خبرنگاران آتش سوزی گسترده مراتع علی آباد نیزار قم همچنان ادامه دارد

به گزارش مجله گیتی رو، قم-خبرنگاران- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با اشاره به آخرین شرایط آتش سوزی در مراتع روستای علی آباد نیزار گفت: این آتش سوزی گسترده از ساعت 13 ظهر امروز آغازشده و تا به امروز مهار نشده است.

خبرنگاران آتش سوزی گسترده مراتع علی آباد نیزار قم همچنان ادامه دارد

سید محمدتقی سجادی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، ادامه داد: آتش سوزی گسترده در این منطقه از مراتع روستا آغازشده و هم اکنون به ارتفاعات و نزدیکی قله کوه ها توسعه پیدانموده است.

وی اضافه نمود: آتش سوزی در علی آباد نیزار بسیاری از ذخیره گاه های بادامچه های رسیده در این منطقه را نابود نموده و خسارت زیادی به مراتع طبیعی وارد نموده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم که از محل آتش سوزی گفت وگو می کرد، اضافه نمود: 20 نفر از نیروهای امدادی در حال ادامه مهار آتش هستند.

سجادی اعلام کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی منطقه امکان امدادرسانی توسط خودروهای مخصوص نیست و آتش سوزی گسترده این منطقه با بیل و آتشکوب در حال مهار و جلوگیری از پیشروی آن هستیم.

وی ابراز داشت: با هماهنگی انجام گرفته شده با فرماندار قم، از مردم این منطقه برای مهار آتش و جلوگیری از پیش روی آن استفاده می گردد.

سجادی یادآور شد: هم اکنون بالغ بر دوسوم از حجم و مساحت آتش سوزی ها مهار شده است اما به دلیل وزش باد شدیدی که در منطقه در حال وزیدن است، امکان مهار کامل آن با دشواری همراه شده است.

وی در سرانجام گفت: در حال حاضر ارتفاعات بیدک در روستای علی آباد نیزار شاهد بیشترین حجم از آتش سوزی است.

روستای علی آباد نیزار در 55 کیلومتر جنوب قم واقع شده است./

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1159

به "خبرنگاران آتش سوزی گسترده مراتع علی آباد نیزار قم همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش سوزی گسترده مراتع علی آباد نیزار قم همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید