تور برزیل: آشنایی با ورزشگاه ماراکانا، غول برزیل

به گزارش مجله گیتی رو، اطلاعات کلیدی

  • باشگاه ها: سی.آر فلامنگو (CR Flamengo) و فلومیننزه اف.سی (Fluminense FC)
  • سال تأسیس: 1950
  • گنجایش: 78.383 جایگاه

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

ورزشگاه ماراکانا (Maracna)، که به صورت رسمی با نام ورزشگاه ماریو فیلیو (Mario Filho) شناخته می گردد، به عنوان ورزشگاه اصلی رقابت های جام جهانی 1950 ساخته شد. ماراکانا قرار بود بزرگ ترین ورزشگاه فوتبال جهان باشد.

تور برزیل: آشنایی با ورزشگاه ماراکانا، غول برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

ساخت وساز ماراکانا در اوت سال 1948 آغاز شد و تقریبا دو سال بعد به خاتمه رسید. این ورزشگاه در تاریخ 16 ژوئن 1950 با بازی محبت آمیز تیم های منتخب ریو دو ژانیرو و سائو پائولو رسما افتتاح شد.

هشت روز پس از بازی افتتاحیه، ماراکانا میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی 1950 بین برزیل و مکزیک بود که برزیل پیروز شد با نتیجه 4 بر 0 به پیروزی برسد. در طول رقابت های جام جهانی 1950، چهار بازی مرحله اول و بعلاوه سه بازی مرحله دوم به میزبانی این ورزشگاه انجام گرفتند. بازی فینال مرحله دوم گروهی بین برزیل و پاراگوئه انجام و پاراگوئه پیروز شد با نتیجه 2 بر 1 برزیل را شکست دهد و قهرمان این دوره از بازی ها گردد.

طبق آمار رسمی تعداد 173.000 بلیط برای بازی فینال 1950 به فروش رسیده بود، اما طبق گزارش ها تعدادی تماشاگر هم بدون خرید بلیط وارد ورزشگاه شده بودند و در واقع تعداد تماشاچیان این بازی حدود 200.000 نفر بوده است.

در سال 1966 ورزشگاه ماراکانا به خاطر مرگ روزنامه نگار معروف برزیلی به ماریو فیلیو تغییر نام داد، اما بیشتر مردم همچنان ورزشگاه را با همان نام ماراکانا می شناسند.

در دهه 1990 اتفاق مر گباری در ورزشگاه ماراکانا رخ داد و پس از آن اقدامات اساسی برای ایمن سازی ورزشگاه انجام گرفت و به همین علت ظرفیت ورزشگاه به شدت کاهش یافت. تنها مدت کوتاهی پس از این اقدامات، تمام جایگاه های ورزشگاه با جایگاه تجهیز شدند.

هنگامی که در سال 2007 برزیل به عنوان میزبان جام جهانی 2014 برگزیده شد، میزبانی ماراکانا برای بازی فینال این رقابت ها تعیین بود. بنابراین ورزشگاه به تغییرات و بهسازی جدی احتیاج داشت.

کار ساخت وساز و تعمیرات ماراکانا برای بازی های جام جهانی 2014 در سال 2010 آغاز شد. قرار شد در این تعمیرات ردیف پایینی جایگاه تماشاچیان را کاملا از نو بسازند و سقفی جدیدی هم برای ورزشگاه ساخته گردد. پس از این تغییرات ظرفیت ورزشگاه به 79.000 نفر رسید. در دوم ژوئن سال 2013 ورزشگاه با بازی محبت آمیز بین تیم های ملی انگلیس و برزیل بازگشایی شد که این بازی با نتیجه 2-2 مساوی به خاتمه رسید.

در طول بازی های جام جهانی 2014 ماراکانا پنج بازی مرحله گروهی، یک بازی یک چهارم نهایی و بعلاوه بازی فینال را میزبانی کرد. تعداد زیادی از بازی های مرحله نهایی جام کنفدراسیون ها هم در ماراکانا صورت گرفت.

مالک ورزشگاه ماراکانا دولت محلی ریو دو ژانیرو است، اما اکنون ورزشگاه خانگی باشگاه های فوتبال فلومیننزه و فلامنگو است. دیگر باشگاه های فوتبال شهر ریو، مثل واسکو دو گاما و بوتافوگو هم گاهی اوقات برای برگزاری بازی های مهم خود از این ورزشگاه استفاده می نمایند.

راه های دسترسی به ورزشگاه ماراکانا

ماراکانا در بخش شرقی ریو دو ژانیرو و حدود 5 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. این ورزشگاه در فاصله حدود 12 کیلومتری شمال منطقه ها ساحلی کوپاکابانا (Copacabana) و ایپانما (Ipanema) قرار گرفته است.

دسترسی به ورزشگاه به وسیله مترو و قطار بسیار آسان است. ایستگاه ماراکانا در خط 2 مترو ریو دو ژانیرو قرار گرفته است. شما می توانید از منطقه ها مرکز شهر، فلامنگو و بوتافوگو سوار خط 2 مترو شوید. بعلاوه می توانید در صورت سوار شدن به خط 1 از ایستگاه های منطقه ها کوپاکابانا و ایپانما خط مترو را عوض کنید و سوار قطارهای خط 2 بشوید.

می توانید از قطارهای شهری هم به عنوان جایگزین بهره ببرید و از ایستگاه راه آهن سنترال دو برزیل (entral do Brasil) سوار قطار شوید. البته استفاده از قطار را در اولویت قرار ندهید و فقط در صورتی که از ترمینال اتوبوس های بین شهری قصد رفتن به ورزشگاه را دارید یا نزدیک به یکی از ایستگاه ها هستید از این وسیله بهره ببرید.

اگر قصد دارید از قطار بهره ببرید می توانید از خط قرمز رامال دئودور (Ramal Deodor) بهره ببرید و در ایستگاه ماراکانا از قطار پیاده شوید.

آدرس ورزشگاه به زبان پرتقالی به این صورت است: Rua Professor Eurico Rabelo, s/nº, portão 18, Maracanã, Rio de Janeiro

اقامتگاه، رستوران و کافه های نزدیک ماراکانا

محدوده ای که ماراکانا در آن قرار گرفته است عمدتا مسکونی است و مراکز تفریحی کمی در اطراف آن وجود دارد و خود محله هم از محله های چندان خوب ریو نیست؛ بنابراین چندان منطقی نیست که مدت زیادی پیش از آغاز بازی به سمت ورزشگاه بروید. اگر قصد صرف غذا یا نوشیدنی دارید، بهتر است در محله های توریستی ریو این کار را انجام دهید و پس از آن به سمت ورزشگاه بروید.

چند هتل ارزان در نزدیکی ورزشگاه وجود دارد که می توانید با استفاده از تاکسی به راحتی به محل ورزشگاه بروید یا حدود 20 دقیقه پیاده روی کنید، البته پیاده وری هنگام شب در این منطقه اصلا توصیه نمی گردد. اگر قصد اقامت در یکی از هتل های نزدیک به ورزشگاه را دارید، گالانت هتل (Gallant Hotel) و هتل ویلا توییکا (Villa Tujica) انتخاب های شما هستند. اما اگر دوست دارید اقامت بهتری داشته باشید، باید پول بیشتری خرج کنید و در هتل های نزدیک به سواحل و منطقه ها توریستی ریو دو ژانیرو اقامت کنید. در این صورت هم به راحتی می توانید با استفاده از مترو خود را به ورزشگاه برسانید.

با مراجعه به این لینک نظر افراد درباره هتل های نزدیک به ورزشگاه ماراکانا را مطالعه کنید و با مراجعه به این لینک هم لیستی از هتل های دیگر ریو را ببینید.

بلیط

بلیط بازی های تیم فلامنگو را می گردد روز بازی از گیشه بلیط فروشی ورزشگاه تهیه کرد. بعلاوه می توانید با مراجعه به دفتر باشگاه یا هر دفتر فروش دیگری در سطح شهر بلیط بازیهای این تیم را تهیه کنید. شهروندان برزیلی هم می توانند بلیط ها را به صورت آنلاین تهیه نمایند.

قیمت بلیط برای یک جایگاه در ردیف های بالایی حدود 100 دلار برزیل است. گران ترین بلیط هم متعلق به جایگاه VIP به ارزش 350 دلار برزیل است.

بلیط بازی های فلومیننزه را هم می توان به صورت آنلاین و به وسیله فوتبال کارد، به وسیله گیشه های بلیط فروشی ورزشگاه یا هر مرجع بلیط فروشی در سطح شهر خریداری کرد. قیمت بلیط بازی های این تیم معمولا از 60 دلار برزیل آغاز می شوند. توجه داشته باشید که برای خرید بلیط حتما باید کارت شناسایی همراه داشته باشید.

منبع: کجارو / stadiumguide.com
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 2055

به "تور برزیل: آشنایی با ورزشگاه ماراکانا، غول برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: آشنایی با ورزشگاه ماراکانا، غول برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید