زیباترین سالن های تئاتر بریتانیا

به گزارش مجله گیتی رو، بریتانیا یا پادشاهی متحد (UK) فرهنگی غنی و قوی در زمینه تئاتر دارد و بعضی از بزرگترین نمایش نامه نویسان و بازیگران نیز از مراکز فراهنگی سراسر این کشور به جهانیان معرفی شدند. در ادامه همراه با ما باشید تا با قدیمی ترین و زیباترین تئاترها و سالن ها در بریتانیا آشنا شوید و صحنه هایی را بشناسید که محل اجرای نمایشنامه های بسیار بزرگی بوده اند.

زیباترین سالن های تئاتر بریتانیا

1. بریستول اولد ویک

Bristol Old Vic

بریستول اولد ویک (Bristol Old Vic) به عنوان قدیمی ترین تئاتر فعال در دنیا شناخته می گردد و بعضی از بزرگترین بازیگران نیز در اینجا به روی صحنه رفته اند. اینجا اخیرا تحت بازسازی و نوسازی بسیار بزرگی نهاده شد که شامل اضافه شدن یک استودیو تازه و بعلاوه تمرکز روی بهبود دسترسی و پایداری آن است.

تورهای بازدید از تئاتر بریستول اولد ویک در دسترس هستند و خرید بلیط برای گشت و گذار در سالن نمایش و تالار تاریخی کوپر واقعا ارزشش را دارد. درون ساختمان نیز یک بار و کافه برای صرف غذا و نوشیدنی در دسترس است.

2. مرکز هزاره ولز

Wales Millennium Centre

مرکز هزاره ولز (Wales Millennium Centre) یکی از مراکز فرهنگی بسیار مهم ولز به شمار می رود که به وسیله جاناتان آدامز ساخته شده و سالانه بیش از 1.5 میلیون بازدیدکننده را به سمت خلیج کاردیف جذب می نماید. در اینجا بعضی از قطب های فرهنگی ولز همانند اپرای ملی ولز، کمپانی پایکوبی ملی ولز و بعلاوه ادبیات ولز قرار دارند و می توانید نوترین کنسرت ها و نمایش ها را در اینجا شاهد باشید. طراحی مجذوب کننده این ساختمان با الهام از صخره های دریایی و بعلاوه صنعت فولاد ولز جنوبی و معادن تخته سنگ ناهموار شمالی ساخته شده است.

3. خانه اپرای سلطنتی

Royal Opera House

خانه اپرای سلطنتی (Royal Opera House) به عنوان شرکت اپرای کاونت گاردن در سال 1947 میلادی در داخل این ساختمان شکل گرفت، ساختمانی که در سال 1859 میلادی ساخته شده بود و قبلا از آن به عنوان سالن پایکوبی استفاده می شد. این تئاتر یکی از نمادین ترین تئاترهای بریتانیا به شمار می رود که به خاطر اجراهای سنتی اپرا و باله اش از کمپانی مشهور اپرای سلطنتی و باله سلطنتی و بعلاوه آثار نو آهنگسازان معاصر معروفیت دارد. گشت و گذار در میان این سالن تئاتر از جمله کارهایی است که حتما باید در سفر خود به اینجا انجام بدهید.

4. تئاتر سلطنتی جورجیان

Georgian Theatre Royal

تئاتر سلطنتی جورجیان (Georgian Theatre Royal) به عنوان کامل ترین سالن جورجیان بریتانیا شناخته می گردد و با تورهای برگزار شده در داخل آن نیز می توان تجربه ای را بدست آورد که واقعا ماندگار خواهد بود. در اینجا شما درباره یک بازیگر گرجی در قرن هجدهم میلادی خواهید آموخت و قدیمی ترین صحنه بریتانیا را مشاهده خواهید کرد که صحنه Woodland Scene است و به تازگی بازسازی شده است. یکی از ویژگی های خاص این سالن تئاتر، میزبانی آن از مراسم های ازدواج است و همین نیز سبب شده تا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

5. تئاتر کینگ

Kings Theatre

تئاتر کینگ (Kings Theatre) در گلاسکو یکی از تاریخی ترین و مهم ترین سالن های تئاتر در اسکاتلند به شمار می رود که به وسیله معمار مشهور فرانک متچم با تأثیراتی از هنر نو و باروک در سال 1904 میلادی ساخته شد. اینجا میزبان نوترین تئاترها و نمایش ها است و امکانات و تسهیلات متعدد آن نیز فضا را برای شما بهتر می نماید و تجربه بسیار بهتری را برای شما رقم می زند.

6. تئاتر شکسپیر گلوب

Shakespeares Globe Theatre

تئاتر شکسپیر گلوب (Shakespeares Globe Theatre) یکی از جاهای تماشای لندن به شمار می رود که حتما باید از آن تماشا کرد. این تئاتر روباز تاریخی در ساحل رودخانه تیمز نهاده شده و بازدید از آن نیز می تواند تجربه ای دلنشین را برای شما رقم بزند و در آنجا فرصت آن را خواهید داشت تا نوترین نمایشنامه های شکسپیر را شاهد باشید. علاوه بر این نمایشنامه ها نیز آثاری از اوایل دوره مدرن و بعلاوه تجسم مجدد آثار کلاسیک نیز در اینجا به روی صحنه می روند. اینجا بعلاوه جنبه آموزشی نیز دارد و با تورهای آنجا می توان تاریخچه شگفت انگیز این ساختمان و بعلاوه چگونه پابرجا ماندن آن در میان طاعون، سرکوب سیاسی و آتش سوزی را متوجه شد.

7. تئاتر رویال اکسچنج

Royal Exchange Theatre

در مرکز شهر تئاتر رویال اکسچنج (Royal Exchange Theatre) قرار گرفته است که در سال 1976 میلادی افتتاح شد و بزرگترین سالن تئاتر فضای بسته در پادشاهی متحد بریتانیا به شمار می رود. سالن تئاتر می تواند 700 نفر را درون خودش جای بدهد و بالای آن نیز یک سقف گنبدی بسیار بزرگ به چشم می خورد. خود این ساختمان یک اثر مهندسی قابل توجه به شمار می رود که شما را شگفت زده می نماید و در آنجا، نوترین تورها، کنسرت ها و جشنواره های ادبی برگزار می شوند.

8. تئاتر لیریک

Lyric Theatre

تئاتر لیریک (Lyric Theatre) یک مرکز اجتماعی برای کسانی است که به هنر و فضای یادگیری خلاق علاقه مند هستند و این در حالی است که اینجا بعلاوه میزبان طیف گسترده ای از نمایش ها برای هر سلیقه ای است. بسیاری از نمایش هایی که در اینجا برگزار می شوند، به طور کال در داخل تئاتر لیریک فراوری و کارگردانی می شوند و در سالن بزرگ دانسک بنک به اجرا در می آیند.

9. تئاتر مینک

Minack Theatre

یکی از منحصربه فردترین و دراماتیک ترین سالن های تئاتر در بریتانیا، تئاتر مینک (Minack Theatre) است که روی یک صخره گرانیتی مشرف به خلیج پورثکورنو واقع شده و شبه جزیره لیزارد نیز در افق آن به چشم می خورد. چه در طول روز و چه به هنگام شب، چشم انداز این تئاتر واقعا فوق العاده و مجذوب کننده است. گاهی اوقات نیز تورهایی در اینجا برگزار می شوند که می توانند شما را بیشتر با این مکان خارق العاده آشنا کند و اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند.

10. رویال تئاتر بث

Theatre Royal, Bath

یکی از نمونه های زیبای معماری گرجی، تئاتر رویال بث (Theatre Royal) است که ساختمان آن در سال 1805 میلادی ساخته شد و مرکز تاریخی فرهنگ تئاتر بث به شمار می رود. در اینجا اجراهای هفتگی مختلفی از جمله فراوریات وست اند و نمایش های محلی کوچک برگزار می شوند و می توان از آن ها تماشا کرد و لذت برد. موقعیت مکان تئاتر در مرکز شهر نیز سبب شده تا پیرامون آن پر از جاذبه های گردشگری شهر بث باشد.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 28 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2307

به "زیباترین سالن های تئاتر بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین سالن های تئاتر بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید