احداث موزه منطقه ای جیرفت یک مصوبه لازم الاجراست

به گزارش مجله گیتی رو، خبرنگاران/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: احداث موزه منطقه ای جیرفت جزو دغدغه های اصلی است و باید به خاتمه برسد.

احداث موزه منطقه ای جیرفت یک مصوبه لازم الاجراست

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، استاندار کرمان امروز 30 اردیبهشت ماه در بدو ورود به جیرفت به همراه جمعی از مدیران کل و مدیران شهرستان از موزه محل نگهداری بخشی از آثار حوزه فرهنگی هلیل رود بازدید به عمل آورد.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به نقدها نسبت به معطل ماندن موزه منطقه ای جیرفت گفت: نقشه های موزه اصلاح و برای تسریع در فرایند کار فازبندی شده است.

وی از تخصیص 8 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی فاز اول موزه منطقه ای جیرفت اطلاع داد و اضافه نمود: آغاز عملیات فاز اول در مرحله عقد قرارداد است.

فعالی فاز اول موزه منطقه ای جیرفت را شامل گالری، مخازن و سالن های نمایش مطرح نمود و گفت: در حال حاضر تهیه ملزومات برای آغاز فاز اول موزه در دستور کار است و به زودی این مهم آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما به عنوان یک کارشناس از فرایند احداث موزه منطقه ای جیرفت که سال ها معطل مانده، چیست و آیا به پایان خواهد رسید؟ گفت: چاره ای غیر از به پایان رسیدن این موزه نیست زیرا وقتی دولت با توجه به قدمت و عظمت تمدن جیرفت چنین مصوبه ای انجام داده است یعنی این تمدن به بزرگترین موزه منطقه ای احتیاج دارد و باید اجرا گردد.

فعالی محل فعلی نگهداری بخشی از آثار باستانی حوزه فرهنگی هلیل رود را طبق ضوابط و شرایط استاندارد اعلام نمود و گفت: بخش عمده ای از آثار در محل موزه باغ هرندی کرمان نگهداری می شوند.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی موزه منطقه ای جیرفت که بیش از 15 سال معطل اعتبار است، اضافه نمود: با راه اندازی این موزه آثار برای بازدید گردشگران به این محل منتقل خداهند شد.

به گزارش خبرنگاران، استاندار کرمان صبح امروز در دومین روز از سفر خود به جنوب کرمان ضمن بازدید از ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مسائل و قابلیت های شهرستان را مورد بحث و آنالیز قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1764

به "احداث موزه منطقه ای جیرفت یک مصوبه لازم الاجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث موزه منطقه ای جیرفت یک مصوبه لازم الاجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید