عطایی: اردونشینان تیم والیبال جوانان تغییر نمی کنند، به دنبال سکوی جهانی هستیم

به گزارش مجله گیتی رو، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران با بیان اینکه تغییری در اردونشنیان این تیم به وجود نمی آید، گفت: هدف ما کسب سکوی مسابقات جهانی است.

عطایی: اردونشینان تیم والیبال جوانان تغییر نمی کنند، به دنبال سکوی جهانی هستیم

بهروز عطایی در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص انتخاب اردونشنیان تیم ملی والیبال جوانان برای حضور در اردوهای آماده سازی، توضیح داد: برای اینکه نفرات را انتخاب کنیم، بازیکنان سال گذشته که حضور داشتند مد نظر ما بودند و اکثر نفراتی که الان دعوت شده اند همان بازیکنان فصل گذشته هستند، بازیکنانی که در قهرمانی آسیا هم با ما حضور داشتند.

او افزود: این 24 بازیکن نفرات خاتمهی ما هستند و با همین نفرات کار را پیش خواهیم برد، مگر اینکه یک بازیکن بتواند خیلی خارق العاده عمل کرده و خود را نشان دهد. دو دوره قبل هم شاهد این اتفاق بودیم که میثم صالحی توانست پس از بسته شدن لیست خود را نشان داده و به اردوی تیم ملی دعوت شود.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ادامه داد: به هر حال رده های نوجوانان و جوانان محدودیت سنی دارند و به همین دلیل نمی توان خیلی آزادانه تصمیم گرفت. ما سعی می کنیم از بهترین نفرات استفاده کنیم و دعوت شدگان گلچینی از همه پتانسیل کشور هستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا اردوها و بازی های تدارکاتی برون مرزی نیز در برنامه های کادر فنی وجود دارد؟ اظهار کرد: بله دو اردو و بازی های تدارکاتی چند جانبه و تکی برون مرزی را برای آماده سازی تیم مد نظر داریم. تورنمنت چهار جانبه ای در روسیه برگزار خواهد شد که از ما به صورت شفاهی دعوت کرده اند اما با شروع برنامه ها از فدراسیون روسیه در خواست خواهیم کرد تا دعوت خود را به صورت رسمی اعلام کنند تا در این رقابت ها شرکت کنیم.

عطایی گفت: حضور تیم های ایران، ایتالیا و روسیه در این تورنمنت قطعی است و یک تیم دیگر هم باید انتخاب شود. البته بازی تدارکاتی دیگری را هم مدنظر داریم که باید در خصوص آن ها تصمیم گیری کنیم تا بهترین تیم برای برگزاری بازی تدارکاتی را انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در پاسخ به این سال که آیا ملی پوشان ایران می توانند در رقابت های جهانی قول سکو را بدهند؟ اظهار کرد: یک نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کرد. والیبال ایران در 20 سال اخیر روند رو به رشدی را در همه رده ها داشته است اما مسئله مهم تفاوت سطح تیم های ما در رده های سنی مختلف است. به عنوان مثال نوجوانان ما توانسته اند عنوان نایب قهرمانی جهان را کسب کنند اما، وقتی همان نوجوانان به رده بالاتر آمده اند در جایگاه سوم یا پنجمی جوانان قرار گرفته اند. وقتی هم به رده امیدها آمده اند در جایگاهی بهتر از ششمی قرار نگرفته اند. البته در بزرگسالان هم یکبار ششم شده ایم که نتیجه قابل قبولی است. این نتایج در این 20 سال تکرار شده است که نشان دهنده وجود یک مشکل اساسی است، باید این موضوع را خیلی دقیق بررسی و شناسایی کرد.

عطایی در خاتمه گفت: با توجه به این صحبت ها ما در دور گذشته جایگاه پنجمی را کسب کرده ایم اما این دوره همه تلاش خود را می کنیم تا یکی از سکوهای اول تا سوم را برای ایران کسب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 257

به "عطایی: اردونشینان تیم والیبال جوانان تغییر نمی کنند، به دنبال سکوی جهانی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطایی: اردونشینان تیم والیبال جوانان تغییر نمی کنند، به دنبال سکوی جهانی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید