اوکی تو بُرد چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

به گزارش مجله گیتی رو، اگر قصد دارید در این روزهای کرونایی به کانادا سفر کنید و از قوانین ورود به کانادا مخصوصا در همه گیری کرونا چندان اطلاع ندارید و مهم تر از همه مایلید بدانید اوکی تو برد یعنی چه و فرایند اخذ اوکی تو برد چگونه است همراه خبرنگاران بمانید.

اوکی تو بُرد چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

اوکی تو برد چیست؟

اوکی تو برد یا Ok to Board به معنای تاییدیه پرواز و مجوز سوار شدن به هواپیماست. افرادی که قصد دارند به امارات متحده عربی (دوبی/شرجه/ابوظبی)، کویت، بحرین، عمان و قطر سفر نمایند علاوه بر ویزا به مدرک دیگری احتیاج دارند: اوکی تو برد یا Ok to Board.

شما بدون داشتن اوکی تو برد نمی توانید سوار هواپیما به مقاصد فوق شوید. وقتی ویزای معتبر به کشورهای حاشیه خلیج فارس که در بالا نام بردیم دریافت کردید باید نسخه ای از ویزای خود را به وسیله آنلاین به ایزلاینی که بلیت پرواز را به وسیله آن رزور نموده اید بفرستید. هواپیمایی مزبور پس از چک کردن ویزای شما بلیت شما را تایید می نماید و بر روی کد پیگیری یا PNR رزرو بلیت هواپیمای شما درج می نماید.

چه افرادی احتیاج به اوکی تو برد دارند؟

بیشتر مسافرانی که قصد سفر به کشورهای امارات، عمان، قطر و کویت دارند می بایست اوکی تو برد داشته باشند. شما هم به عنوان شهروند ایران از این قاعده مستثنی نیستید. احتیاجی نیست برای اوکی تو برد درخواست ارائه کنید بلکه کافیست مدارک مورد احتیاج را هنگام چک این (check in) در فرودگاه ارائه کنید.

دارندگان ویزای V-1 کانادا، والدین شهروندان کانادایی بالای 18 سال و والدینی که همراه با کودک زیر سن قانونی خود قصد دارند به کانادا سفر نمایند می بایست درخواست اوکی تو برد نمایند.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت اوکی تو برد

هواپیمایی قطر به عنوان مقصد مطلوب مسافران کانادا اعلام نموده که مدارک زیر در قالب فایل PDF حدبیشتر 2 مگابایتی به ایمیل [email protected] قبل از ساعت 14 بین روزهای شنبه تا پنجشنبه ارسال گردد:

  • نسخه اسکن شده ای از نام و نام خانوادگی مسافر در پاسپورت وی
  • اسکن ویزا
  • اسکن بلیت رفت و برگشت تایید شده (confirmed)
منبع: ویزا موندیال
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2027

به "اوکی تو بُرد چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکی تو بُرد چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید