کسب رتبه 1 دانشگاه بریتیش کلمبیا در حوزه تغییرات آب و هوایی

به گزارش مجله گیتی رو، کسب رتبه 1 دانشگاه بریتیش کلمبیا به پاس کوشش های خود در زمینه تغییرات آب و هوایی

دانشگاه بریتیش کلمبیا به پاس کوشش های خود در زمینه تغییرات آب و هوایی، در بالاترین رتبه جدیدترین لیست جهانی نهاده شد. این دانشگاه همچنین به دلیل رویکرد خاص خود به مسائل شهری، رتبه نخست را در کانادا به خود اختصاص داد.

کسب رتبه 1 دانشگاه بریتیش کلمبیا در حوزه تغییرات آب و هوایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات کارشناسی ارشد کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

طبق اعلامیه آموزش عالی تایمز(THE) در روز چهارشنبه، دانشگاه UBC به دلیل اقدامات فوری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، رتبه 1 را در جهان، و به خاطر کوشش هایش برای ایجاد امنیت، انعطاف پذیری و پایداری شهرها، رتبه 1 در کانادا را به خود اختصاص داد.

رییس و معاون دانشگاه UBC بیان کردند: دستاوردهای دانشگاه UBC در این رده بندی ها، بازتابی روشن از کارهای دانشجویان، استادان و کارکنانی است که تخصص های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. این افراد با کوشش های خود ثابت کردند که دانشگاه UBC در مقایسه با دیگر دانشگاه های جهان، در ایجاد اجتماعات و فضاهای پویا، پایدار و متحد، پیشرو است.

در رتبه بندی تاثیرگذاری دانشگاهها توسط THE، که دانشگاه UBC در میان سه صندلی برتر نهاده شد، 500 موسسه از 75 کشور و 6 قاره شرکت کردند. هدف از این رتبه بندی، سنجش میزان مشارکت های اجتماعی و مالی دانشگاه ها با توجه به موفقیت هایشان در تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل بوده است.

از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل می توان به ارتقای سلامت، رفاه، کیفیت آموزش، دستیابی به برابری جنسیتی، کاهش نابرابری، ارتقای نوآوری، ساختن شهر و جوامع پایدار، دستیابی به فراوری و مصرف مسئولیت پذیرانه و مقابله با تغییرات آب و هوایی اشاره نمود.

گیل مورفی، معاون رییس بخش پژوهش و توسعه دانشگاه UBC اعلام نمود: این رتبه بندی نه تنها بیانگر میزان کوشش های دانشگاه UBC در زمینه تغیییرات آب و هوایی است، بلکه مشارکت و همکاری این دانشگاه با NGO ها و سازمان های استانی و فدرال، جهت ایجاد رویکردها و راهکارهای پایدارتر را نیز نشان می دهد. وی همچنین اضافه کرد: ما به همه پژوهشگران، دانشجویان و کارکنانی که در این کار مشارکت داشتند، افتخار می کنیم.

با وجود افزایش فضای ساختمان و ثبت نام دانشجویان، دانشگاه UBC اعلام نمود که از ابتدای سال 2007 به کاهش 34 درصدی گازهای گلخانه ای نیز دست یافته است.

دانشگاه UBC برنامه اقدامات آب و هوایی خود را با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در آمریکای شمالی بنیان نهاد. این دانشگاه اعلام نمود در سال 2010 میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا 67 درصد و تا سال 2050 تا 100 درصد کاهش خواهد داد. دانشگاه UBC همچنین از سال 1999 میزان مصرف آب شهری را 50 درصد کاهش داده است. با کوشش های دانشگاه UBC، میزان مصرف گاز طبیعی طی 5 سال گذشته با 30 درصد کاهش همراه بوده است.

اگر علاقمند به تحصیل در دانشگاه های کانادا هستید، فرم ارزیابی رایگان موسسه خبرنگاران را پر کنید. همچنین می توانید با مراجعه به قسمت رزرو وقت مشاوره، برای دریافت وقت مشاوره از همکاران ما در دفتر ونکوور اقدام نمایید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gitiro.ir شناسه مطلب: 1068

به "کسب رتبه 1 دانشگاه بریتیش کلمبیا در حوزه تغییرات آب و هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب رتبه 1 دانشگاه بریتیش کلمبیا در حوزه تغییرات آب و هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید