مرمت نمای بیرونی خانه تاریخی پیرنیا در نایین

به گزارش مجله گیتی رو، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین از مرمت نمای بیرونی خانه تاریخی پیرنیا این شهرستان در آخرین روزهای امسال اطلاع داد

مرمت نمای بیرونی خانه تاریخی پیرنیا در نایین

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، محمود مدنیان با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرسایش نمای شمالی خانه تاریخی پیرنیا بر اثر رطوبت و دیگر عوامل طبیعی مرمت این این قسمت از خانه در دستور کار نهاده شد و توسط نیروهای امانی این اداره مرمت شد.

او اضافه نمود: این مرمت ها شامل تراشیدن بدنه های فرسوده، اجرای شمشه گچ و کتیبه های آجری، اجرای اندود کاه گل و مرمت آجر فرش محوطه بیرونی است که طی یک ماه انجام شد.

خانه تاریخی پیرنیا متعلق به دوره صفویه و از نمونه های اصیل معماری و تزئینات و نقاشی آن دوران است. سالانه چندین هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از این بنای زیبا بازدید می کنند. این بنا به شماره 995 مورخ 1356/6/29 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 841

به "مرمت نمای بیرونی خانه تاریخی پیرنیا در نایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت نمای بیرونی خانه تاریخی پیرنیا در نایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید