طراحی خدمات متناسب با احتیاج مشتریان، رمز موفقیت پست خراسان جنوبی

به گزارش مجله گیتی رو، پست خراسان جنوبی با طی کردن جهت رو به رشد در سال گذشته، پیروز به کسب رتبه چهارم در ارزیابی عملکرد شد.

طراحی خدمات متناسب با احتیاج مشتریان، رمز موفقیت پست خراسان جنوبی

به گزارش ، با توجه به اینکه پست خراسان جنوبی در ارزیابی عملکرد سال گذشته پیروز به کسب رتبه چهارم شد. این استان در یکسال گذشته راستا رو به رشدی را طی نموده است. مدیر کل پست خراسان جنوبی طراحی و توسعه خدمات متناسب با احتیاج مشتریان را از دلایل عملکرد پیروز این استان ذکر کرد و اضافه کرد: با نگاهی نو و منطبق با احتیاج مشتریان امروز، سرویس ها و خدماتی طراحی شد که به سرعت مورد استقبال خدمات گیرندگان نهاده شد.

الهامی گفت: بخشی از این خدمات شامل ارسال انبوه تایر سرویس پست لجستیک، خدمات قبول از مقر پست سام، طراحی خدمات در خواست غیر حضوری، پلاک تلقیقی کد پستی وشهرداری و توسعه خدمات هایپرید مانند در خواست غیر حضوری مدارک تحصیلی دانشگاه هاست که تاثیر بسزایی در جلب رضایت مشتریان سازمانی، حفظ قرار داد های موجود و افزایش درآمد حاصل از ترافیک را به همراه داشت.

وی با تاکید بر شرکتی بودن پست و ضرورت تسری این دیدگاه در میان کارکنان، توضیح داد: برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده، همیشه چهار موضوع افزایش در آمد حاصل از توسعه خدمات، کاهش رشد هزینه ها، کاهش مانده مطالبات و ارتقا رتبه کیفی مدنظر قرار گرفته است.

به گفته وی، در پیش دریافت استراتژی افزایش در آمد حاصل از توسعه خدمات سال گذشته منجر به کسب رتبه یک، به لحاظ رشد با اختلاف زیاد نسبت به سایر استان های کشور (160درصد) شد.

او در مورد کاهش هزینه ها گفت: اصلاح فرآیند مراحل خرید کالا از تامین کنندگان، نظارت بیشتر به انعقاد قراداد های هزینه ای، کاهش وتجمیع پیمانکاران روستایی و تعدیل نیروی انسانی از جمله اقداماتی بود که در این راستا انجام شد.

مدیر کل پست خراسان جنوبی اقدامات موثر به منظور کاهش مانده مطالبات را عدم ارائه خدمات به طرف های قرارداد هایی که نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام ننموده اند، ساماندهی قرارداد ها و عدم تمدید قرارداد هایی که دارای مانده مطالبات هستند، تشکیل تیم وصول مطالبات و اجرای سیاست تشویق برای کارکنانی که بیشترین وصول را در ماه داشتند، ذکر کرد.

الهامی تشکیل تیم کیفیت، رصد دوره ای ومنظم شاخص ها، شناسایی نقاط ضعف، تغییر فرایند ها منطبق با ارتقا کیفی شاخص ها و ارزیابی ماهانه واحد های استان را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود کیفیت مطرح نمود و اضافه کرد: انجام این اقدامات موجب شد طی چند ماه گذشته رتبه کیفی استان بین اول تا سوم باشد.

وی در ادامه در مورد حرکت استان در راستا ایجاد سکوی تجارت الکترونیک، گفت: پست خراسان جنوبی با ایجاد پلت فرم سرویس در خواست های غیر حضوری مدارک تحصیلی با امکان سهولت در توسعه به سایر دانشگاه ها و ارایه خدمات قبول از مقر مشتری با همکاری بخش خصوصی، نمونه ای از طرح ستاپ را به اجرا درآورده است.

او با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ظرفیت های خوبی برای توسعه خدمات پستی دارد، اما با محدودیت های زیرساختی روبرو است، گفت: این استان به عنوان یکی از مراکز اصلی فراوری محصولات بومی و استراتژیک مانند زرشک، زعفران، عناب، دارو های گیاهی و همچنین بخش از صنایع دستی، در صورت تامین زیرساخت ها و امکانات مناسب، می تواند نقش مهمی در زمینه توسعه تجارت الکترونیک ایفا نماید.

الهامی در مورد تداوم راستا رو به توسعه پست استان نیز گفت: توسعه خدمات با همان سبک و سیاق سال گذشته ضمن بر طرف کردن نقاط ضعف فعلی و ایجاد هماهنگی درون سازمانی بهتر، در سال 99 در دستور کار نهاده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1191

به "طراحی خدمات متناسب با احتیاج مشتریان، رمز موفقیت پست خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خدمات متناسب با احتیاج مشتریان، رمز موفقیت پست خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید