زیباترین قلعه هایی که در نزدیکی شهر مادرید قرار گرفته اند

به گزارش مجله گیتی رو، زیباترین قلعه های مادرید

به راحتی می توان گفت که سفر کردن به اسپانیا بدون بازدید از کاستیلو و آلکازار کامل نخواهد شد. ترکیبی از معماری که در ساخت آن ها به کار گرفته شده است بسیار شگفت انگیز می باشد. البته این تنها بخشی از زیباترین قلعه های مادرید است. برخی از این بناهای زیبا به عنوان قلعه هایی برای رومیا نساخته شده و برخی دیگر نیز در زمانی که مورس (Moors) بر اسپانیا حکومت می کرد ساخته شده اند. آن ها در عین حال باشکوه، زیبا و کلاسیک می باشند. اگر زمان شما کوتاه می باشد چندین قلعه در نزدیکی مادرید وجود داشته که می توانید با سفرهای روزانه از آن ها بازدید نمایید. اگر زمان شما نامحدود می باشد پیشنهاد می کنیم تا این شاهکارهای معماری اسپانیا را حتما بازدید نمایید. با خبرنگاران همراه شوید تا در مورد این ساختمان های شگفت انگیز بیشتر بدانیم.

زیباترین قلعه هایی که در نزدیکی شهر مادرید قرار گرفته اند

قلعه آئولنسیا | Aulencia Castle

اعتقاد بر این است که قلعه آئولنسیا که از باشکوه ترین و زیباترین قلعه های مادرید می باشد توسط مسلمانان ساخته شده. قلعه بر روی تپه های هورکاجو در مجاورت رودخانه گوارداراما و آئولنسیا بنا شده و از همین رو نام آن را مشابه گذاشته اند. این بنا در مقایسه با سایر قلعه های اطراف مادرید کوچکتر می باشد. از جمله ویژگی های اصلی آن شامل برج اصلی که در آن اشراف زندگی می نموده اند، به همراه هشت برج دیگر وجود دارد. امروزه این بنای تاریخی در حال ویران شدن بوده اما همچنان کرامت آرام خود را حفظ نموده است. علاوه بر این می بایست بدانید که این قلعه امروزه خصوصی بوده و حصار عظیمی در اطراف آن وجود دارد.

قلعه باترس | Batres Castle

در فاصله 43 کیلومتری از مادرید یکی از زیباترین قلعه های مادرید به نام باترس قرار گرفته است. این قلعه از جمله جاذبه های توریستی روستای باترس در رودخانه گوارداراما می باشد. در اطراف درختان ساختار قرن پانزدهمی باترس با ابهت قرار گرفته است. یکی از ویژگی های منحصر به فردی که شما می بایست به آن نگاه کنید اشکال الماس گونه در گوشه های برج می باشد. از جمله دیگر ویژگی های قابل توجه این بنا ارتفاع 82 پا برای بالاترین برج آن می باشد. علاوه بر این می توانید یک بالکن فلزی خیره نماینده و همچنین یک حیاط رنسانسی را مشاهده نمایید. همچنین می بایست از چشمه گارسیلاسو که در زیر یک قوس آجری واقع شده است پلاک هایی با اشعار در اطراف آن قرار گرفته است بازدید نمایید.

قلعه لاموتا | Castle of La Mota

دو ساعت زمان نیاز است تا بتوان از مادرید به قلعه لاموتا در والادولید رفت. این سفر به شما این امکان را داده که حومه اسپانیا را مشاهده نمایید. اعتقاد بر این است که قلعه لاموتا در محل سابق یک قلعه رومی و مدتی پس از به قدرت رسیدن موریس ها بنا شده است. سابقه ساخت بنای کنونی به قرن پانزدهم میلادی می رسد. شهرت این قلعه به دلیل وجود برج های بیرونی و اشکال ذوزنقه ای شکل داخل آن می باشد. قبل از اینکه ساختمان آن در قرن هفدهم ویران شود اینجا یک زندان دولتی بوده که کاوشگر فرانسیسکو پیزارو و حتی پادشاه بورگیا از ایتالیا در آن حضور داشتند.

قلعه کوکا | Coca Castle

اگر قلعه کوکا را لوکس در نظر بگیرید، به این دلیل است که توسط یک اسقف ثروتمند در قرن پانزدهم میلادی و به شکلی شایسته ساخته شده است. طراحی آن بی نظیر بوده و باعث شده تا یکی از زیباترین قلعه های مادرید باشد به طوری که اختمان با جنگلی از درختان کاج پوشیده شده است. این به این معنی است که امروزه درون قلعه مدرسه ای برای دانش اموزان جنگلداری وجود دارد. ممکن است بتوان گفت که قلعه کوکا توسط صنعتگران موریس ساخته شده است اما ساختار آن مسیحی می باشد. این بنا نمونه ای اصلی از معماری نظامی با ساختاری آجری می باشد. برخی از بازدیدنمایندگان به این چنین قلعه های نظامی علاقه داشته و می توانند این بنای زیبا را در 92 کیلومتری مادرید به وسیله یک تور برنامه ریزی شده مشاهده نمایند.

آلکازار تولدو | Alcazar of Toledo

معماری ترکیبی و تاریخ خیره نماینده آلکازار تولدو شگفت انگیز می باشد. این بنا که از زیباترین قلعه های مادرید می باشد در 69 کیلومتری این شهر قرار گرفته است. رومی ها ساختمان اصلی قلعه را در قرن سوم پیش از میلاد بنا نموده بودند. بعده ها حاکمان در طول دوران تلاش هایی را برای بازسازی قلعه انجام داده تا ساختار اصلی آن تغییر نموده است. بنابراین در نهایت این قلعه عظیم مربعی شکل چهار سبک معماری را در خود جای داده است. یکی از سبک ها رنسانس و پلاترسک (Plateresque) می باشد که ترکیبی از عناصر گوتیک، اسلامی و ایتالیایی می باشد. قرون وسطی و باروک اسپانیایی که به عنوان چوری گرسک (Churrigueresque) نیز شناخته می شود. هر چهار برج قلعه سبک های مختلفی را نشان می دهد. این قلعه همچنین در طول جنگ داخلی اسپانیا به عنوان نمادی از ملی گرایی شناخته شده است.

قلعه جدید رئال مانزانارس | New Castle of Manzanares el Real

قلعه جدید رئال مانزانارس که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است یکی از بهترین و زیباترین قلعه های مادرید بوده که به خوبی حفظ شده است. این ساختار امروزه به عنوان یک موزه برای قلعه ها در اسپانیا مورد استفاده قرار می گیرد. این بنا در نزدیکی رودخانه مانزانارس واقع شده و دلیل اینکه به نام قلعه جدید نامیده می شود، وجود قلعه ای قدیمی تر بوده که در نزدیکی آن قرار گرفته است. این مجموعه ساختمان تنها در حدود 100 سال توسط خانواده مندوزا مورد استفاده قرار گرفته است. این قلعه دارای چهار برج استحکامی دایره ای شکل می باشد. همچنین یک گالری گوتیک نیز در آن وجود داشته که از نظر استانداردهای نظامی زیبا بوده و ویژگی های خاصی دارد.

آلکازار سگوویا | Alcazar of Segovia

آلکازار سگوویا که از باشکوه ترین و زیباترین قلعه های مادرید می باشد در زمان رومی ها به عنوان یک قلعه بنا شده اما به سرعت به ساختار عظیم امروزی خود تبدیل شده است. یک ساعت زمان نیاز است تا شما بتوانید خود را به آلکازار که بر روی تپه های مشرف به سگوویا است برسانید. این بنا یک قلعه افسانه ای به شمار رفته و حتی می توان آن را به نوعی برای سیندرلا دیزنی لند تشبیه نمود. هرچند که اینجا به اندازه دیگر قلعه های اروپایی شیرینی زنجفیلی نخواهد داشت. آلکازار به تنهایی با سایر قلعه های اسپانیا نیز متفاوت می باشد زیرا مانند قوس یک کشتی ساخته شده است. در طول قرن ها این بنا به عنوان قلعه، کاخ سلطنتی، زندان و همچنین آکادمی نظامی مورد استفاده قرار گرفته است.

اسپانیا در دوره ای از قرون وسطی به قدرتی رسید که توانست ساختارهای عظیمی را بنا نموده و سرزمین های بسیاری را اشغال نماید. اغلب آنچه به عنوان زیباترین قلعه های مادرید شناخته می شود باقی مانده از این دوران می باشد.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1062

به "زیباترین قلعه هایی که در نزدیکی شهر مادرید قرار گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین قلعه هایی که در نزدیکی شهر مادرید قرار گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید