دل به عشقت مبتلا شد؛ روایتی از سفری جذاب و معنوی

به گزارش مجله گیتی رو، کتاب صوتی دل به عشقت مبتلا شد شما را به سفری جذاب و معنوی می برد؛ قرار است قدم به قدم با آن جهت پیاده روی اربعین را طی کنید.

دل به عشقت مبتلا شد؛ روایتی از سفری جذاب و معنوی

به گزارش خبرنگار ، محمد آقاسی در کتاب صوتی دل به عشقت مبتلا شد شما را به سفری جذاب و معنوی می برد؛ قرار است با او قدم به قدم جهت پیاده روی اربعین را طی کنید و از تجربیات و مشاهداتش آگاه شوید. او در این کتاب گزارشی از اربعین 1396 ارائه کرده و از ابتدا تا خاتمهی سفرش را با شما شریک شده است.

بار ها توصیفات و خاطرات اطرافیان خود را درباره پیاده روی اربعین شنیده ایم؛ اما کمتر این سفر از نگاه مردم شناسانه بررسی شده است.

کتاب صوتی دل به عشقت مبتلا شد گزارشی کوتاه از نگاه محمد آقاسی است که پنج روز سفر خود در سال 96 به انضمام پدیدارشناسی پیاده روی اربعین را برای شما شرح می دهد. او از لحظات آغاز سفر و شرایط جهت آغاز می کند و به دیدار ایرانی ها و عراقی ها و توصیف فضای مذهبی شهر می رسد.

نویسنده این کتاب در خاتمه تحلیل خود را درباره این سفر جذاب بیان و آن را به چشم یک پدیده اجتماعی نگاه می کند. همچنین در لابه لای متن، با سفر درونی راوی و تجربه های فرامادی او نیز همراه خواهید بود.

اگر دوست دارید تجربه یک سفر مهیج با حال و هوای مذهبی را بدانید و از خاطره گویی و سفرنامه نویسی لذت می برید، این کتاب برای شما بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی دل به عشقت مبتلا شد می شنویم:

غروب را هم رد کردیم که رسیدیم نجف. شهر شلوغ است و فوج فوج پیاده که به این طرف و آن طرف می فرایند. از بین آن همه سیطره و جاده طولانی، طبیعی بود که این موقع برسیم و باز هم خوش موقع رسیدم. هرچند خبری از ساعت خیابان ها و مکان های عمومی عراق نیست و خیلی ساعت اهمیت ندارد و به ویژه در این ایام. بیشتر همان اوقات نماز است که مهم است و در مساجد دیدم که برای متولی که معمولا پیر هم هست، این خیلی اهمیت دارد. حوالی هشت شب مسجد کوچکی را پیدا کردم که پاتوق ایرانی ها بود و نماز خواندم و از گرسنگی دو ساندویچ فلافل خوردم با نان مخصوص عراقی ها.

گفتنی است کتاب صوتی دل به عشقت مبتلا شد نوشته و با روایت محمد آقاسی از سوی نشر نیستان راهی بازار کتاب شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1336

به "دل به عشقت مبتلا شد؛ روایتی از سفری جذاب و معنوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دل به عشقت مبتلا شد؛ روایتی از سفری جذاب و معنوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید