78 درصد از شاغلان صنایع دستی کردستان را بانوان تشکیل می دهند

به گزارش مجله گیتی رو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بانوان استان با 78 درصد بیشترین اندازه شاغلان صنایع دستی را به خود اختصاص داده اند که نشان از توانمندی آنان دارد.

78 درصد از شاغلان صنایع دستی کردستان را بانوان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از سنندج،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: مدیران 17 درصد از کل اقامتگاه های بومگردی، 10 درصد واحد های پذیرایی بین راهی و 17 درصد دفاتر خدمات گردشگری استان بانوان هستند.

گویلیان با بیان اینکه نظم و کیفیت بهتری را در مدیریت بانوان شاهد هستیم، اضافه نمود: استان کردستان طرفیت های بسیاری را در بخش های گردشگری و صنایع دستی دارد که می توان از آن به برترین شکل در جهت اشتغالزایی بانوان بهره گرفت.

او ادامه داد: با توجه به ثبت جهانی اورامان در یونسکو، ما شاهد بیشترین اشتغال بانوان در شهرستان های مریوان و سروآباد هستیم که از طریق آن می توان بسیاری از کمبود ها را جبران کرد.

گویلیان گفت: بیمه صنایع دستی زنان خانواده لغو شده است که امیدواریم در جهت احیای این بیمه بازنگری مجددی صورت بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال جاری 330 میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به استان تخصیص یافته که نسبت به پارسال رشد 6 برابری داشته است.

برهان صلواتی اضافه نمود: طی چند سال اخیر در بخش مشاغل خانگی این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی گام های خوبی برداشته است که در نتیجه آن 2 هزار و 176 نفر از بانوان استان به بازار کار متصل شدند.

او با اشاره به تدوین اطلس کارآفرینی بانوان استان، اضافه نمود: طی سه سال اخیر نیز الگوی توسعه را در تعاونی های فراگیر بانوان دنبال نموده ایم که اشتغال بسیار خوبی را برای زنان در پی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در این راستا به راه اندازی سه شرکت تعاونی طی 2 سال گذشته در شهر مریوان اشاره و اضافه نمود: در این تعاونی ها 280 نفر از زنان مریوانی عضویت دارند که برای 110 نفر از آن ها اشتغال ایجاد شده است.

صلواتی یادآور شد: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که بیشتر آن ها فارغ التحصیل دانشگاهی بوده، اما بیکار هستند و باید برای اشتغال آن ها همه دستگاه ها یاری نمایند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1943

به "78 درصد از شاغلان صنایع دستی کردستان را بانوان تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "78 درصد از شاغلان صنایع دستی کردستان را بانوان تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید