوغاتی به همراه بیاورید. اگر تمایل دارید تا با مراکز خرید آمستردام آشنا شوید، ادامه مطلب را دنبال نمایید.

معرفی مراکز خرید آمستردام ، تجربه متفاوت خرید در شهری اروپایی (تور هلند)

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

خرید در آمستردام

در آمستردام با خیابان ها و منطقه های روبرو می شوید که پر از فروشگاه ها و بوتیک های کوچک و بزرگ است. هرکدام از این منطقه ها ویژگی های خود را داشته و تفاوت هایی با سایر مراکز خرید آمستردام دارند. دپارتمان استورها و اوت لت ها نیز بخش دیگری از راهنمای خرید در آمستردام می باشند. اگر دوست داشته باشید، می توانید سری هم به بازارچه های آمستردام بزنید و اجناسی با قیمت مناسب تهیه نمایید. هرکدام از بازارهای آمستردام هلند دارای ساعات کاری هستند و ممکن است این ساعات باهم متفاوت باشد. اما این مراکز معمولا در روزهای یکشنبه از ساعت 12 تا 17، روزهای دوشنبه از 13 تا 18، پنجشنبه ها از ساعت 9 تا 21 و در روزهای دیگر هفته از 9 تا 18 باز بوده و آماده پذیرایی از مهمانان و بازدیدنمایندگان می باشند.

معرفی مراکز خرید و دپارتمان استورها

بیجن کورف (De Bijenkorf): میدان دام (Dam Square) یکی از زیباترین میدان های آمستردام می باشد که به علت ساختمان های مجذوب نماینده و دیدنی، یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. اگر قصد بازدید از این میدان را داشتید، سری هم به دپارتمان استور بیجن کورف بزنید. این فروشگاه یکی از معروف ترین فروشگاها در راهنمای خرید در آمستردام است که در حوالی میدان دام واقع شده است.

مگنا پلازا (Magna Plaza): یکی از معروف ترین مراکز خرید آمستردام، مرکز مگنا پلازا است که در یک بنای تاریخی راه اندازی شد. این مرکز در کاخ کوئینز در میدان دام واقع شده و دارای 3 طبقه می باشد. با اینکه مگناپلازا یک مرکز خرید کوچک است، اما مجموعه فوق العاده ای از برندهای مطرح جهان را در خود جای داده است.

کالورتورن (De Kalvertoren): در قسمت پایینی خیابان کالورسترات (Kalverstraat)، گالری کالورتورن دیده می شود که دارای 45 فروشگاه بزرگ بوده و محصولاتی مانند لوازم آرایشی، عینک، ساعت، لوازم مربوط به دکوراسیون داخلی را در راهنمای خرید در آمستردام به مشتریان عرضه می نماید. در اینجا می توانید برندهای معتبری مانند نایک، دیزل، لیوایز، منگو، ام اند اچ، مارلبورو، کلاسیک و تیمبرلند را پیدا کنید.

منطقه ناین استرات (De Negen Straatjes)

یکی از برترین و محبوب ترین مراکز خرید آمستردام، منطقه ناین استرات است که شامل 9 خیابان باریک در کانال های قدیمی این شهر می باشد. به این 9 خیابان در زبان محلی Negen Straatjes گفته می شود. در فروشگاه های این منطقه انواع کالاهای لوکس از معتبرترین برندهای جهان عرضه شده و قیمت ها نیز بسیار بالاست. انواع پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات مواردی است که در فروشگاه های منطقه ناین استرات برای علاقمندان عرضه می شوند. علاوه بر این ها شما می توانید گالری های هنری، کافه ها و رستوران های فوق العاده ای را نیز در این منطقه مشاهده کنید.

خیابان پی سی هوفت استرات (P.C. Hooftstraat)

اگر در پی برندهایی مانند شنل، گوچی، رالف لورن، لویی ویتون، تامی هیلفیگر و DKNY هستید، می توانید از خیابان پی سی هوفت استرات در راهنمای خرید در آمستردام بازدید نمایید. علاوه بر برندهای معروف بین المللی، مشهورترین برندهای هلندی نیز در فروشگاه های هوفت استرات عرضه می شود. این خیابان در بخش جنوبی آمستردام واقع شده و گران ترین خیابان این شهر می باشد. جالب است بدانید اغلب ستارگان هلندی لباس های خود را از فروشگاه های این خیابان خریداری می نمایند.

خیابان کالفر استرات (Kalverstraat)

کالفر استرات یکی از اصلی ترین خیابان های آمستردام و بازارهای آمستردام هلند بوده که در مرکز این شهر واقع شده است. این خیابان را می توان یکی از برترین خیابان های خرید آمستردام معرفی کرد که فروشگاه های آن به طور خاص به عرضه برندهایی مانند پول اند بر (Pull&Bear)، فور اِور 21 (Forever21) و ریور آیلند (Forever21)، اسپریت، زارا، H&M می پردازند. گفته می شود روزانه بیش از 5 هزار نفر از این خیابان بازدید نموده و به گشت و گذار در آن و در راهنمای خرید در آمستردام می پردازند.

خیابان لیدس استرات (Leidsestraat)

از دیگر خیابان معروف آمستردام برای خرید می توان به خیابان لیدس استرات اشاره نمود. این خیابان شلوغ و پر رفت و آمد در مرکز شهر قرار داشته و فروشگاه های آن به طور خاص تری به عرضه برندهای اروپایی در بین بازارهای آمستردام هلند می پردازند.

خیابان Haarlemmerdijk

از شرق تا غرب به سمت ایستگاه مرکزی آمستردام خیابان بلندی دیده می شود که Haarlemmerdijk نامیده می شود. این خیابان یکی از شیک ترین خیابان های آمستردام است که در آن فروشگاه های مختلفی به عرضه انواع پوشاک، کیف و کفش، طراحی داخلی و دکوراسیون می پردازند. علاوه بر این ها شما می توانید فروشگاه هایی را پیدا کنید که به طور خاص محصولات برند را به مشتریان و علاقمندان عرضه می نمایند. بعضی از فروشگاه ها نیز به فروش لباس های دست دوم مشغولند. اگر قصد خرید مواد غذایی را در بازارهای آمستردام هلند دارید، در خیابان Haarlemmerdijk می توانید فروشگاه های مواد غذایی را نیز ببینید.

خیابان اوترخت استرات (Utrechtsestraat)

در گوشه غربی کمربند کانال آمستردام خیابانی با نام اوترخت استرات دیده می شود. در این خیابان فروشگاه های مختلفی وجود دارند که هرکدام از آن ها کالاهایی متنوعی از برندهای مطرح مد و پوشاک به مشتریان خود عرضه می نمایند. فروشگاه های طراحی داخلی و لوازم موسیقی نیز از جمله دیگر موارد قابل دسترسی در این خیابان هستند. اوترخت استرات از Frederiksplein در بخش جنوبی آمستردام تا Rembrandtplein در شمال آن کشیده شده و علاوه بر فروشگاه، دارای کافه ها و رستوران های خوبی نیز می باشد. از این رو می تواند برای گشت و گذار و استراحت در زمان خرید در آمستردام، مکان مناسبی باشد.

خیابان بتهوون استرات (Beethovenstraat)

اگر در پی مکانی آرام و به دور از شلوغی برای خرید می شد، پیشنهاد می کنیم که سری به بتهوون استرات در بخش جنوبی شهر آمستردام بزنید. این خیابان در منطقه زوید (Zuid) واقع شده و نسبت به دیگر خیابان های خرید این شهر، خلوت تر می باشد. برترین عطرفروشی ها و قنادی های آمستردام در این خیابان واقع شده و کافه ها و شیرینی فروشی های زیادی نیز در اینجا دیده می شوند که برای دوستداران شیرینی بسیار مجذوب نماینده هستند. شیرینی فروشی پتی گتو (Petit Gateau) یکی از فروشگاه های عالی این خیابان در راهنمای خرید در آمستردام است که پیشنهاد می کنیم، حتما از آن بازدید نمایید. برای خرید محصولات آرایشی نیز می توانید از فروشگاه داگلاس(Douglas) یا ایسی پاریس ایکس ال (ICI Paris XL) بازدید نمایید.

اوت لت Batavia Stad

همانطور که می داند اوت لت به فروشگاه هایی گفته می شوند که اجناس برند و با کیفیت را با قیمت هایی استثنایی و تخفیف های باورنکردنی ارائه می دهند. اوت لت Batavia Stad یکی از این فروشگاه هاست که اجناس بیش از 250 برند مختلف از جمله برندهای معتبر و معروف لاکوست، نایکی، کلوین کلاین، رالف لورن، هوگو باس، ریپلی، تامی هیلفیگر را با تخفیف های 30 تا 70 درصدی به مشتریان خود عرضه می نماید. علاوه بر این ها مشهورترین برندهای هلندی نیز در این اوت لت و در بین مراکز خرید آمستردام به فروش می رسند. اوت لت Batavia Stad در آمستردام قرار ندارد، بلکه در شهر Lelystad در نزدیکی آمستردام واقع شده است. اگر علاقمند به بازدید و خرید از این اوت لت و بازارهای آمستردام هلند باشید، می توانید از اتوبوس هایی که برای این مسیر در نظر گرفته شده، استفاده نمایید. این اتوبوس همه روزه از ساعت 10 صبح از روبه روی هتل ویکتوریا پلازا در ایستگاه مرکزی حرکت نموده و ساعت 4 بعدازظهر به همان مکان بر می شود. بلیط اتوبوس به ازای هر نفر 15 یورو می باشد.

خرید اشیا عتیقه و آثار هنری

اگر به عتیقه جات و آثار هنری علاقمندید، می توانید مجموعه بی نظیری از آن را در منطقه Spiegelkwartier پیدا کنید. این منطقه از سال 1900 به بعد و پس از بازگشایی موزه رایکس (Rijksmuseum) یا موزه امپراتوری راه اندازی شده است. بعلاوه بیش از 70 گالری و فروشگاه را در این منطقه دیده می شوند که آثاری مانند نقاشی، شیشه، سرامیک، زیورآلات، لوازم منزل را برای فروش به علاقمندان عرضه می نمایند. در اینجا صنایع دستی و زیورآلاتی با قدمت چندصد ساله در زمان خرید در آمستردام به فروش می رسند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2271

به "معرفی مراکز خرید آمستردام ، تجربه متفاوت خرید در شهری اروپایی (تور هلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مراکز خرید آمستردام ، تجربه متفاوت خرید در شهری اروپایی (تور هلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید