خیابان بانهوف، لوکس ترین خیابان خرید در سوئیس، عکس

به گزارش مجله گیتی رو، بازدید از زوریخ حتماً شامل گشت و گذاری در خیابان بانهوف نیز می شود. چه برای تماشای ویترین مغازه ها یا برای خرید به اینجا بیایید، به هر حال تماشای این بهشتِ عاشقان خریدهای لوکس، شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر وارد هیچ مغازه ای نشده و فقط به قدم زدن بپردازید طی کردن سر تا ته خیابان 20 دقیقه طول خواهد کشید.

خیابان بانهوف، لوکس ترین خیابان خرید در سوئیس، عکس

قطعاً اگر مشغول خرید بشوید این زمان چند برابر طولانی تر می شود. در طول این خیابان از رستوران ها گرفته تا مغازه های مد و سوغاتی فروشی را می توانید پیدا کنید. همچنین برخی از بهترین خوردنی های سوئیس مانند شکلا ت های معروفش را می توانید بیابید.

دیپارتمنت استورهای بسیار معروفی مانند COOP، مانور (Manor) و همچنین دیپارتمنت استور لوکس گلوبوس (Globus) در اینجا حضور دارند. این فهرست با مغازه های طراحی لباس، عطر فروشی، جواهر فروشی و تعداد زیادی ساعت فروشی ادامه پیدا خواهد کرد.

خیابان بانهوف امروزی که 1/2 کیلومتر طول دارد حدود 150 سال قبل ساخته شد. این خیابان ساحل دریاچه زوریخ را به ایستگاه قطار اصلی پیوند می دهد. اینجا با حضور برندهای بسیار بزرگ، مغازه های ساعت فروشی و همچنین یکی از اندک کسب و کارهای خانوادگی باقیمانده در سوئیس به نام برونوس (Brunos)، یکی از بزرگ ترین و معروف ترین خیابان های خرید این کشور به حساب می آید. تماشای دنیا از پشت ویترین این مغازه با کلاه های کلاسیک و پاپیون هایش یک چیز بسیار نادر در این خیابان به شمار می رود.

در گذشته رقابت زیادی بین مغازه ها وجود داشت اما متأسفانه بسیاری از آن ها ناپدید شدند و تنها فروشگاه هایی با محصولات بسیار لوکس مانند شانل، بِربِری و برونوس باقی مانده اند. در طی یک ارزیابی سالیانه از بخش خرده فروشی، فهرستی از گران ترین خیابان های خرید کل دنیا منتشر شد که در سال 2016 خیابان بانهوف در رده نهم قرار داشت.

قدیمی ترین کسب و کار این خیابان معروف، شیرینی پزی و کافه اشپرونگلی (Sprüngli) بوده که جزو اندک مغازه هایی به شمار می رود که مالک زمین خود در خیابان بانهوف است. بیشتر املاک این خیابان تحت مالکیت بانک ها و در مواردی نادر افراد و خانواده ها بوده و مواردی از این دست که شامل برونوس و شرکت های بیمه می شود انگشت شمارند. هیچ کس نمی داند در آینده چه پیش می آید؛ شاید قیمت اجاره ها آنقدر بالا برود که دیگر بسیاری از فروشگاه ها نتوانند آن را پرداخت کنند. چیزی که قبل تر نیز در این خیابان اتفاق افتاده است.

یکی از معروف ترین دیپارتمنت استورهای خیابان بانهوف، شعبه زوریخ مانور (Manor)، یکی از چهار دیپارتمنت استور این خیابان است که در میان بقیه مقاصد خرید به نظر اقتصادی تر می نماید. مانور در ساختمان اسکار وبر (Oscar Weber) قرار گرفته است. البته این فروشگاه بزرگ به علت افزایش نامتعارف اجاره که پیش تر گفتیم در معرض بسته شدن است.

توصیه می کنیم فقط روی خیابان بانهوف تمرکز نکنید زیرا در برخی از خیابان های فرعی نیز چیزهای ارزشمندی پیدا می شود. یکی از این خیابان ها اوگوستینر (Augustiner) خواهد بود که متعلق به دوران قرون وسطایی است و خانه هایش ورودی های زیبایی دارند. خیابان بانهوف در نزدیکی تفرجگاه دریاچه به انتها می رسد. در این ناحیه می توانید از کروزهای روی دریاچه لذت ببرید و خستگی چند ساعت خرید را از تن به در کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1114

به "خیابان بانهوف، لوکس ترین خیابان خرید در سوئیس، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان بانهوف، لوکس ترین خیابان خرید در سوئیس، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید