سکه های قدیمی کانادایی ارزشی معادل 250 هزار دلار دارند

به گزارش مجله گیتی رو، پیدا کردن گنج کار بسیار سختی است. اول از همه این کار نیازمند داشتن نقشه، همکاری چندین سارق دریایی و یک جزیره دورافتاده می باشد که در آن به جستجو بپردازید!

سکه های قدیمی کانادایی ارزشی معادل 250 هزار دلار دارند

البته که این کاری بسیار سخت و زمان بر است. اما نگران نباشید چرا که راه های آسان تر از پیدا کردن گنج وجود دارد که می توانند شما را ثروتمند نمایند. تنها چیزی که احتیاج دارید داشتن دخیره ای از سکه های قدیمی است، چرا که شاید مجموعه شما حاوی گنجینه ای از سکه های گرانبها باشد.

سال گذشته، مردی کانادایی که به یکی از کافی شاپ های Tim Hortons رفته بود بعد از تسویه حساب به اسم به جامانده پول خود، سکه ای عجیب دریافت کرد. او با نگاه دقیق تر به سکه و آنالیز آن متوجه شد چیزی که به او داده شده یک سکه Bobcat Quarter فوق العاده نادر بوده که در واقع حاوی 80 درصد نقره می باشد.

بنابراین مطمئنا اگر سکه های قدیمی خود را آنالیز کنید نه تنها ضرری نخواهد داشت، بلکه شاید منفعت بزرگی هم نصیبتان کند.

بعد از این ماجرا ما تصمیم به جستجو گرفتیم تا شاید سکه های قدیمی و قیمتی را که ممکن است بین کوسن های مبل یا حتی در کشوی یک میز قدیمی پنهان شده باشند، پیدا کنیم. در حین این جستجو اتفاقا یک سکه پیدا کردیم. یک پنی دارای نقطه (Dot pennies) که مربوط به سال 1936 بود!

این پنی بدون تردید به اسم پادشاه سکه های کانادایی شناخته شده است. پس از اینکه شاه ادوارد هشتم در سال 1936 تاج و تخت را تحویل داد، سکه های ضرابخانه سلطنتی کانادا دیگر دارای اعتبار نبودند. بنابراین برای اطمینان از تفاوت میان این سکه ها و پنی های تازه، یک نقطه برجسته در بالای تاریخ آنها افزوده شد.

تا کنون تنها 3 پنی شناخته شده که فوق العاده نادر بوده اند و در سال 2013، فقط یکی از آنها به قیمت 253 هزار دلار فروخته شد.

بنابراین وقتی که امشب به خانه برگشتید، حتما نیم نگاهی به سکه های قدیمی موجود در کلکسیون خود بیندازید. شاید شما هم بر روی یک گنج نشسته باشید!

اگر یکی از این سکه های دارای نقطه برجسته را پیدا نکردید، نگران نباشید. هزاران نوع سکه قدیمی دیگر هم وجود دارند که ممکن است دارای ارزش بسیار بالایی باشند. حتی ممکن است بعضی از آنها چندان قدیمی هم نباشند.

برای مثال می توان گفت که سکه یک پوندی نادری وجود دارد که مربوط به سال 2006 بوده و اکنون هزاران دلار ارزش دارد! انتظار می رفت که بر روی این سکه ها یک حرف P کوچک در زیر تصویر ملکه وجود داشته باشد، اما بنا بر یک اشتباه، بعضی از آنها بدون وجود این P ضرب شده و منتشر شدند.

در سال 2013 یک کانادایی یک شیشه پر از این سکه های نادر به ارزش 300 هزار دلار پیدا نموده بود.

بعضی از سکه های پنی کانادایی با ارزش عبارتند از:

  • 1936 Dot Penny
  • TIE Between the 1955 No Shoulder Fold (NSF) and 1954 NSF 1-Cents
  • 1953 Shoulder Fold (SF) Penny
  • TIE Between 2006 Magnetic 1-Cent and 2006 P no logo, non magnetic 1-Cent
  • 1923 1-Cent
  • 1925 1-Cent
  • 1922 1-Cent
  • 1924 1-Cent
  • 1926 1-Cent
  • 1921 1-Cent
به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1855

به "سکه های قدیمی کانادایی ارزشی معادل 250 هزار دلار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکه های قدیمی کانادایی ارزشی معادل 250 هزار دلار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید