تیم ملی بسکتبال دیدار با اسپانیا را با آرامش بیشتری برگزار می نماید

به گزارش مجله گیتی رو، مهران حاتمی در مصاحبه با خبرنگاران به عملکرد تیم ملی بسکتبال به دو دیدار ابتدایی در جام جهانی اشاره نمود و گفت: بازیکنان ایران مقابل پورتوریکو 36 دقیقه فوق العاده کار کردند. آنها در این مدت انجسام لازم را در دفاع و جمله داشتند و هر کاری که می خواستند، انجام دادند. این شرایط تا 4 دقیقه پایانی مسابقه وجود داشت طوریکه احساس می کردند که بازی را برده اند و راهی هم برای بازگشت حریف نیست. تیم ملی ضربه اصلی را در همین چند دقیقه پایانی و از طرز فکر خود خورد.

تیم ملی بسکتبال دیدار با اسپانیا را با آرامش بیشتری برگزار می نماید

وی ادامه داد: در 36 دقیقه ای که ملی پوشان ما ایده آل بودند، بازیکنان پورتوریکو نتوانستند شوت ها خود را به ثمر برسانند اما آنها در چهار دقیقه پایانی از شرایط فکری بازیکنان ما که ظاهرا تصور می کردند کار تمام است و بازی را برده اند، استفاده لازم را بردند و توانستند جریان و نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهند.

این مربی بسکتبال ایران با بیان اینکه شکست اینچنینی مقابل پورتوریکو روح و ذهن بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران را کاملا تحت تاثیر قرار داده بود، توضیح داد: ملی پوشان ما این شرایط ذهنی و روحی را در دیدار با تونس همراه داشتند. آنها نتوانستند شوک روحی و ذهنی خود را پشت سرشان بگذارند سپس وارد زمین رقابت با تونس شوند و همین مسئله در شکست آنها بی تاثیر نبود. البته که تونس هم از توانایی خود به خوبی استفاده کرد. بازیکنان این تیم سعی داشتند به حامد حدادی فشار بیاورند و در بسیاری دقایق هم پیروز بودند. ضمن اینکه مایکل، بازیکنان آمریکایی - تونسی هم امتیازات مشخص نماینده ای برای تیمش کسب کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال تاکید نمود: من فکر می کنم اگر ملی پوشان ایران کمی بیشتر دقت می کردند، الان صعودشان به دور دوم را قطعی می کردند و باید در خصوص دیدارهای این مرحله صحبت می کردیم نه دلایل باخت.

حاتمی به دیدار روز چهارشنبه تیم ملی بسکتبال مقابل اسپانیا اشاره نمود و گفت: پیش از این هم گفته بودم که فشار روحی روانی دیدار برابر پورتوریکو و تونس به مراتب بالاتر خواهد بود چون این دو دیدار و نتایج آنها در شرایط تیم ملی برای صعود مشخص نماینده بود. اسپانیا اما تیم شناخته شده تری است که خود را تا رده دوم دنیا بالا برده است. به نظر رقابت با این تیم از نظر روحی تنش کمتری دارد و بازیکنان می توانند با آرامش بیشتری بازی نمایند.

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال در بخش دیگری از تبادل نظر با خبرنگاران گفت: می خواهم به یک موضوع اشاره کنم، روی صحبتم نه با مربیان و بازیکنان تیم ملی است نه با فدراسیون؛ روی صحبتم با مدیران و تصمیم گیرندگان ورزش است. آنها بدانند که از نظر زیر ساختی، ایران در میان کشورهای آسیایی در رده هفتم - هشتم قرار گرفته است. لیگی هم داریم که کیفیت خیلی خوبی ندارد، تنها 9 استان از 31 استان درگیر این رقابت ها هستند. با این شرایط چه طور انتظار داریم که تیم ملی خوبی داشته باشیم و در جام دنیای هم نتیجه بگیریم.

وی یادآور شد: یک بازیکن که وارد ورزش می گردد، از سن کودکی تا بزرگسالی و سن 22 - 21 سالگی باید 10 هزار ساعت تمرین مفید داشته باشید تا به شرایط ایده آل برسد. این در حالی است که در ورزش ما و حداقل در بسکتبال فقط می توان در ازای پرداخت پول تمرین کرد و آماده شد. تا چه زمانی این روند باید ادامه داشته باشد؟ نه اینکه ما اصلا زیرساخت نداشته باشیم، اتفاقا در بسیاری استان ها سالن های لازم هم ساخته شده اما باید شیوه استفاده از آنها مدیریت گردد.

حاتمی گفت: همچنان با سیستم گلخانه ای پیش می رویم، مجموعه ای از بازیکنان را می آوریم، پرورش و رشد می دهیم و از همان ها استفاده می کنیم. خیلی دیگر از بازیکنان را اصلا نمی بینیم. مدیران باید به این مسائل توجه داشته باشند در غیر این صورت به زودی با بحرانی جدی روبرو خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 392

به "تیم ملی بسکتبال دیدار با اسپانیا را با آرامش بیشتری برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی بسکتبال دیدار با اسپانیا را با آرامش بیشتری برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید