سیاستهای آمریکا در منطقه القاعده را فعال نموده است

به گزارش مجله گیتی رو، خبرنگاران: روزنامه ترزا اسپینتسروا چاپ جمهوری چک با اشاره به سیاستهای خصمانه آمریکا در سوریه آن را در راستای فعال کردن القاعده توصیف نموده است.

سیاستهای آمریکا در منطقه القاعده را فعال نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه الاخباریه، یک رسانه اروپایی از سیاستهای آمریکا در خاورمیانه انتقاد کرد.

روزنامه ترزا اسپینتسروا چاپ جمهوری چک با اشاره به سیاستهای خصمانه آمریکا علیه سوریه آورده است: سیاستهای جرج بوش در به راه انداختن جنگ علیه عراق و نیز سیاستهای کنونی دولت باراک اوباما با همسویی قطر و سعود های در سوریه زمینه را برای فعال کردن شاخه های القاعده فراهم نموده است.

این رسانه اروپایی می نویسد: مخالفان خارج نشین هیچ تاثیری بر تحولات جاری در سوریه ندارند و از همین رو مخالفت آنها با مصاحبه با دولت سوریه از اهمیت زیادی برخوردار نیست و آنها با کوچکترین اشاره ای(از سوی حامیان آمریکایی و منطقه ای شان) ممکن است که تغییر موضع دهند.

روزنامه ترزا اسپینتسروا در ادامه می نویسد: کسانی که علیه دولت سوریه می جنگند وابسته به گروههای افراطی و القاعده هستند که با نشستهای صلح درباره سوریه بیگانه هستند زیرا هدف آنها برپایی خلافت اسلامی است.

این روزنامه می افزاید: دولت آمریکا از سیطره افراطی ها در سوریه واقف است به ویژه که قطر و سعودی به شکل گسترده ای به تجهیز گروههای افراطی ادامه می دهند.

روزنامه ترزا اسپینتسروا در ادامه با اشاره به تفاهمات اخیر صورت گرفته میان روسیه و آمریکا از آن به عنوان اقدامی عقلانی یاد می نماید و می نویسد: هرچند موضوع جدیدی رخ نداده است اما این تفاهم اقدامی عقلانی بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 902

به "سیاستهای آمریکا در منطقه القاعده را فعال نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستهای آمریکا در منطقه القاعده را فعال نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید