آماده باش علوم پزشکی شهرستان های استان کرمان برای مقابله با کرونا ویروس

به گزارش مجله گیتی رو، رییس علوم پزشکی شهرستان بم گفت: فضای مخصوصی برای مبتلایان احتمالی به کرونا ویروس در نظر گرفتیم.

آماده باش علوم پزشکی شهرستان های استان کرمان برای مقابله با کرونا ویروس

به گزارش خبرنگار از عباس عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در رابطه با شیوع ویروس کرونا گفت: در بم مورد مشکوکی نداشتیم و بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس طبق توصیه های وزارت بهداشت، آمادگی لازم را دارند.

او اضافه کرد: جلسه ای با ویدئو کنفرانس با وزیر بهداشت داشتیم که در آن آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

او گفت: ما نیز همانند سایر دانشگاه ها اقدامات لازم برای آمادگی با این ویروس را انجام داده ایم.

او با اشاره به آمادگی علوم پزشکی بم پس از انتشار اخبار مربوط به کرونا شرح داد: ما ظرفیت های جدید را از مدتی قبل که این خبر منتشر شد آماده کردیم.

او اضافه کرد: یک فضا در خارج از فضای درمانی موجود در نظر گرفته شده که امیدواریم استفاده نشود.

او تاکید کرد: هرچند که نباید نگرانی بی مورد داشته باشیم، اما باید این بیماری را جدی بگیریم.

عباس زاده از مردم خواست که برای جلوگیری از این بیماری اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

او گفت:کسانی که علائم دارند حتما در خانه استراحت کنند و اگر علائم شدید مانند تنگی نفس و تب شدید مشاهده کردند به بیمارستان مراجعه کنند.

او اضافه کرد: مهمترین راه پیشگیری از انتقال بیماری شستن مرتب دست هاست.

او گفت: این بیماری میتواند به وسیله ترشحات تنفسی روی اشیا و دست قرار می گیرد.

او اضافه کرد: دست دریافت به اشیا و دست دادن باعث می شود وقتی دست را به دهان، بینی و چشم نزدیک می کنیم، ویروس وارد بدن شود.

او تاکید کرد: همه گروه های سنی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند، اما سالمندان و زنان باردار ببیشتر در معرض اند.

عباس زاده شرح داد:افرادی که بیماری مزمن تنفسی دارند و یا مبتلایان به سرطان و مصرف کنندگان دارو های کورتون باید بیشتر رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان نیز در این زمینه از آمادگی این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا و اختصاص بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) برای بیماران احتمالی خبر داد.

با توجه به خبر روز گذشته مبنی بر فوت دونفر از شهروندان قم بر اثر مبتلا شدن به ویروس کرونا حرف کرونا و پیشگیری از آن دوباره بر سر زبان ها آمد.

محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان از شرایط و آمادگی شهرستان سیرجان گفت: ما هم مثل بقیه کشور در آماده باش هستیم. ما قبلا در نشریات به مردم اطلاع رسانی کرده ایم.

محمدی اضافه کرد: ما امیدواریم که هیچ موردی پیدا نشود، اما اگر موردی هم پیدا شود ما هم مانند تمام کشور قسمتی از بیمارستان امام رضا (ع) رو برای این بیماران در نظر گرفتیم.

او از توزیع ماسک در مکان های عمومی در این شهرستان خبرداد و عنوان نمود: ما این برنامه رو داریم که در نماز جمعه فردا این ماسک ها را بین مردم توزیع کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان خاطرنشان کرد: مردم می توانند با رعایت بهداشت فردی و شست شوی مدام دست ها از خطر ابتلا به این بیماری دور بمانند.

همچنین سید وحید احمدی طباطبایی رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به آمادگی بیمارستان ها در مقابل ویروس کرونا، اضافه کرد: دو بیمارستان افضلی پور و پیامبراعظم کرمان در آماده باش کامل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: امکانات و تجهیزات موردنیاز در بخش های مختلف برای مقابله با کرونا ویروس در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان می گوید: اقدامات ما بیشتر توصیه های بهداشتی است. مردم از دست دادن و روبوسی جلو گیری کنند. شست و شوی مکرر دست ها انجام شود. اگر علایم تنفسی شدید پیدا کردند به پزشک مراجعه کنند.

اسماعیلی ادامه داد: تا به امروز مورد مشکوکی از ویروس کرونا در منطقه مشاهده نشده است. بااین وجود باید آمادگی مقابله با این ویروس را داشته باشم.

او اضافه کرد: فعلاً اقدامات ما بیشتر پیشگیری و انتقال توصیه های بهداشتی در مورد ویروس کرونا به مردم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در مورد آمادگی مراکز بهداشتی نیز گفت: امکانات و تجهیزات موردنیاز در بخش های مختلف در نظر گرفته شده است. ایزوله کردن بخش های خاص نیز انجام می شود.

اسماعیلی ضمن توصیه رعایت نکات بهداشتی گفت: توان و آمادگی کامل برای مقابله با کرونا را داریم.

او شرح داد: نباید نگرانی بی مورد در بین مردم ایجاد کرد، اما درعین حال مراقبت ها باید به طور کامل انجام شود.

او تأکید کرد: مهم ترین عامل جلوگیری از ویروس کرونا شستن مکرر دست ها است که مانع از انتقال بیماری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آمادگی این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا و اختصاص بخشی از بیمارستان امام برای بیماران احتمالی خبر داد.

مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مورد شرایط شهرستان جیرفت گفت: خیلی وقت است که ما کمیته مبارزه با این بیماری را با حضور شورای سلامت شهر تشکیل دادیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان نمود: بعضی از بخش ها را آماده کردیم که اگر اتفاقی بیافتد امکانات داشته باشیم، ولی خب خداراشکر تا الان موردی مشاهده نشده است.

مکارم اضافه کرد: ما یک بخش از منوجان به سمت بندر عباس که ارتباط بیشتری با کارکنان عسلویه که چینی هستند، دارند و در جهت بم که خودرو سازی بم وجود دارد یا حتی جهت رودبار، این جهت ها را تحت کنترل داریم و به مراکز بهداشتی آموزش دادیم که اگر اتفاقی بیافتد آماده باشیم.

او همچنین در مورد اقدامات پیشگیرانه برای این ویروس اظهار کرد: ماسک بین مردم پخش کرده ایم و همچنین اطلاع رسانی ها به مردم اجرا شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه کرد: به تمام بیمارستان ها گفته ایم که آمادگی داشته باشند، اما ما در شهرستان جیرفت بخشی از بیمارستان امام که هم بخش ICU و هم بخش بیماران عفونی دارد را در نظر گرفتیم که اگر با بیماران احتمالی روبرو شدیم به مشکل برخورد نکنیم.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 888

به "آماده باش علوم پزشکی شهرستان های استان کرمان برای مقابله با کرونا ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش علوم پزشکی شهرستان های استان کرمان برای مقابله با کرونا ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید